VISUM THAILAND LONGSTAY

"Phonta " sa:
Dessutom vill inte jag ha ett Non immigrant , jag vill inte åka som en galning ut och in ur landet var tredje månad ... Jag skall ha ett UT baserat på retirement ..
I värsta fall så får jag fixa detta "på annat sätt" men jag är motståndare till de möjligheterna ,inte bra alls ..

Ok, men ett retirement är ju också kanske möjligt att fixa före avfärd, men ok 500km är ju ett hinder.

Tänkte mest på problemen att stå vi incheckningen med en biljett som är längre än 1 mån, och inget visum ha.......att bli stoppad där av någon nitisk resetjänsteman vore kanske ganska surt.

Så personligen vill jag nog försöka ha ordning på pappren vid avfärd, tex nu då jag inte ens är i Sverige och måste ha ett N-I visum, så är jag nog tvungen att skicka mina handlingar till en god vän i Sthlm som lämnar in.......sen får jag försöka hämta passet själv vid avfärd.
Men det är ju jag det :)

Hmmm. att fixa ett retirement utan att ha ett visum vid inresan i Thailand blir svårt
Då basen till detta är ett Non Immgrant , jag har ett non immigrant tre månaders , men när det löper ut om knappt en månad så måste jag ju antingen ha ett retirement eller ha ett ett års Non immigrant och leka immigrant fyra ggr/per år ut och in i detta skojarland ... Helt sjukt , det står klart och tydligt i Policerapporten att Officeren har rätt att neka eller godta ansökan helt efter eget tycke, likaså står det att olika migrationskontor i landet har olika regler för samma visum

VAD ÄR DETTA FÖR ORDNING ... :thumbsdown:

Välkommen till immigration office i Phuket town.Har du bara ett papper från ambassaden rller ett konsulat som garanterar din bruttoinkomst på minst 65 000 bath+ett foto så fixar dom ett retirement på en kvart.Det finns till och med en tjänsteman som talar svenska :thumbsup:

"ledarn " sa:
Kan ju vara värt en liten "semester" tripp dit då när det blir dags... :thumbsup: :thumbsup:

Men för helv... jag är ju skriven i Buriram , dom vill ju se vart jag är skriven antar jag ??

Eller skiter dom även i det , kan du visa att det inte spelar nån roll då åker jag direkt till Phuket , ingen adress ingen retirement visa

Iofs , om nån vänlig själ här på forumet fixar ett hyresavtal i mitt namn i Phuket eller omnejd så funkar det ju klockrent ... Kan ju rivas efter man har varit på Migr.

Att jag är gift behöver man ju inte helelr tala om då det verkar vara en belastning i detta land , nya polisorder föreskriver ju att farang som är gift skall ha "marriedvisa" fa.. måste jag skilja mig tro ,inte lite snurrigt detta land , det borde vara lättare som gift med Thai , men det är det inte , bara lägre inkomstkrav , vilket borde vara högre då man skall försörja en hel djäkla Thaiby :nod:

"Phonta " sa:
Men för helv... jag är ju skriven i Buriram , dom vill ju se vart jag är skriven antar jag ??

Eller skiter dom även i det , kan du visa att det inte spelar nån roll då åker jag direkt till Phuket , ingen adress ingen retirement visa
Dom vill bara ha en adress och ett telefonnummer.Dom frågar inte efter något hyresavtal.

Oj , låter som rena lyckohjulet i Phuket ,,, herre g...då vet jag om de djäklas med mig

Som jag sade till min "fru" , varför skall jag egentligen bo här uppe, det är ju du och Din familj ,sen hunden och sen finns det en ATM Farang , kanske bättre jag flyttar härifrån ,dit de anser faranger vara människor ...

Kan väl säga att hon inte är glad nu , men det är ju inte jag heller , tveksamt om jag stannar i denna håla nån längre tid , hur jag än vrider och vänder på det så är slantarna dom vill ha , egentligen inte mig ......

"Phonta " sa:
Iofs , om nån vänlig själ här på forumet fixar ett hyresavtal i mitt namn i Phuket eller omnejd så funkar det ju klockrent ... Kan ju rivas efter man har varit på Migr.

Att jag är gift behöver man ju inte helelr tala om då det verkar vara en belastning i detta land , nya polisorder föreskriver ju att farang som är gift skall ha "marriedvisa" fa.. måste jag skilja mig tro ,inte lite snurrigt detta land , det borde vara lättare som gift med Thai , men det är det inte , bara lägre inkomstkrav , vilket borde vara högre då man skall försörja en hel djäkla Thaiby :nod:

Haha du är ju riktigt rolig! En karma levereras ..

Låter faktiskt väldigt lockande och väldigt generöst, tror tyvärr detta med att de försöker tvinga på mig ett Marriedvisa i Kap Choeng känns lite positivt för min fru , hon säger att ,vad händer då om vi inte lever ihop , måste du lämna Thailand då ....
Lite av en utpressningssituation jag inte vill hamna i , nu tror jag iofs att det inte fungerar så , utan ett UT gäller tiden ut även då ett "married" även om man inte lever ihop .. :)

Börjar känna mig som en ATM igen , Min fru med Thaifamilj , dotterna samt hunden , alla försörjda av mig >:( Och att därtill tvingad att komma i beroendeställning
känns inte bra ..

"Phonta " sa:
Låter faktiskt väldigt lockande och väldigt generöst, tror tyvärr detta med att de försöker tvinga på mig ett Marriedvisa i Kap Choeng känns lite positivt för min fru , hon säger att ,vad händer då om vi inte lever ihop , måste du lämna Thailand då ....
Lite av en utpressningssituation jag inte vill hamna i , nu tror jag iofs att det inte fungerar så , utan ett UT gäller tiden ut även då ett "married" även om man inte lever ihop .. :)

Börjar känna mig som en ATM igen , Min fru med Thaifamilj , dotterna samt hunden , alla försörjda av mig >:( Och att därtill tvingad att komma i beroendeställning
känns inte bra ..
Retirement har ingenting att göra med om du är gift eller inte.Det finns inga uppgifter att fylla i om du är gift eller inte. :nod:

Nej ,just det tänkte även jag , men enligt vissa "kunniga" så säger den nya lagen att de skall anvisas Married visa till de som är gifta , därför fundersam , hade inte skrivit att jag var gift ... Frun var med och därför började han svamla om married samt att han inte kunde läsa mitt pensionintyg från SV Ambassaden ...
Jag hade fyllt i Retirement ,inget annat ...

Nåväl , runt den 15e vet jag , annars en tripp söderut ,utan frugan och utan husboken .....

"Phonta " sa:
Som jag sade till min "fru" , varför skall jag egentligen bo här uppe, det är ju du och Din familj ,sen hunden och sen finns det en ATM Farang , kanske bättre jag flyttar härifrån ,dit de anser faranger vara människor ...

Kan väl säga att hon inte är glad nu , men det är ju inte jag heller , tveksamt om jag stannar i denna håla nån längre tid , hur jag än vrider och vänder på det så är slantarna dom vill ha , egentligen inte mig ......

Om du känner så här så förstår jag inte vad du väntar på, tror inte att IM i Pattis e speciellt aviga ;)

Nej det tror inte jag heller , däremot så är jag en snäll människa , ioifs så klarar sig min fru bra ekonomiskt, men jag vill heller inte att hon skall "förlora ansiktet" i byn samt att familjen skall skämmas , om man vet hur det är i en Thaiby så förstår man .. Hon har ju dessutom levt med mig i sju år ,alla känslor för henne försvann under den "jobbiga" tiden med döttrarnas svek mot mig och myndigheterna i Sverige, tyvärr så krävs det att man har en kärlek till sin hustru för att det skall fungera ihop i Thailand .. Hon älskar mina pensionspengar varje månad , det vet och förstår jag , det blir en svår förlust den dag jag drar och tyvärr så kommer jag att känna mig som en skit jag med ..
Men fa.. ,jag har bara ett liv , och mer än tre tredjedelar har gått .....

Underligt hur det kan fungera på olika ställen.

För tre år sedan skulle jag förnya mitt uppehälles tillstånd som gift-

Hade då 63 000 i inkomst..Tjänste mannen sa då, men kunde du inte sparar 26 000 så hade det blivit enklare.t.

Så nog är de olika från kontor till kontor.

Ja det är olika från kontor till kontor, tyvärr så gör de som de själva vill ......

"Kentbra " sa:
Någon här på forumet som provat.
http://www.speedy-visa.com/Thai-Visas.html
eller liknande
Det enda jag har testat är Alla Visa i Sverige och dom funkade bra.
Det finns ju alltid en prislapp och hur stor den är framgår ju inte.
Men det kostar ju inget att slänga iväg ett mail och fråga.
Sen kan du ju spela dum och maila Sv Amb och fråga dom om dom hört nåt om denna firma.
Eller fråga på http://www.thaivisa.com/forum/ där får du garanterat svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp