Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rolf med all respekt!!! Vi har ju redan en aktuell purfärsk tråd som folk svarar i om EXAKT samma sak med EXAKT samma titel nästan, så varför inte flytta denna dit, så får vi en mindre tråd att bröta med...
se: (Ogiltig länk borttagen)
I norra Thailand
Översvämningarna som skett i Thailand senaste veckorna har främst drabbat norra och mellersta delarna ner mot Bangkok. Orsakerna är dålig planering vid dammreglering, överexploatering och blockerade naturliga vattenvägar.
Många drabbade
En hel del industriområden har översvämmats men värst drabbade är ändock 10-tusentals privatpersoner som fått sina hem skadade och försörjningar bortspolade.
Rayong är torrt
Provinsen Rayong är förskonat från översvämningar. Här finns inte heller någon historia med över-svämningar, regnmängderna är bland de lägsta i hela landet och dessutom relativt oexploaterat.
Kort taget utanför vårt kontor måndagen den 17:e oktober
Sammantaget gör det Rayong till ett tryggt val för dig som vill njuta av behagligt väder året runt.
Läs mera om översvämningarna i de engelska tidningarna Bangkok Post och The Nation.
Läste att det börjar bli bekymmer med kontaminerat vatten i de översvämmade områdena, det låter inget bra.
Hopas att myndigheterna har koll och gör nåt åt det innan det blir en epidemi.
Fan stillastående vatten är ju aldrig bra.
Inte ska ni va så j*kla negativa till BKK, vi måste ju ha den kvar så vi kan flyga till och från LOS, annars blir det taxi hela vägen från LOC... Å jag ska ju dit snart, vill faan inte ta en kameldroska för att komma till LOS
Jag sa till en Thailändare att vattnet kommer från provinser högre upp och skall passera BKK. Han viftade vilt och sa nej så kan det inte vara det beror på att det regnat där. Det är inte vårt vatten som har orsakat deras problem. Ni utlänningar förstår inte hur det fungerar i Thailand fick jag försiktigt som förklaring det är inte som där du kommer ifrån.
Jag håller med hoppas att BKK blir översvämmat och att de börjar lära folk att vatten rinner neråt av naturlagar och inte beroende på något annat.
Vill man njuta av livet och ha nära till fina stränder och vacker natur skall man bo i Phuket.Kostnadsnivån är ungefär det dubbla mot norra Thailand.Vi har vårt andra hus i Chiang Rai så jag kan jämföra. 8)
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.