Var köper ni svensk/västerländsk mat i Thailand?

Norskägt och nu Orkla men samma folk och på samma plats. Farsan hade lägenhet till för par veckor sen nedanför backen vid Orkla, Abba, i Kungshamn, samma personal, samma produkter men nytt företag.
Styvmor gick i pension där ifrån för par veckor sen och nu är dom på road trip i Europa.
Same shit different name.

Orkla har köpt upp en stor del av Svensk mat fabricerad matindustri, Abba var inget speciellt, tog skiten från fiskauktion som inte handlarna ville ha typ.

Här kan du beställa hem via posten massor av "bra att ha"-grejor för falangmaten. Även kyl och frys-varor
Hvorfor kjopa svensk mat når du har all den gode thai maten , som er mye bedre en svensk mat .

Hvorfor kjopa svensk mat når du har all den gode thai maten , som er mye bedre en svensk mat .
Jag åt lunch med en thailändsk läkare i går. Vi pratade bl.a om mat. Han åt inte vissa thai rätter då han var rädd för att få cancer.

Så att generella på stående om att thai eller svensk mat skulle vara bättre eller sämre är rätt långt ifrån sanningen.

PS.
Hade det gällt norsk mat så är nog thai bättre.

DS.

Att bli mätta utan ris ,glöm det det skall vara Ris för thai då blir dom mätta .

Jag har sett det uttrycket på diverse Thaiforum genom åren men fortfarande aldrig hört någon thailändare säga det.

Jag tvivlar dock inte på att många thailändare tycker så, precis som min far tycker att det inte är någon riktig måltid utan någon form av potatis, men det gäller nog bara thailändare som är lite äldre och/eller uppvuxna på landet. I Bangkok och kringliggande provinser så äter nog de flesta nudlar minst 2-3 gånger i veckan samt, och om de kommit upp sig lite grann, diverse utländsk mat som inte inkluderar ris, minst en gång i veckan. Att byta ut det kaloristinna riset mot en sallad verkar också blivit populärt, åtminstone i Bangkok. Så, väldigt många thailändare verkar lyckas bli mätta utan ris.

Jag har sett det uttrycket på diverse Thaiforum genom åren men fortfarande aldrig hört någon thailändare säga det.

Jag tvivlar dock inte på att många thailändare tycker så, precis som min far tycker att det inte är någon riktig måltid utan någon form av potatis, men det gäller nog bara thailändare som är lite äldre och/eller uppvuxna på landet. I Bangkok och kringliggande provinser så äter nog de flesta nudlar minst 2-3 gånger i veckan samt, och om de kommit upp sig lite grann, diverse utländsk mat som inte inkluderar ris, minst en gång i veckan. Att byta ut det kaloristinna riset mot en sallad verkar också blivit populärt, åtminstone i Bangkok. Så, väldigt många thailändare verkar lyckas bli mätta utan ris.
Ja men många damer i Sverige å runt Udon Thani har jag hört detta.Ang ris.så inte bara på div forum.

Ja men många damer i Sverige å runt Udon Thani har jag hört detta.Ang ris.så inte bara på div forum.

Som jag skrev, jag tror på dig att många thailändare säger så. Jag ville bara påpeka att ditt påstående "glöm det det skall vara Ris för thai då blir dom mätta." inte stämmer för thailändare generellt sett då väldigt många, förmodligen en majoritet, inte alltid äter ris.

Som jag skrev, jag tror på dig att många thailändare säger så. Jag ville bara påpeka att ditt påstående "glöm det det skall vara Ris för thai då blir dom mätta." inte stämmer för thailändare generellt sett då väldigt många, förmodligen en majoritet, inte alltid äter ris.
Ja för mig får dom äta vad dom vill,jag avslutar detta, ha det gött

Ja för mig får dom äta vad dom vill,jag avslutar detta, ha det gött

Det var ingen kritik mot dig. Thailand är ett stort land med stora skillnader beroende på geografi, ekonomi etc så jag ville bara påpeka att det som kan synes vara en sanning i en viss del av landet inte alls behöver stämma i en annan del.

Problemet för en annan är man tycker om det mesta alldeles för mycket och från dom flesta hörn av världen.Potatis, ris nudlar, sallad kött, fisk, fågel . Bra rå varor och skaplig kock blir ofta bra.
Vi lägger en hel del på mat jag, kärringen och dottern med familj. Både till hemmet och gå ut och käka. I Sverige tycker jag att käka dagens är både avkopplande och gott. Jobbar jag på bogserbåtarna så brukade jag fixa middag till mig och dom jag jobbar med. Fördelen med Thailand är att det mest finns runt hörnet och man ta sig en kall till. Man får säga som Plura fortfarande finns det dom som inte gör allt rätt.(fulla för kärlekens skull) .
Brukar bli nån kall och så moppen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp