Var köper ni svensk/västerländsk mat i Thailand?

Olarys säljer Mills för 140 Thb för 185 gr och Kalles 189 Thb för 190 gr. Prisskillnaden är ju rätt marginell.
Ska vara Kalles 149 Thb.

Screenshot_20210828_232120_com.microsoft.bing.jpg

Jag är nygammal här men inte ny i Thailand. Jag hoppas vi kan ha en tråd med tips och erfarenheter kring var vi köper mat vi saknar i det thailändska köket!
Vet att ämnet är behandlat i ett antal trådar här redan men det mesta är väldigt ålderstiget så dags att förnya tycker jag. Ni som bor i Bangkok fnyser kanske åt en tråd som denna men för oss ute i landsbygden tror jag den kan vara av intresse.
Kom igen och bidra med tips!
/Svempa
Kyckling och gris kan du köpa i vilken lokal marknad som helst. Krävs dock att någon 'familjemedlem' kan tillaga maten.

Big-C pattaya klang oftast, finns det mesta i västerländsk väg.
Mer när jag vill ha lite specifika varor som lingonsylt, oboy, slotts senap som jag åker till villamarket, annars handlar jag inte där.
Tar Big-c 46 baht för ett 10 pack ägg så tar villa 80 för samma märke.

Sen finns den här inte beställt därifrån än men mycket Svenskt i sortimentet.
199 baht för en kalles där.

Den enda `` svenska``` mat jag äter numera, efter 15 år i Thailand, är blåbär.

Köper dessa djupfrysta, 450 g, 185 baht, på Big C Extra i Pattaya.

Mycket goda, fast de är importerade från Kina.

IMG_20210908_084132.jpg

Beställde 500 gram citronpeppar som syns på bilden för 447 Baht av Shopee men den bilden med pris är nu borttagen från deras hemsida.

IMG_0060.JPG

Men de skickar 400 gram soppulver som smakar för jäkligt och inte ens smakar som citronpeppar så jag skickar ett mejl till Shopee om att de skickat fel, får er svarsmejl att de vill ersätta mig med 100 Baht, jag skickar sedan 3 mejl till utan att få svar. Pengarna kan jag mista men det gör mig förbannad så inget mer handlande av mig från Shopee. kommer även att lägga in detta på svenska och engelska ofentligt på facbook.

IMG_0059.JPG
IMG_0061.JPG

Beställde 500 gram citronpeppar som syns på bilden för 447 Baht av Shopee men den bilden med pris är nu borttagen från deras hemsida.

IMG_0060.JPG

Men de skickar 400 gram soppulver som smakar för jäkligt och inte ens smakar som citronpeppar så jag skickar ett mejl till Shopee om att de skickat fel, får er svarsmejl att de vill ersätta mig med 100 Baht, jag skickar sedan 3 mejl till utan att få svar. Pengarna kan jag mista men det gör mig förbannad så inget mer handlande av mig från Shopee. kommer även att lägga in detta på svenska och engelska ofentligt på facbook.

IMG_0059.JPG
IMG_0061.JPG
Shoppe ska vara bra att göra med. "Dont pay until you get what you ordered" eller nåt är deras slogan.

Chatta inte direkt med säljaren. Godkänn inte ordern som "delivered" utan reklamera till shoppe.

Som sagt principen......! På dem!

Shoppe ska vara bra att göra med. "Dont pay until you get what you ordered" eller nåt är deras slogan.

Chatta inte direkt med säljaren. Godkänn inte ordern som "delivered" utan reklamera till shoppe.

Det är de jag mejlat till skrev jag i inlägget.

Även Lazada och dom andra kör väl med samma policy? Frugan har fått 3 fake orders leverat nu på par veckor, vi har inget beställt.
Leverantören har sagt att vanligt här nu, vi får många sådana, företag som försöker.
Shopee och Lazada är annonssidor, om inte försäljaren gör rätt för sig eller orden är korrekt går inte köpet igenom.
Man annonserar via dom, dom säljer inte.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp