Resa till Pattaya

55555 ok nästan då, båda har ju kopplingar till HH.

Skål gode jonas!

20181007_115425.jpg

Jo de har dom. Du bor i Hua Hin och kurant raskade dit efter Isaan...
o
Jo de har dom. Du bor i Hua Hin och kurant raskade dit efter Isaan...

och du cyklar runt bland risfälten fortfarande, alla har vi gjort ett aktivt val och jag är ”skitnöjd” som man säger i Norrland.

Kämpa på du, så kämpar jag jag på mitt håll.......... :):):):)
Frisk och fortfarande nykär efter mer än 2,5år så delar vi en 120cm säng..... Ljuvligt... och havet svalkar..........
Annars var det Pranburi och inte Hua Hin en längre tid.

nmax fixar sitt liv själv utan problem..... som chef i sitt eget hem.....

Vill aldrig någonsin byta ut ett Chaiyaphum med +5c till +43c under några månader för resten av tiden regnade det mot detta paradis man lever i nu.

Vill du byta?????

Ballongdäck i rejäla dimensioner finns för den mjuka sanden,

IMG_1030.JPG

DSCN1301.JPG

IMG_6026.JPG

fullsizeoutput_14ee.jpeg

Senast ändrad:
Många spridda svar och råd i tråden.

Ett som jag inte förstår är att det är så mycket dyrare per dag att vara nere i två veckor än en längre period.
Måste man hinna lika mycket på två veckor som långliggarens halvår?

Ska man testa en ny relation så är väl inte att besöka alla Pattayas nöjesställen den bästa vägen.
1000kr per dag är ett lämpligt riktmärke anser jag.
Är ålder på TS låg så handlar det kanske om en flytt till bidragslandet ett främsta mål för sin kvinna.

Hej

Håller med 1000 kr borde räcka mer än väl och då till allt.

Mvh isan lover

Allt beror på vilken standard du önskar och vad du vill ge sken av för damen.

Det finna lopprum att hyra för 3-400 bath/natt

Finns helt okay rum för runt 1000 /natt

Sedan finns det premium hotell...

Mat... visst... nudelsoppa för 40-50 bath
Men någon dag vill ni säkert äta seafood. Då blev det 1000 bath utan att blinka. En köttbit på det 500 baht till.

Någon dag vill hon till central för lite shopping. Det kan vara allt från 500-5000 baht om hon hittar nått hon vill ha. Samtidigt käkar ni på någon av restauranger, 1000 bath till.

En dag vill hon åka till Koh Laan. 5000 thb går i en handvändning.

Till helgen så vill mamma och styvfar med till Beachen. Äta lite, dricka lite... 3000 thb...

Valter är inne på nått. Prata lite med henne om hennes förväntningar och hur mycket pengar hon tror att du behöver ha med dig. Sedan tredubblar du hennes siffra för att komma i närheten av verkligheten.

Oavsett vad hennes bakgrund är så vill alla ha en "good boyfriend" som skämmer bort henne, bjuder föräldrarna, bjuder vänner, är omtänksam och givmild.

När jag och gumman åker till Pattis räknar jag kallt med 10k thb per dag exkl. boende. Visa dagar är billigare, andra dagar dyrare.
Visa dagar slappar vi bara. Gör inget. Käkar Kiss Food. Då går det 300 på hela dagen. Nästa dag shoppar vi å käkar finkrog, då går det 25k...

Livet i Pattaya är inte annorlunda än i Sverige. Ibland gör man inget. Ibland gör man mer.

Men kort besök med flickvännen. Räkna med full fart hela tiden. Nu skall allt göras. Ni har ju begränsat med tid. Allt skall ses. Allt skall köpas. Du skall visas upp för alla vänner. Du skall träffa föräldrarna och göra ett bra intryck.

Det där med bra intryck. Det betyder ofta att du tar bra hand om dottern. Snäll och omtänksam. Men främst att du kan ta hand om henne ekonomiskt. I ett land utan sociala skyddsnät är ekonomin extremt viktig för planeringen av framtiden.

Långt inlägg. PM:a om du vill snacka lite på luren istället.
"I ett land utan sociala skyddsnät är ekonomin extremt viktig för planeringen av framtiden."

Ja ekonomi och inga skyddsnät. Är det därför man ska spendera så mycket som möjligt?

Borde det inte vara tvärtom att man spenderar sparsamt för att ha när skyddsnäten saknas?

Ja, bara en tanke.

o

och du cyklar runt bland risfälten fortfarande, alla har vi gjort ett aktivt val och jag är ”skitnöjd” som man säger i Norrland.

Frisk och fortfarande nykär efter mer än 2,5år så delar vi en 120cm säng..... Ljuvligt... och havet svalkar..........

Vill aldrig någonsin byta ut ett Chaiyaphum med +5c till +43c under några månader för resten av tiden regnade det mot detta paradis man lever i nu.

Vill du byta?????

Ballongdäck i rejäla dimensioner finns för den mjuka sanden,

IMG_1030.JPG

DSCN1301.JPG

IMG_6026.JPG

fullsizeoutput_14ee.jpeg
Allt beror nog på person i mina ögon ser miljön tristare ut än Isaan att leva i.
Och fint med en veckas semester men gud så booring.
Så det beror nog på från persson till persson i mina ögon ser det skittrist ut och i dina är det paradiset och jag tror nog att cykla bland risfälten är paradiset för andra.

Hej

Håller med 1000 kr borde räcka mer än väl och då till allt.

Mvh isan lover
Ja annars är man helt fel ute i en relation..... man kan inte leva över sina inkomster och ta hand om en thai-kvinna
Ska man fortsätta relationen vidare med samma standard så krävs det + 30.000kr/m netto minus alla kostnader på hemmaplan samt resorna.
Är väl bara tre på detta forum som klarar detta..... :eek:

Jag fixar 800kr/dag över lång tid, med ensaka toppar på 5000kr/dag och många veckor med nästan noll kostnader.

Tur att frun är den stora bromsen, hon vill hellre ha eget sparande än oxfil´e och att jag bränner pengarna på resor.

Livet är en resa och inte en bosättning..........

Ja annars är man helt fel ute i en relation..... man kan inte leva över sina inkomster och ta hand om en thai-kvinna
Ska man fortsätta relationen vidare med samma standard så krävs det + 30.000kr/m netto minus alla kostnader på hemmaplan samt resorna.
Är väl bara tre på detta forum som klarar detta..... :eek:

Jag fixar 800kr/dag över lång tid, med ensaka toppar på 5000kr/dag och många veckor med nästan noll kostnader.

Tur att frun är den stora bromsen, hon vill hellre ha eget sparande än oxfil´e och att jag bränner pengarna på resor.

Livet är en resa och inte en bosättning..........

Hej

Själv skulle jag nog välja att spendera måttligt med pengar oavsett hur mycket eller lite jag hade, jag ser helt enkelt inget direkt värde i att bo oerhört flott, äta på dyraste restaurangen och spendera mycket pengar, när jag reser vill jag helst insupa den lokala atmosfären, prova den lokala maten, träffa lokala människor, lära mig saker och samtidigt ha trevligt.

Ska man inleda ett förhållande tycker jag att man ska vara ärlig ifrån början, varken överdriva eller snåla, det bästa är nog att vara sig själv och uppföra sig som vanligt, överdriver man vet så vet man ju inte om tjejen gillar en som person utan mer beroende på att hon tror att man är rik, är man övderivet snål riskerar man ju att tjejen ser en som fattig och som en dålig partner att bygga sin framtid tillsammans med.

Mvh isan lover

Allt beror nog på person i mina ögon ser miljön tristare ut än Isaan att leva i.
Så det beror nog på från persson till persson i mina ögon ser det skittrist ut och i dina är det paradiset och jag tror nog att cykla bland risfälten är paradiset för andra.
Ja vi har olika referenser och byta med dig finns inte på skalan.
Men grattis att du har hittat rätt, precis som jag har gjort ,
men jag har precis som den kloke och försiktige nmax vett att inte låsa in sig i en bur med borttappad nyckel.

Men nu var du själv väl tvungen att flytta från paradiset till en timma med bil eller mer till Pattaya?
Varför dög inte fiskebyn?

Hej

Smaken är ju som baken heter det ju och det stämmer nog här också.

Men för att passa in och trivas i Isaan ställs det nog betydligt större krav på anpassning och integration av en utlänning i Isaan än på en utlänning i en turistort, sen är det nog helt klart en fördel om man har sina rötter i den Svenska landsbygden.

Mvh isan lover

Ja vi har olika referenser och byta med dig finns inte på skalan.
Men grattis att du har hittat rätt, precis som jag har gjort ,
men jag har precis som den kloke och försiktige nmax vett att inte låsa in sig i en bur med borttappad nyckel.

Men nu var du själv väl tvungen att flytta från paradiset till en timma med bil eller mer till Pattaya?
Varför dög inte fiskebyn?
Tvungen och 1 timma 5555 du vet inte mycket om den sidan och var jag bor.
Jag har ca. 15 minuter hemmifrån till Pattaya Klang.
Ett lagom avstånd då jag inte vill bo mitt i turistsmeten.
Nära men ändås på avstånd ;)
Jag är inte intresserad av ett turistliv bland stenbord och barer, inte det som intresserar mig i Pattaya.
Bor jag där jag tycker det passar för barnfamilj men nära till avgaser och folkmassor.
Frugan var skeptisk till att lämna Pattaya först men hon har fastnat för vår nya village med nu.
Så ja jag tror vi har funnit rätt, känns så och hemlängtan har jag.
Men du borde ta reda på fakta innan du hittar på saker, 1 timma tar det att köra från Pattaya till Bangkok så då hade jag ju bott där.

Och tvungen på vilket sätt var jag tvungen, är det såhär du hittar på dina historier?

Hej

Själv skulle jag nog välja att spendera måttligt med pengar oavsett hur mycket eller lite jag hade, jag ser helt enkelt inget direkt värde i att bo oerhört flott, äta på dyraste restaurangen och spendera mycket pengar, när jag reser vill jag helst insupa den lokala atmosfären, prova den lokala maten, träffa lokala människor, lära mig saker och samtidigt ha trevligt.

Ska man inleda ett förhållande tycker jag att man ska vara ärlig ifrån början, varken överdriva eller snåla, det bästa är nog att vara sig själv och uppföra sig som vanligt, överdriver man vet så vet man ju inte om tjejen gillar en som person utan mer beroende på att hon tror att man är rik, är man övderivet snål riskerar man ju att tjejen ser en som fattig och som en dålig partner att bygga sin framtid tillsammans med.

Mvh isan lover
Det där vi två om att tycka IL , väldigt överens med dig :)

Tvungen och 1 timma 5555 du vet inte mycket om den sidan och var jag bor.
Jag har ca. 15 minuter hemmifrån till Pattaya Klang.
Ett lagom avstånd då jag inte vill bo mitt i turistsmeten.
Nära men ändås på avstånd ;)
Jag är inte intresserad av ett turistliv bland stenbord och barer, inte det som intresserar mig i Pattaya.
Bor jag där jag tycker det passar för barnfamilj men nära till avgaser och folkmassor.
Frugan var skeptisk till att lämna Pattaya först men hon har fastnat för vår nya village med nu.
Så ja jag tror vi har funnit rätt, känns så och hemlängtan har jag.
Men du borde ta reda på fakta innan du hittar på saker, 1 timma tar det att köra från Pattaya till Bangkok så då hade jag ju bott där.

Och tvungen på vilket sätt var jag tvungen, är det såhär du hittar på dina historier?
Kom du på det nu?
Att Kurant hittar på sina egna sanningar...

Hade jag haft familj som du så hade jag nog bosatt mig likadant, bra ställe för ungarna att växa upp och tillräckligt nära när farsan vill smita ifrån en stund. I ditt läge måste man ju tänka på ungarna först men en annan har ju klarat av den biten och kan vara lite mer ego så här är det mitt i smeten med promenadavstånd till allt men lugnt läge så man kan sova på bakfyllan. Promenadavstånd ska man iofs ta med en nypa salt när det gäller mig, allt över 50m blir köravstånd ;)

Tror inte du vet vad du snackar om Pan Pan ,ett ex är Bees på Soi Lenki , är Soi Lenki en bakgata ?? eller kanske inte duger år dig ;)Där hyr du fn inte per timme , rent skitsnack anser jag att du nu håller på med , kostar just mellan 5-700 thbt beroende på storlek på rum .. snyggt rent och Farang samt Thaiägt av bra folk , du vet uppenbarligen inte mycket om detta du heller ;) Jag tror jag har bott mer i Pattis på det sättet vi talar om ,, Du har ju många ggr skrivit om att du minsann vill bo på "fina " ställen som Pratumnak mm . Skitställen som Dark Side där jag bodde var inget att ha , Förut alltså 555:):) nu har ju även du flyttat ut på landet . Alla har inte de behoven som du har . tSoi Lenki tillex är ingen bakgata , det är mitt i smeten .nära till allt .
mMn behåll gärna dina ideer om Pattis samt vad det kostar och vad man får , du visar på en förvånansvärd okunnighet Pan Pan
Soi Lengkee ligger bra till, spec om man vill ha billigt boende nära allt. För egen del tycker jag dock att rummen är väl små på samtliga hotell (guesthouse) där och för mycket oväsen från trafik mm så jag tar nåt en bit ner på Soi Diana istället, LK Residence tycker jag va helt ok, stora fina rum och fick ett med tyst läge som jag vill ha för när jag sover på hotell i Pattis e jag alltid bakis.. :oops:

o

Vill du byta?????
Jösses hur kom vi fram till detta med att byta? Snacka om att byta samtalsämne?? Jag sade bara att både du och Nmax har kopplingar till Hua Hin... Där du bodde en kort tid innan du raskade vidare till (Philippinerna) och nya damer där...

+5 grader har jag aldrig sett i Chaiyaphum, men det lägsta är nog +13% NATTETID,,,, på dagtid det lägsta de 10 åren jag bott här nu är mellan 16-19 grader...

För övrigt som jag sagt i otaliga inlägg nu, så gillar jag havet av orsaker som du kanske förhoppningsvis kan relatera till norrlands, och inlands-bo som du är... Så du har det säkert skit-gott där du är nu. Hoppas du tar tillvara på det nu äntligen.... Lycka till...

Jösses hur kom vi fram till detta med att byta? Snacka om att byta samtalsämne?? Jag sade bara att både du och Nmax har kopplingar till Hua Hin... Där du bodde en kort tid innan du raskade vidare till (Philippinerna) och nya damer där...

+5 grader har jag aldrig sett i Chaiyaphum, men det lägsta är nog +13% NATTETID,,,, på dagtid det lägsta de 10 åren jag bott här nu är mellan 16-19 grader...

För övrigt som jag sagt i otaliga inlägg nu, så gillar jag havet av orsaker som du kanske förhoppningsvis kan relatera till norrlands, och inlands-bo som du är... Så du har det säkert skit-gott där du är nu. Hoppas du tar tillvara på det nu äntligen.... Lycka till...

Hej

I dom norra delarna av Isaan har vi 7-8 grader ibland nattetid på vintern, men för att komma till 5 grader eller ännu kallare så måste man nog upp i bergen vid Loei.

Mvh isan lover

Klart du varit inne på dom flesta hotell i Pattaya, en sån liten stad med par hotell, nästan så jag tror på dig med.
Nej , men jag har som den snåla griniga skitgubbe jag är varit och frågat om pris på i stort sett alla , finns en till här ,som till och med vet mer om detta , Han är nämligen lika sparsam som jag är ,, och ja du vet vem han är 5555:):) inte alls dumt att se sig om och hålla i de slantar man har

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar