Jobbig resa

 
Polarn har en Xc90 , den har gått 22 tusen snälla mil , tycker han har bytt det mesta på denna ,bara sopor , min CRV har nu rullet 30.000 mil , och finner inga större fel, alla el funkar trots att den har stått långa tider , Motorns startar och går perfekt ,, Vad mer kan man önska , har även en fyrhjulsdrift (konstant ) , XC90 är enligt mitt tycke en skräpbil
 
Jag har förvisso hårda tändkablar på Suburban men ändock har jag lite svårt att förstå på vilket sätt tändstift påverkar säkerheten?
Hårda tändkablar kräver mjuka tändstift så det blir harmoni och balans.
Använd den tabell MittElektrodernas Vänner tagit fram till just din bilmodell eller motorsåg.

Misständningar, svårstartad motor etc, gör dig på sämre humör, mer stressad och därmed en trafikfara.
 
Hej

Om vi ska återgå till ämnet så finns det många andra saker än barn som kan upplevas som störande på ett flygplan, tänker då på några fylleskallar som stör omgivningen och är otrevliga mot personalen, något som nog många har råkat ut för.

Sen har vi ju dom som trots att dom förmodligen har flugit förr fäller sätena redan innan planet har lyft eller när folk ska äta, ibland innan maten kommer så att flygvärdinnorna måste gå runt och säga till dom att resa upp sätet igen, iblan fäller dom det innan den bakom hsr ätit färdigt och välter ut mat och dryck, på samma flight kan samma individ lyckas med detta ganska många gånger och hela tiden tvingas personalen ingripa och säga till dom att göra som alla andra passagerare redan har gjort, sista gången blir vid landning, samma folk brukar dessutom ta av bältet och ställa sig upp när planet har landat men ej stannat, dags för personalen att ingripa igen.

Sen har vi ju ett annat problem och det är att alla inte får plats i ett säte utan tar upp halva platsen för passagerare vid sida om, detta är oerhört jobbigt på en längre resa.

Mvh isan lover
 
Nu är det nära:)torsdag nästa vecka, vi har laddat med godis iPad och lite annat för att ungarna skall vara lugna;)detta är ju ingen garanti, då barn inte alltid är rationella:p

Kom ihåg en flight där damen jämte mig somnade och lutade mot min axel;)tirak blängde med onda ögat men sa inget:D
Men den stora frågan va om det va angenämt eller inte:p
Elände i dessa dreamliner som bara har 3 säte i bredd, vi behöver ju 4 för fridens skull:)
 
Nu är det nära:)torsdag nästa vecka, vi har laddat med godis iPad och lite annat för att ungarna skall vara lugna;)detta är ju ingen garanti, då barn inte alltid är rationella:p

Kom ihåg en flight där damen jämte mig somnade och lutade mot min axel;)tirak blängde med onda ögat men sa inget:D
Men den stora frågan va om det va angenämt eller inte:p
Elände i dessa dreamliner som bara har 3 säte i bredd, vi behöver ju 4 för fridens skull:)
5555 Om det var en dam som du säger borde inte din fru varit sotis,,,:p, möjligtvis om det vart en kvinna i sina bättre dagar.
Ha det så gott nu @Micke.T:), och som jag vet tar du hand om dig och de dina... Åk med Emirates:thumbsup::) nästa gång så slipper du/ni sardinburken.:wai:
 
Polarn har en Xc90 , den har gått 22 tusen snälla mil , tycker han har bytt det mesta på denna ,bara sopor , min CRV har nu rullet 30.000 mil , och finner inga större fel, alla el funkar trots att den har stått långa tider , Motorns startar och går perfekt ,, Vad mer kan man önska , har även en fyrhjulsdrift (konstant ) , XC90 är enligt mitt tycke en skräpbil

Volvo har väl fallit kraftigt efter 240 vad jag har förstått.
 
Volvo har väl fallit kraftigt efter 240 vad jag har förstått.

Är riktigt nöjd med min S60, har iofs bara kört 16000 mil snart men aldrig något krångel. Servar den regelbundet och det enda som jag råkat ut för utöver det är att jag fick laga handbromsen och byta en backspegel som någon idiot sparkade sönder på parkeringen.

Jämför jag med 244 och 740 som jag haft innan så vinner S60 med hästlängder vad gäller kvalité och hur lite som behövt bytas och lagas. Har även haft ett par Renault och ett par VW och även här får jag säga att min S60 är överlägsen.

Glömde nästan min Saab 9000, där snackar vi skräpbil som knappt höll ihop...
 
Är riktigt nöjd med min S60, har iofs bara kört 16000 mil snart men aldrig något krångel. Servar den regelbundet och det enda som jag råkat ut för utöver det är att jag fick laga handbromsen och byta en backspegel som någon idiot sparkade sönder på parkeringen.

Jämför jag med 244 och 740 som jag haft innan så vinner S60 med hästlängder vad gäller kvalité och hur lite som behövt bytas och lagas. Har även haft ett par Renault och ett par VW och även här får jag säga att min S60 är överlägsen.

Glömde nästan min Saab 9000, där snackar vi skräpbil som knappt höll ihop...
Håller med.
Hade en V70 2.5T 05 som jag körde 14.000 mil med, enda jag gjorde var att byta bromsbelägg annars inte ett fel, blankt på varenda bes. Soppa drog den men jäkligt go bil. När den såldes var det dags att byta bromsskivor men inget mer, 14.000 mil utan minsta lilla glapp i framvagn tycker jag va jäkligt bra.
 
Håller med.
Hade en V70 2.5T 05 som jag körde 14.000 mil med, enda jag gjorde var att byta bromsbelägg annars inte ett fel, blankt på varenda bes. Soppa drog den men jäkligt go bil. När den såldes var det dags att byta bromsskivor men inget mer, 14.000 mil utan minsta lilla glapp i framvagn tycker jag va jäkligt bra.

Har inte ens en aning om vad min drar. Antingen så drar den jävligt lite eller så är bensinpriserna så psykiskt påfrestande att jag förtränger varenda tankning. Färddatorn har jag inte vågat trycka på.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp