Hemlösa Farangs i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja checka marknaden är aldrig fel, det gör jag också, vill ha kläm på den ifall om att. Men jag skulle nog invänta gubben med kronans bortfall innan nåt köp. Kanske överdriven oro men fn vet vad som händer då.

"bson " sa:
Skillnaden är väl Jonas att en del får inte med sig tjejen utan en dylik uppgörelse.

Jag har räknat på det där med att köpa hus på avbetalning och det blir betydligt dyrare per mån än vad jag betalar i hyra.
Sen förlorar du möjligheten att enkelt flytta och det tycker jag är den stora grejen. Sälja ett beg hus i Thailand är allt annat än lätt om man inte vill förlora en massa pengar. För ca ett halvår sen va du inne på att hyrköpa huset du bor i nu, nu vill du flytta.....

Vissa människor har fastnat helt och hållet i den där grejen med att det som gäller är enbart och endast JAG JAG JAG JAG JAG JAG.....

Hela ditt liv ser ut att vara en förberedelse på att göra annat än det som du gör just nu....

Jag föredrar att göra något för min fru, du föredrar att inte göra något alls för din 9 månaders fästmö, inte utan försäkringar hit och dit, men det är upp till dig.Jag klandrar dig icke!!

Vissa människor, som du inte alls känner, alltså jag själv,klarar mig utmärkt utan dumma kommentarer utav en wannabie, en kille som är livrädd för sin egen skugga.

Nej tack..koncentrera dig på ditt egna liv istället, du kan ju dryfta det med de mest nyfikna "läsarna" på forumet Golden och den där mystiske "läsaren "trollet" som gå igenom Hillmers 3 års skrivande bara för att hitta skit....

Ser ut som en kråka, går som en kråka, ja då är det en kråka...Och man förtjänar varann!!

"Jonas " sa:
Den dealen verkar väl dom flesta ha här väl?

Sen om man betalar en hyra eller avbetalning på huset.

I slutändan är det la smartare som Cumulus gör för till skillnad från den som hyr så kommer ju huset till slut stå i tjejens namn, medans han som hyr kommer la punga ut med lika mycket pengar fast betalar huset för husägaren som du inte ens känner.

Lite bögigt och köpa ett hus åt en kille man knappt känner ;)

Då e du mycke.bögig då fubben som beyalar för dom olikakillarna hela tiden ;);)

Sen finns der en hel del ställen som du kan köpa på avbetalning i varje fall när der.gäller condos bara kolla runt på kåkar såg ja me att detfanns på vägen till shira saa eller va det heyer oå väg mot.baan sean

"bson " sa:
Var det dealen ni gjorde, du pröjsar huset så får du bo med henne med all incl?

Fan då e.min deal bättre.om jag vill ha hus det e gratis me all incl.....
Står redan i tjejens namn
9uduraga.jpg

"glimten66 " sa:
Då e du mycke.bögig då fubben som beyalar för dom olikakillarna hela tiden ;);)

Sen finns der en hel del ställen som du kan köpa på avbetalning i varje fall när der.gäller condos bara kolla runt på kåkar såg ja me att detfanns på vägen till shira saa eller va det heyer oå väg mot.baan sean

Japp, mitt i en bøg-grop ligger jag och betalar massa muskulösa karlar.

Ja det finns hus med, verkar vara Thai som är mest villiga att sälja på det sättet.
Men det skall vara rätt hus med som är till salu genom avbetalning, köper inte ett hus bara för det går att köpa på avbetalning.

Då sparar jag hellre och köper eller hyr så jag får rätt bostad.

Vissa nöjer sig med tak över huvudet men inte jag, ja vill ha nåt extra den dagen om den kommer och jag köper.

"glimten66 " sa:
Fan då e.min deal bättre.om jag vill ha hus det e gratis me all incl.....
Står redan i tjejens namn
9uduraga.jpg
Nice hus :thumbsup: gillar speciellt plastpåsarna på räcket ;D
Får man både hus å kärlek är det värt lite guld, en del får ju varken eller utan bara betala ;)

"cumulus " sa:
Vissa människor har fastnat helt och hållet i den där grejen med att det som gäller är enbart och endast JAG JAG JAG JAG JAG JAG.....

Hela ditt liv ser ut att vara en förberedelse på att göra annat än det som du gör just nu....

Jag föredrar att göra något för min fru, du föredrar att inte göra något alls för din 9 månaders fästmö, inte utan försäkringar hit och dit, men det är upp till dig.Jag klandrar dig icke!!

Vissa människor, som du inte alls känner, alltså jag själv,klarar mig utmärkt utan dumma kommentarer utav en wannabie, en kille som är livrädd för sin egen skugga.

Nej tack..koncentrera dig på ditt egna liv istället, du kan ju dryfta det med de mest nyfikna "läsarna" på forumet Golden och den där mystiske "läsaren "trollet" som gå igenom Hillmers 3 års skrivande bara för att hitta skit....

Ser ut som en kråka, går som en kråka, ja då är det en kråka...Och man förtjänar varann!!

Bra talat Cumulus!! Var och en gör som man tycker är bäst! Inte fel att hyra.., -att köpa eller låna till bostad har alltid visat sig vara en bättre affär i slutänden, fastigheter stiger alltid i pris över tid.
Ditt syfte här är gott, du vill att din fru ska ha ett hus när du lämnar in. Omtänksamt! Vissa har låst sig vid att betala en dyr hyra och inte få något när hyreskontraktet är till ända! Bra att du tar en sådan här pajas/tomte i örat!

Skillnaden är väl Jonas att en del får inte med sig tjejen utan en dylik uppgörelse.

Jag har räknat på det där med att köpa hus på avbetalning och det blir betydligt dyrare per mån än vad jag betalar i hyra.
Sen förlorar du möjligheten att enkelt flytta och det tycker jag är den stora grejen. Sälja ett beg hus i Thailand är allt annat än lätt om man inte vill förlora en massa pengar. För ca ett halvår sen va du inne på att hyrköpa huset du bor i nu, nu vill du flytta.....

Jonas vet inte vad han vill ;)
Att köpa åt sin fru är väl fint , men hoppas sen att Du cumulus får nåt tillbaka .....Dum kan man vara men inte stendum. Jag hyr och min fru bor utan några kostnader med mig , hon har ett hus som hon själv byggt och betalat för slantar hon jobbat ihop.. Om hon sköter sig och lever med mig får hon ett ganska fett arv efter mig , sköter hon sig inte så blir det nada ,, ganska Fair eller hur ;)

"Phonta " sa:

Att köpa åt sin fru är väl fint , men hoppas sen att Du cumulus får nåt tillbaka .....Dum kan man vara men inte stendum. Jag hyr och min fru bor utan några kostnader med mig , hon har ett hus som hon själv byggt och betalat för slantar hon jobbat ihop.. Om hon sköter sig och lever med mig får hon ett ganska fett arv efter mig , sköter hon sig inte så blir det nada ,, ganska Fair eller hur ;)
Smart snubbe du Phonta, tänker precis som mig, annat än dom här korkade sponsorerna som snart står på gatan med rumpan bar ;D ;D

PS @ Hans.
Du kanske inte tänkt på det men jag har varit rätt snäll mot dig det senaste, du kanske inte gillar det?...
Tänk dig för så du inte vänder kappan åt fel håll..

"Phonta " sa:

:):):)

"Phonta " sa:

Att köpa åt sin fru är väl fint , men hoppas sen att Du cumulus får nåt tillbaka .....Dum kan man vara men inte stendum. Jag hyr och min fru bor utan några kostnader med mig , hon har ett hus som hon själv byggt och betalat för slantar hon jobbat ihop..

Om hon sköter sig och lever med mig får hon ett ganska fett arv efter mig , sköter hon sig inte så blir det nada ,, ganska Fair eller hur ;)

Tycker också det är fair. Min fru hade noll och ingenting, jag kände för att dra ett strå till stacken, och lipar inte röva av mig om nåt skulle gå åt hillvitte.

Jag hamnar ALLTID med fötterna neråt, och är inte rädd av mig, vill dock se till att kvinnan jag satsar på i livet,skall ha ett hem den dag jag lämnar in.....

För vissa är detta fel, och för andra är detta helt schysst. Det verkar också som om dessa åsikter är gångbara BARA i vissa geografiska sammanhang!!

Hemma i Sverige så jobbar gubbarna häcken av sig hela livet igenom ända tills skilsmässan, och sedan tar kvinnan över. Och det är ju helt rätt... ELLER?????

Men i Thailand så anses man vara mindre vetande om man skall sörja för att den överlevande skall ha det hyggligt senare i livet.... Våga för fasen och var inte så jävvla mesiga!!

Det där med att gubbarna jobbar häcken av sig i Sverige och sen tar kvinnan över.
För er gamlingar kanske det var så men i dagens samhälle är det annorlunda, vi är inne på 2014 nu ifall du har missat det.

Ja och hemma i Sverige så har alla gubbarna en 30 år yngre fru som älskar dem över allt annat..

Alla behöver inte köpa sin fru för att få kärlek, det finns hör och häpna relationer där kärleken är ömsesidig..

"Kycklingen " sa:
Det där med att gubbarna jobbar häcken av sig i Sverige och sen tar kvinnan över.
För er gamlingar kanske det var så men i dagens samhälle är det annorlunda, vi är inne på 2014 nu ifall du har missat det.

Precis så e det hönan jämställdhet :) o så ska det me vara i den moderna världen

"bson " sa:
Alla behöver inte köpa sin fru för att få kärlek, det finns hör och häpna relationer där kärleken är ömsesidig..

Säger killen med en relation där han är ende inkomsttagaren. Inget fel i det, men kasta sten i............. ;D ;D ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp