Visum till Thailand

Om man har ett non immigration O familje visa på låt oss säga 3 månader, kan man ta körkort på det och eventuellt ett telefonabonnemang på det då det bara gäller i 3 månader?

Hej !
Jag är svensk pensioner och söker tremånaders visa på Thaiambassaden i Stockholm . reser till Thailand och när det är en månad kvar på mitt tremånaders visa söker jag upp Thaimigrationen och ansöker om ett årsvisa . Jag uppsöker den Svenska ambassaden i Bangkok och får ett intyg utskrivet om min pensions storlek som jag har med i min ansökan om ett års visa . När jag har fått detta visa så besöker jag Thamigrationen var tredje månad och får ytterligare tremånaders stämpel . Behöver aldrig lämna Thailand och kan forsätta med ett års visa varje år. / Owe

Hej !
Jag är svensk pensioner och söker tremånaders visa på Thaiambassaden i Stockholm . reser till Thailand och när det är en månad kvar på mitt tremånaders visa söker jag upp Thaimigrationen och ansöker om ett årsvisa . Jag uppsöker den Svenska ambassaden i Bangkok och får ett intyg utskrivet om min pensions storlek som jag har med i min ansökan om ett års visa . När jag har fått detta visa så besöker jag Thamigrationen var tredje månad och får ytterligare tremånaders stämpel . Behöver aldrig lämna Thailand och kan forsätta med ett års visa varje år. / Owe

Det bästa för dig är att du från början ansöker om O-Visa som du den 3:e mån kan omvandla till O-A.
Du behöver inte gå till Ambassaden,du kan anlita ett av konsulaten som finns i Th. om det är närmare för dig.Det är enklare och bättre med ett O-A. Då behöver du inte förlänga, var 3:e mån utan bara få en gratisstämpel.
Se bara till att du har ett nytt pass, det är lite krångligt att byta pass, framförallt DYRT om du måste göra det på Ambassaden i Th.
Har du för avsikt att bo längre tid ( 183dag+) i Th varje år så sök inte sink förrän i Dec - Jan.Annars kommer du att förlora på sink detta beskattningsår.

Hämtat ut mitt idag, funkade kanon kan rekommenderas.

Det var ju som den, har de funnits länge eller är de nystartade, har aldrig hört om dem innan. Brukade ju använda Konsulatet i Göteborg innan, men numer kan man ju inte skicka sin ansökan till dem.

Men här kan man alltså skicka sin ansökan, kanon!

Det var ju som den, har de funnits länge eller är de nystartade, har aldrig hört om dem innan. Brukade ju använda Konsulatet i Göteborg innan, men numer kan man ju inte skicka sin ansökan till dem.

Beror på vilket visum du ska ha, ex OA kan dom inte fixa.

Beror på vilket visum du ska ha, ex OA kan dom inte fixa.
Nej de använder ju Konsulatet, kan bara fixa de Visum som de kan göra.
Övriga gäller ju ambassaden och då finns ju andra företag/visumservice alt.

Har funnits några år iaf., funkade som sagt väldigt smidigt och slapp ju ta sig till Konsulatet 2ggr.

Nej de använder ju Konsulatet, kan bara fixa de Visum som de kan göra.
Övriga gäller ju ambassaden och då finns ju andra företag/visumservice alt.

Har funnits några år iaf., funkade som sagt väldigt smidigt och slapp ju ta sig till Konsulatet 2ggr.
Vad tog dom för totalavgift allt som allt inkl visumkostnad.
Jag fick betala 1500 kr när jag lämnade in den själv.

Ja precis 1500 kostar det, så för mig som jobbar går jag ju back på att åka dit själv.

Det bästa för dig är att du från början ansöker om O-Visa som du den 3:e mån kan omvandla till O-A.
Du behöver inte gå till Ambassaden,du kan anlita ett av konsulaten som finns i Th. om det är närmare för dig.Det är enklare och bättre med ett O-A. Då behöver du inte förlänga, var 3:e mån utan bara få en gratisstämpel.
Se bara till att du har ett nytt pass, det är lite krångligt att byta pass, framförallt DYRT om du måste göra det på Ambassaden i Th.
Har du för avsikt att bo längre tid ( 183dag+) i Th varje år så sök inte sink förrän i Dec - Jan.Annars kommer du att förlora på sink detta beskattningsår.

Vad sjutton är detta??? Har inte läst inläggen efter detta, men sånt osant trams... Detta är felaktigt och helt osant. Non Immigrant O-A kan ni bara söka i Sverige, inte någon annanstans.....

Jag tror postaren blandar ihop äpplen och päron, och kallar ett uppehålls-tillstånd för Non Immigrant O-A!! Detta han kallar för "gratis-stämpel, skall väl vara 90 dagars rapporteringen då antar jag, eller som det heter, "bekräftelse av adressen"....

Nytt pass på ambassaden kostar 1.300:- och i Sverige kostar det väl runt 300:-..

NilsG däremot har full koll på läget gratis till det...

Vad sjutton är detta??? Har inte läst inläggen efter detta, men sånt osant trams... Detta är felaktigt och helt osant. Non Immigrant O-A kan ni bara söka i Sverige, inte någon annanstans.....

Jag tror postaren blandar ihop äpplen och päron, och kallar ett uppehålls-tillstånd för Non Immigrant O-A!! Detta han kallar för "gratis-stämpel, skall väl vara 90 dagars rapporteringen då antar jag, eller som det heter, "bekräftelse av adressen"....

Nytt pass på ambassaden kostar 1.300:- och i Sverige kostar det väl runt 300:-..

NilsG däremot har full koll på läget gratis till det...

Så legolas kommer här och kritiserar som vanligt.
Lär dig vad som gäller innan du börjar höja din röst.
Du skriver följande.

Non Immigrant O-A kan ni bara söka i Sverige, inte någon annanstans.....

Fel , man kan enkelt och smidigare konvertera ett O tex på IM i Th både enklare och billigare.

Så legolas kommer här och kritiserar som vanligt.
Lär dig vad som gäller innan du börjar höja din röst.
Du skriver följande.

Non Immigrant O-A kan ni bara söka i Sverige, inte någon annanstans.....

Fel , man kan enkelt och smidigare konvertera ett O tex på IM i Th både enklare och billigare.
Nej Legolas har helt rätt här, det är du som blandar ihop begreppen. OA kan enbart köpas i det land man är medborgare, det du talar om som man kan konvertera till är ett Retirement uppehålls tillstånd, inget visa överhuvudtaget.

Långeman, vi har ju skrivit om detta så många gånger tidigare, se och lär..
Tack nmax..

Du har nog bristande läsförståelse, jag har aldrig skrivit om visa bara uppehållstillstånd.
Men du är ju den som hackar på alla inkl. mej. Lägg av och sköt ditt.
Sedan att alla Thai kallar uppehållstillstånd för visa det är en annan sak.
Här handlade det om att konvertera ett O till O-A vilket är mycket enklare i TH.
Läs även inlägg 302 ovan

Senast ändrad:
Vet inte om det tillför något, men så här gjorde jag när det gäller Visa och UT. Jag kom till Thailand på ett visum gällande 2x60 dagar. Bodde den första tiden i BKK men flyttade senare till Mae Sai. Där tar det 5 min. att passera gränsen till Myanmar, så det var enklet att bara promenera över, betala 500 bath i Myanmar och sedan få 15 nya dagar. Detta gjorde jag under en längre period. Jag flyttade senare till Nan och nu blev det både svårare och dyrare så jag bestämde mig för att ansöka om UT, som pensionär. Först beviljades jag 90 dagars Visa, typ "O" och efter detta ytterligare ett Visa typ "O", nu för 1 år, allt enligt stämplarna i passet, utfärdade av IO i Nan. Nästkommande år beviljades jag 1 års UT som "Retired".

Du vet inte vad du pratar om, så var lite ödmjuk och tag lärdom istället. Non Immigrant O-A söker och får du i Sverige punkt slut.

men som jag säger ochn som Nmax sade också, du blandar äpplen och päron å det vildaste, och tror att ett uppehållstillstånd kallas för Non immigrabt O-A...

Du köper ett Non immigrant O eller O.-A i Sverige, sedan förlånger du om du vill, ditt permission to stay i Thailand och får ett s-k. uppehållstillstånd (erxtension of stay)..

Hoppas du hängde med nu Långeman... Ingen vill dig nåt ont alls, men när du lämnar direkt felaktiga informationer till medlemmarna här, så har vi andra rätt att svara och rätta dig.. Du kan ju lära själv också av det... OM nu det skulle vara aktuellt i ditt fall vill säga..

a
Du vet inte vad du pratar om, så var lite ödmjuk och tag lärdom istället. Non Immigrant O-A söker och får du i Sverige punkt slut.

men som jag säger ochn som Nmax sade också, du blandar äpplen och päron å det vildaste, och tror att ett uppehållstillstånd kallas för Non immigrabt O-A...

Du köper ett Non immigrant O eller O.-A i Sverige, sedan förlånger du om du vill, ditt permission to stay i Thailand och får ett s-k. uppehållstillstånd (erxtension of stay)..

Hoppas du hängde med nu Långeman... Ingen vill dig nåt ont alls, men när du lämnar direkt felaktiga informationer till medlemmarna här, så har vi andra rätt att svara och rätta dig.. Du kan ju lära själv också av det... OM nu det skulle vara aktuellt i ditt fall vill säga..

Jag skrev tidigare att du har läsförståelse det bekräftar du nu igen.
Läste du nu 302 så förstår du kanske vad jag skriver,detta är en bekräftelse på mitt inlägg.

a

Jag skrev tidigare att du har läsförståelse det bekräftar du nu igen.
Läste du nu 302 så förstår du kanske vad jag skriver,detta är en bekräftelse på mitt inlägg.

Det är ditt inlägg 303 som både jag och Nmax läste, och som var fullständigt fel. Jag märker att du som vanligt har NOLL vilja at lära dig något, så det finns ingen anledning att prata MER med en människa, som varken kan eller ens VILL lära sig.

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
51 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp