Visum till Thailand

Jäääklar vad det googlas i stugorna nu, tänk vad jag kan få fart på gubbarna. Känns underbart...

Men ett tips..... ta inte för allvarligt på den länken som mackes grävt fram, och som han tycker är så bra. Alltså från SIAM LEGAL... En hel del i deras beskrivning är felaktig känns det som, och dom glider mellan de olika produkterna som fan läser bibeln.

De vet heller ingen skillanad på ett VISA och ett uppehålls-tillstånd. Så mackes lägg inte för mycket kärlek på detta, nu enbart för att försöka få mig att ha fel.. Jag vet ju att det är slutmålet för din del..

Senast redigerad av en moderator:
Ja man kan enbart i syfte att ha som slutmål att ha ett uppehållstillstånd, kunna gå via ett non immigrant "O" single entry (EJ multiple entries). Men du kan INTE köpa ett VISA i syfte att bara handla på dig ett VISA. glöm det..

vadå syfte ,, är de tankeläsare eller vad då ??

Dina tankar är lika mycket värda som mina i detta ledarn, MEN saken är den att du kan INTE köpa ett
VISA i Thailand enbart i syfte att köpa ett VISA... Och så är det.

Så med din tankegång.... Visst åk till Bangkok lämna in din ansökan där (vet inte om det går). Men sedan kommer problemet, ty du får ALDRIG ut det här i Thailand, utan måste åka hem till Sverige (om du är svensk) och får det där då av thailändska ambassaden.

Och den resan lönar ju sig illa, eller hur?
Jag ska aldrig ha ett VISA i sånt syfte..
Jag har fyllt 50 och kommer den dagen då jag flyttar ha UT i slutmål....

Men vi pratar ju om möjligheten...??
Siam Legal är kanske inte någon Myndighet och då kan man ju inte hänvisa till dom om man får avslag i Bangkok..
Det är ju en annan sak om en myndighet skriver fel på sin hemsida..
Då finns ju något att klaga på...

vadå syfte ,, är de tankeläsare eller vad då ??

Phonta, jag skall skriva till dig enklare då. När du går till Immigration, så skall du förklara för dom att ditt slutmål är att skaffa ett uppehållstillstånd (extension of stay). Immigration ger dig då möjligheten att skaffa detta via att dom utfärdar ett Non Immigrant "O" single entry (3 månaders). Och sedan så fortsätter denna process med att man ordnar till detta uppehållstillstånd.

Hoppas det funkade nu Phonta för dig..

Phonta, jag skall skriva till dig enklare då. När du går till Immigration, så skall du förklara för dom att ditt slutmål är att skaffa ett uppehållstillstånd (extension of stay). Immigration ger dig då möjligheten att skaffa detta via att dom utfärdar ett Non Immigrant "O" single entry (3 månaders). Och sedan så fortsätter denna process med att man ordnar till detta uppehållstillstånd.

Hoppas det funkade nu Phonta för dig..
Se på fan , du kan ju uttrycka dig i skrift så att alla borde kunna förstå, ville bara reda ut begreppet ..så att ingen får för sig att de är siare på Migrationen :)

Jag kan inte riktigt förstå varför man skulle vilja skaffa ett visa till Thailand i Thailand... Om man inte vill ha UT

Men mackes det kanske vore mumma gefreschen..... tänk på vilken himmelsk intensiv trafik det är med falanger ut ur Thailand till alla dessa ställen som säljer VISA typ Vinentienne, Savanaketh plus 10 ställen till......

Ta alla de falangerna, och låt dom köpa sina VISA inne i Thailand, jag tror att dom skulle bli jublande glada att slippa åka på livsfarlig vägar, med livsfarliga bilar, med livsfarliga chaufförer, till grannländerna....

Tror inte du det??

Jäääklar vad det googlas i stugorna nu, tänk vad jag kan få fart på gubbarna. Känns underbart...

Men ett tips..... ta inte för allvarligt på den länken som mackes grävt fram, och som han tycker är så bra. Alltså från SIAM LEGAL... En hel del i deras beskrivning är felaktig känns det som, och dom glider mellan de olika produkterna som fan läser bibeln.

De vet heller ingen skillanad på ett VISA och ett uppehålls-tillstånd. Så mackes lägg inte för mycket kärlek på detta, nu enbart för att försöka få mig att ha fel.. Jag vet ju att det är slutmålet för din del..

Jag försöker förstå varför, inte bara hur och det lyckades Siam legal förklara. För övrigt så är det inte viktigt för mig vem som har rätt, men tydligen för dig...

Jag försöker förstå varför, inte bara hur och det lyckades Siam legal förklara. För övrigt så är det inte viktigt för mig vem som har rätt, men tydligen för dig...

Mackes det är skitviktigt för dig, du lurar bara dig själv ju..... Siam legal blandar och ger, och det som du nu fattar, ta för all del inte åt dig av de termerna som dom använder, de blandar och ger värre än en hoper indianer på krigstigen...

Du vet sedan tidigare mycket väl vad O-A är för något, och du vet mycket väl vad extension of stay är, du har fått utbildning på det andra forumet.... Så varför härja nu här med detta, om inte för att försöka bevisa något åt ena eller andra hållet???

För övrigt så vände du fullständigt på det hela med Siam legal. Faktum är att dom bara pratar om HUR,,,, medans du här får reda på VARFÖR...

Mackes det är skitviktigt för dig, du lurar bara dig själv ju..... Siam legal blandar och ger, och det som du nu fattar, ta för all del inte åt dig av de termerna som dom använder, de blandar och ger värre än en hoper indianer på krigstigen...

Du vet sedan tidigare mycket väl vad O-A är för något, och du vet mycket väl vad extension of stay är, du har fått utbildning på det andra forumet.... Så varför härja nu här med detta, om inte för att försöka bevisa något åt ena eller andra hållet???

För övrigt så vände du fullständigt på det hela med Siam legal. Faktum är att dom bara pratar om HUR,,,, medans du här får reda på VARFÖR...

Det är ju lite intressant att du talar om för mig vad jag vet och inte vet...

Jag försöker att förstå skillnaden mellan O och OA, något som du inte lyckats förklara. Jag har aldrig påstått att du har fel, det bryr jag mig överhuvudtaget inte om. Jag vill bara förstå.

Jasså, DET är frågan du har, kul att du kommer med den nu då äntligen! Skillnaden mellan "O" och O-A är i första hand:

a - Du kan rapportera 90 dagars vid din vanliga immigration, och slipper åka ur landet på ett O-A...
b - Vid varje entry så får du 1 år med O-A, medans O bara ger 90 dagar
c - Med ett O-A, så kan du med enkla medel få nästan 2 år ut utav detta 1 års-VISA

Jasså, DET är frågan du har, kul att du kommer med den nu då äntligen! Skillnaden mellan "O" och O-A är i första hand:

a - Du kan rapportera 90 dagars vid din vanliga immigration, och slipper åka ur landet på ett O-A...
c - Med ett O-A, så kan du med enkla medel få nästan 2 år ut utav detta 1 års-VISA

Hur kommer det sig då att jag har ett O i passet med 1 års giltlighet?

A är rätt
B är fel då det gäller O-A Med O så är det rätt.
C rätt BARA under förutsättning att du reser in på ett O-A som man skaffat i hemlandet.
Men då krävs det att man reser ut/in straxt innan detta visum gått ut, framgår av det ursprungliga visats slutdatum.Sista stämpeln anger då sista dagen för att förlänga/ förnya detta.

Hur kommer det sig då att jag har ett O i passet med 1 års giltlighet?

Därför att jag pratar om varje entry mackes. Immigrationkillen ger dig vid inträdet (förhoppningsvis) en permission to stay i Thailand. och ser han att du har ett O-A, så ger han dig rätt att stanna i landet 1 år, endast med avbrott för dina 90 dagars-rapporteringar till ditt IM.kontor.

Ser han att du har ett "O", så ger han dig 90 dagar bara, sedan måste du ut ur landet igen.... Detta kan du göra under det året som VISAT är giltligt...

A är rätt
B är fel då det gäller O-A Med O så är det rätt.
C rätt BARA under förutsättning att du reser in på ett O-A som man skaffat i hemlandet.
Men då krävs det att man reser ut/in straxt innan detta visum gått ut, framgår av det ursprungliga visats slutdatum.Sista stämpeln anger då sista dagen för att förlänga/ förnya detta.

Fasen också detta blir många inlägg att svara på måste jag säga... Men när jag ser rena felaktigheter så måste jag rätta till dom, så folk inte får för sig att dessa felaktigheter skulle vara riktiga....

Långeman, Du skriver att B är fel, jag säger... läs igen.... och igen.......
Det du svarar om C är ungefär likadant som du skriver om B, läs igen, läs igen och läs igen.....

Du skriver snabbare än du tänker när du vill svara mig... OK OK, det felet har jag också ibland, så ingen skugga över dig Långeman...

Fasen också detta blir många inlägg att svara på måste jag säga... Men när jag ser rena felaktigheter så måste jag rätta till dom, så folk inte får för sig att dessa felaktigheter skulle vara riktiga....

Långeman, Du skriver att B är fel, jag säger... läs igen.... och igen.......
Det du svarar om C är ungefär likadant som du skriver om B, läs igen, läs igen och läs igen.....

Du skriver snabbare än du tänker när du vill svara mig... OK OK, det felet har jag också ibland, så ingen skugga över dig Långeman...

Med en dåres envishet, så vill jag, att du förklarar, vad du kan ,och inte vad jag, och andra på forumet inte kan.
Du svarar bara läs igen, skriv då så att det blir rätt. Så jag slipper rätta dig hela tiden.
Styrk din påståenden, i stället för att idiotförklara, alla som har andra åsikter.

För övrigt så gäller detta med att resa in igen under förutsättning att du har ett multi O-A visa som grund från Th Ambassaden i Sthlm.
För övrigt är det ingen vits med detta då resan kostar,förnyelse i Th kostar 1900Tbh.

Senast ändrad:
Långeman, jag skall förklara igen då för dig vad jag menar med mitt svar att du skall läsa igen,

Jag har klistrat in mitt inlägg överst, och under det klistrat in ditt svar. Så läs mitt A först, sedan ditt A, läs sedan mitt B, och sedan ditt B,,,, och sedan mitt C, och ditt svar om C.

Allt det du säger finns där, och fortfarande säger du att det är fel.... Så jag måste säga till dig, läs igen Långeman...
Allting är rätt...

Därför att jag pratar om varje entry mackes. Immigrationkillen ger dig vid inträdet (förhoppningsvis) en permission to stay i Thailand. och ser han att du har ett O-A, så ger han dig rätt att stanna i landet 1 år, endast med avbrott för dina 90 dagars-rapporteringar till ditt IM.kontor.

Ser han att du har ett "O", så ger han dig 90 dagar bara, sedan måste du ut ur landet igen.... Detta kan du göra under det året som VISAT är giltligt...

Du svarade inte på min fråga.

Jag har ett Non-immigrant O i passet nu liksom alla år sedan jag kom hit på turistvisa.

På samtliga är det 1 års giltlighetstid men det stämmer ju inte med din förklaring på skillnaden mellan O och OA.

Då stämmer förklaringen på Siam Legal bättre.

Du svarade inte på min fråga.

Jag har ett Non-immigrant O i passet nu liksom alla år sedan jag kom hit på turistvisa.

På samtliga är det 1 års giltlighetstid men det stämmer ju inte med din förklaring på skillnaden mellan O och OA.

Då stämmer förklaringen på Siam Legal bättre.

mackes, jag vet inte hur jag skall skriva så du skall förstå, menar inget illa, men detta du gör nu känns lite grand som, ja jag vet inte vad??

Och hur är förklaringen då på Siam Legal som är så lättförstådd?? Dessutom så är du väl inte här mackes på ett Non Immigrant "O"? Jag trodde du var här på exten sion of stay based on retirement?? Eller kommer jag ihåg fel??

Senast redigerad av en moderator:
mackes, jag vet inte hur jag skall skriva så du skall förstå, menar inget illa, men detta du gör nu känns lite grand som, ja jag vet inte vad??

Och hur är förklaringen då på Siam Legal som är så lättförstådd?? Dessutom så är du väl inte här mackes på ett Non Immigrant "O"? Jag trodde du var här på exten sion of stay based on retirement?? Eller kommer jag ihåg fel??

Jag har ett Non O Immigrant spouse samt ett retirement 12 mån UT , inte fn har jag något OA inte , kanske måste jag åka hem nu då .....:(

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
51 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp