Visum till Thailand

Kan tro det har med humöret att göra. Jag var och sökte mitt 1 års visa i gbg hade frugan med mig och en hög av papper men tror det var en bra dag frugan skämta lite med dem, dom tog bara passet och vigselbeviset, där stod jag med en hög papper ingen brydde sig om allt e ok du kan hämta ditt Visa på Fred. Så fick man såklart kommentaren ifrån kärringen i told u so u allways do to much, men vet ju hur det är inte lätt för en man att göra rätt vilket land kärringen ens kommer ifrån ;D P.S.sitter lite uttråkad med en whiskey på kastrup 2 timmar igen till flyget.

Ja bra att varara förberredd, få sin thai fru att förstå det är ett mysterium :P hon brukar iofs lyssna på mig när det gäller papper (efter nån tyst timma rådfrågat papps) men sen kommer vi till att göra det i tid. Hon måste ju veta av en hel livs erfarehet att byråkratin i thailand tar tid. När vi skulle fixa nytt pass och visa till henne varför göra det i i tid eller inplanerad dag nä ner dan innan första maj skulle hon sen va alla kontor stängda i 3 dar. Iofs lite lömskt planerat ifrån en man som fatta hur frugan fungera. hade en polare som va nere i Bangkok och jag fick 5 dagsr inplanerad semesterplan som funka utan mistankar va ju tvungna att stanna.

Sitter och kollar på doc som lego la ut. Det som man tar med sej efter 90 dagar för att få 90 dagar till.
Hittade då en rad där det står "Arrivar Card No." vad f@n är det ???

Det är den andra delen av det arrival card som du fyller i på flyget. Den delen är ditt departur card , den häftar de fast i ditt pass. Har beteckningen TM 6.

/Anubaan

"anubaan " sa:
Det är den andra delen av det arrival card som du fyller i på flyget. Den delen är ditt departur card , den häftar de fast i ditt pass. Har beteckningen TM 6.

/Anubaan
Tack för det, jag funderade på om man skulle fylla i en sån lapp när man har skaffat ett O-A visum, men det ska man då.

"Rolf " sa:
Tack för det, jag funderade på om man skulle fylla i en sån lapp när man har skaffat ett O-A visum, men det ska man då.

Alla fyller ju i detta arrival/departure card. De delas ju ut på planet. Så det har inget med visa att göra.

/Anubaan

"legolas " sa:
Roffe!!

När du närmar dig Bangkok, så delar de ut ett halvlitet papper i halvhårt material lite blåaktigt i färgen. På ena sidan står det Arrivel card och på andra sidan står det Departure card.

Fokusera du på arrivel card, och fyll i så noga du kan dina uppgifter där. Anledningen är ganska underskattad ifrån folk i allmänhet. Detta arrivelcard kommer att sättas fast av immigration vid ankomsten in i ditt pass, och detta kort kommer sedan att följa med dig så länge som du befinner dig i Thailand. jag har kvar mitt alltsedan 2008.

Rena turister behöver inte vara så oroliga ty de sticker ju hem igen oftast inom 30 dagar, men du skall skriva tydligt och noga... Och hör sedan...

MVh - legolas
Du ska tala vänligt till mej idag, upptäckte att jag tappat en timme nånstans men den dyker väl upp till våren :D
Bra att ni har koll så man slipper fundera. Tack båda två. En liten kylslagen karma kommer :D

"ledarn " sa:
Så då tar dom inte det gamla kortet och ger dig ett nytt att fylla i..?

Bra att veta...(kanske) ?
Detta tarvar en mera djugående förklaring.
Har man ett O eller O-A och köper ett Re entry permit så behver man inte fylla i nåt nytt kort. När man reser in i Thailand igen.
Eller har jag missuppfattat som vanligt???

"legolas " sa:
E de mig ni väntar på, så får ni vänta... jag sitter här och funderar och kommer på att jag glömt... Jag kommer helt enkelt inte ihåg om jag fyllde i ett nytt arrivelcard de 2 gångerna som jag kom tillbaka ifrån Philippinerna....

men när man tänker på det så låter det ju vettigt att man fyller i ett precis som kycklingen säger... Jag säger varken bu eller bäh då...

legolas
Du får sätta på dej tänkar hjälmen du har ju en sån ny och fin :D

Du måste fylla i nytt jag gjorde misstaget första gng efter ja fick mitt visa trodde det bara var att gå igenom men som för att översätta så snälltvsom han sa att ja skiter la i om du har visa din adress står inte där fyll ikortet och ställ dig längst bak i kön.

"Jonas " sa:
Du måste fylla i nytt jag gjorde misstaget första gng efter ja fick mitt visa trodde det bara var att gå igenom men som för att översätta så snälltvsom han sa att ja skiter la i om du har visa din adress står inte där fyll ikortet och ställ dig längst bak i kön.
Då vet i varje fall jag. Tur att du kom in med ditt inlägg. Annars så hade jag inte vetat att adressen skulle stå har inte en susning om vilken adress vi har i Thailand.
Den har jag inte lärt mej ännu så det blir till att ta en lapp med sej.

Och efter lite erfarenhet nu flyger till thailand minst varannan månad så går det ett lufthansa flyg från frankfurt 22 nånting landar lite tidigare än andra fly ingen kö vid immigration tar max 5 min

"Jonas " sa:
Och efter lite erfarenhet nu flyger till thailand minst varannan månad så går det ett lufthansa flyg från frankfurt 22 nånting landar lite tidigare än andra fly ingen kö vid immigration tar max 5 min
Jo det finns många sätt at ta sej ner, men jag satsar nog på direktflyget. Trots ett jädra köande.
Men Berralund skrev för länge sen att det finn en utgång till på Suvvan??????

"ledarn " sa:
Den är bara för oss med Thaifamilj...
Vi bara "hänger" med i Thaiutgången !!
Jo det har jag sett några rödmosiga äldre herrar som lufsar efter nån liten Thailändska.
Nä han nämde nåt om en trappa ner om jag inte missminner mej

Finns 2 utgångar för farager med men ingen skillnad på kö flygit tillnthailand 10 gngr senaste året börjar lära mig flygplatsen

"Rolf " sa:
Jo det finns många sätt at ta sej ner, men jag satsar nog på direktflyget. Trots ett jädra köande.
Men Berralund skrev för länge sen att det finn en utgång till på Suvvan??????

Fasen, det är ju så länge sen att jag knappt minns det själv.

Det beror kanske lite på vilken gate man kommer av vid, men normalt sett så fortsatte jag förbi jättekön ca 100 m till nästa Immigration och där fanns nästan inte en kotte. Men detta antar jag kan misslyckas om det kommer in plan till andra gater men kan ju vara värt ett försök. Dessa ligger på samma våningsplan.

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
51 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp