Kanske är lika bra då för utbildningskvaliten på dom brukar inte alltid vara så bra.
I frugans by tog dom bort den lilla gamla skolan byggdes istället en ny större gemensam skolla för flera byar som hon säger vart mycket bättre och alla är nöjda med.
Äldste sonen gick på den gamla byskolan och lärarna när han kom till Pattaya vart ju helt förfärade över hans låga kunskapsnivå.
Fast den skolan var kanske ännu mindre, tvivlar på att ens fans en rektor, en lärare för alla åldrar typ.
Förstått det som en gammal tant som lärde flera åldrar ihop samtidigt i en liten stenhydda, har sett den.
Hej
Ja blir det tillräckligt dåligt är det faktiskt lika bra att den stängs, skolan har ju en lärare för varje årskurs samt förskola, så det totala antalet lärare är 7-8 st + rektor och vaktmästare, hur skolan fungerar och hur många elever som väljer att gå där beror väldigt mycket på rektorn.
Under mina 26 år i byn har vi nu haft 4 olika rektorer, först var det den gamla rektor som frugan hade när hon gick i byskolan, han var lite lat men höll ändå igång skolan men inget hände med underhåll o.s.v, han var kvar till han gick i pension.
Sen kom en ny ganska ung och nyutexaminerad rektor som var fantastiskt bra, han satsade på ny teknik, TV i varje klassrum, skolan fick internet o.s.v, rustade upp skolan rejält med hjälp av donationer och insamling av pengar, då var skolan på topp, jag och frugan samarbetade mycket med honom och drog igång några projekt tillsammans.
Men han blev uppmärksammad av större skolor och lockades över till en stor skola via högre lön och bättre förmåner, vi har träffat honom några gånger efteråt.
Sen fick vi en äldre rektor som hade ett antal år kvar tills pension, det var under hans tid som jag flera år i rad hade hand om skollaget i fotboll och futsal under skolmästerskapen som ju går under vintern, höll engelska lektioner för dom i åk 4-6, han gjorde ganska bra ifrån sig, matsalen byggdes om och köket renoverades o.s.v, samtidigt som förskolan fick nya toaletter m.m.
Han har nu tydligen ersatts av en rektor som verkar missköta det mesta och som har förlorat dom kvinnliga lärarinnorna som var dom bästa lärarna på skolan, tappat elever och fått föräldrar och bybor emot sig, så det ser inte lovande ut.
Mvh isan lover