Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Din tolkning av min text , inte vad jag skrev på något sätt , helt lösryck påstående utan förankring
Självklart, jag brukar inte posta andras tolkningar. Men jag anser inte det var lörryckt då det skapades ur din tes att jag inte skulle se skogen för träden och att det var en fråga om det verkligen var lagar.
Jag ansåg det hängde ihop iaf.

Och kineserna har ju visat vad som går att åstadkomma när tillräckligt många röstar med fötterna
Jaha, och frågan om laglydnaden i Thailand och polis o militärs arbete i Thailand är också numera tätt knuten till hur kineser röstar (i Kina)?
Märkligt att folk hela tiden skall blanda in andra saker. Ni kanske ser logik i det, men inte jag, för grå för det.

själv är jag ingen notorisk lagföljare.
Men om jag blir påkommen gråter jag inte för följderna eftersom jag har tagit en risk.
Det är löjligt att fördömma att polisen gör sitt arbete även om lagen känns löjlig. Jag har förståelse för civil ohörsamhet så länge de som agerar tar de legala följderna
Självklart, jag brukar inte posta andras tolkningar. Men jag anser inte det var lörryckt då det skapades ur din tes att jag inte skulle se skogen för träden och att det var en fråga om det verkligen var lagar.
Jag ansåg det hängde ihop iaf.
Vad jag skrev var att dessa lagar om sexindustrin endast var en födkrok för Polisens extraslantar , De kommer ALDRIG att ta bort detta med sexindustrin från landet , glöm det bara , rätt eller fel ,det får var och en tycka vad de vill om anser jag .

Jaha, och frågan om laglydnaden i Thailand och polis o militärs arbete i Thailand är också numera tätt knuten till hur kineser röstar (i Kina)?
Märkligt att folk hela tiden skall blanda in andra saker. Ni kanske ser logik i det, men inte jag, för grå för det.
Tror att du missförstod lite. Jag menade med att rösta med fötterna är att sluta komma

Kan så vara men kom inte då och gråt när någon som blir påkommen får betala. Om du inte står ut med löjliga lagar så kan du rösta med fötterna.
i en turistberoende stad som Pattaya har det en stor betydelse om många som du skulle sluta vara där
Vem har gråtit?
Jag undrade bara om den hårda vägen "lagar är lagar och ska alltid följas", även gällde lagar man inte gr med på, som dödsstraff för sexualitet tex.

Gråta kan du göra själv.

Nej det är fel, eftersom kommentaren om lagar är lagar uppkom just som kommentar till militärens arbete. Militären och Polisens uppgift är att upprätthålla lagar. Polisen och politikerna i Thailand har blivit korumperade och det är en lång väg att komma ur det träsket. Militären gör ett bra jobb.
En en stat som upprätthåller lagar, så är det så att lagar är lagar. Det är inte at bryta mot dem som förändrar dem, utom i lågt stående länder som har statskupp på statskupp. Lagar ändras på regeringsnivå, i Thailands fall rimligtvis i militärens kontroll just nu.
Så hur ser du på lagar om dödsstraff för homosexualitet? Har du inget emot dem? Det är enkla frågor, direkt kopplade till din kommentar om att lagar är lagar och ska alltid följas.

Jag tror fortfarande det handlar om pengar i fickan detta, men det är ok att vi tycker olika.

Så hur ser du på lagar om dödsstraff för homosexualitet? Har du inget emot dem? Det är enkla frågor, direkt kopplade till din kommentar om att lagar är lagar och ska alltid följas.

Jag tror fortfarande det handlar om pengar i fickan detta, men det är ok att vi tycker olika.
de straffas för vad de gör inte läggning. fortfarande gäller att om man inte står ut med gällande lag så rösta med fötterna. Med tanke på hur stor andel av en befolkning som är homosexuella så skulle det vara kännbart för även det mest intoleranta samhället om alla homosexuella gav sig av

de straffas för vad de gör inte läggning. fortfarande gäller att om man inte står ut med gällande lag så rösta med fötterna. Med tanke på hur stor andel av en befolkning som är homosexuella så skulle det vara kännbart för även det mest intoleranta samhället om alla homosexuella gav sig av
Tramsigaste kommentaren hittills. Så alla homosexuella ska bara acceptera dödslagar, och om det inte passa så kan de "byta land"?
Men nu är det off topic, och jag fick veta vad du tycker. Bra så.
Tror vi inte kommer så mkt längre här.

Nej, jag anser att lagar skall följas. OM en lag är fel skall lagen ändras, inte undvika följa den. Lagen är lagen och lagen är lika för alla.
Du är fruktansvärt tramsig, åt det löjliga till. Försök hålla isär vikten av att följa en lag som finns och behov eller vilja att ändra den.
Ändras lagen så är det den nya lagen som skall följas.
Topic var och är Thailands problem med illegala verksamhet och koruption. Självklart är det bra att lagen börjar upprätthållas.
Att hävda att en olaglig verksamhet skall få fortsätta är så dumt så det går inte ens säga hur dumt det är. Antingen tvingas verksamhet följa lagen eller så ändrar man lagen, det är de två lägen som finns. Fortsätta vara olaglig är det som är det stora problemet i thailand och med och runt alla som har en kriminell läggning.

Tror att du missförstod lite. Jag menade med att rösta med fötterna är att sluta komma
Förstod, men var lite trött på att andra saker än rena sakfrågan lades in. Att i en diskussion om thailand och dess lagföljsamhet helt plötsligt få ett argument om att homosexuella araber i arabländer inte mår bra av arabländernas lagar och att underförstått thailand då skall få fortsätta vara olagla på grund av det var så korkat så jag lackade ur fullständigt.

Nej, jag anser att lagar skall följas. OM en lag är fel skall lagen ändras, inte undvika följa den. Lagen är lagen och lagen är lika för alla.
Du är fruktansvärt tramsig, åt det löjliga till. Försök hålla isär vikten av att följa en lag som finns och behov eller vilja att ändra den.
Ändras lagen så är det den nya lagen som skall följas.
Topic var och är Thailands problem med illegala verksamhet och koruption. Självklart är det bra att lagen börjar upprätthållas.
Att hävda att en olaglig verksamhet skall få fortsätta är så dumt så det går inte ens säga hur dumt det är. Antingen tvingas verksamhet följa lagen eller så ändrar man lagen, det är de två lägen som finns. Fortsätta vara olaglig är det som är det stora problemet i thailand och med och runt alla som har en kriminell läggning.
Tramsig kan du vara själv. Se till sakfrågan istället för att ge dig på person.

Sen tycker vi helt enkelt olika, suck it up och lev med det. Jag tycker inte det finns fog att följa alla lagar till punkt och pricka, tex lagar om dödsstraff för homosexualitet. Men att du utan problem skulle verkställa såna lagar får du själv stå för.

Sen missar du poängen i tråden som många försöker föra fram, och det är att många tror att det ffa inte är lagbrott som är anledningen till dessa nya inspektioner, utan att vissa behöver påfyllning i kaffekassan. Och oavsett vad än lag säger, så brukar det vara tillämpning och praxis som styr hur det efterlevs. Och tidigare har dessa lagar (som nu blivit oerhört viktiga) tolkats och efterlevts på ett annat sätt än nu.

Men men, vi får nog finna oss i i att ha olika värdering av människor och hur viktigt det är att följa lagar till varje pris (verkligen varje pris). Du gör som överheten beordrar (en god kamrat), jag tänker själv.

Tramsig kan du vara själv. Se till sakfrågan istället för att ge dig på person.

Sen tycker vi helt enkelt olika, suck it up och lev med det. Jag tycker inte det finns fog att följa alla lagar till punkt och pricka, tex lagar om dödsstraff för homosexualitet. Men att du utan problem skulle verkställa såna lagar får du själv stå för.

Sen missar du poängen i tråden som många försöker föra fram, och det är att många tror att det ffa inte är lagbrott som är anledningen till dessa nya inspektioner, utan att vissa behöver påfyllning i kaffekassan. Och oavsett vad än lag säger, så brukar det vara tillämpning och praxis som styr hur det efterlevs. Och tidigare har dessa lagar (som nu blivit oerhört viktiga) tolkats och efterlevts på ett annat sätt än nu.

Men men, vi får nog finna oss i i att ha olika värdering av människor och hur viktigt det är att följa lagar till varje pris (verkligen varje pris). Du gör som överheten beordrar (en god kamrat), jag tänker själv.

Ja, det fanns en orsak att millitären tog över. Nej, du gör som en kriminell, att du vill försköna det är en helt annan sak.

Ja, det fanns en orsak att millitären tog över. Nej, du gör som en kriminell, att du vill försköna det är en helt annan sak.
Vad är det jag gör som en kriminell? Ge gärna ett exempel där jag är kriminell (eller gör som en).

Sen förstår jag inte vad du gör i Thailand om du går i taket när folk inte följer lagen, hela landet är ju en stor lagöverträdelse.
När du möter nån som åker på vägrenen åt fel håll, åker du ifatt dem och föreläser för dem om lagen? Åker till polisen och "tjallar"? Eller åker du hem och knyter näven i fickan....
När du ser pr*stitution, polisanmäler du?

För du lever väl som du lär? Lagen är ju lagen.....

Vad är det jag gör som en kriminell? Ge gärna ett exempel där jag är kriminell (eller gör som en).

Sen förstår jag inte vad du gör i Thailand om du går i taket när folk inte följer lagen, hela landet är ju en stor lagöverträdelse.
När du möter nån som åker på vägrenen åt fel håll, åker du ifatt dem och föreläser för dem om lagen? Åker till polisen och "tjallar"? Eller åker du hem och knyter näven i fickan....
När du ser pr*stitution, polisanmäler du?

För du lever väl som du lär? Lagen är ju lagen.....

Exemplet
"Men men, vi får nog finna oss i i att ha olika värdering av människor och hur viktigt det är att följa lagar till varje pris (verkligen varje pris). Du gör som överheten beordrar (en god kamrat), jag tänker själv. "

Kör den i en säkerhetsbedömning så får du se vart du hamnar i skalan ;)

Edit:
Jag aldrig sett pr*stitution i mitt liv, aldrig varit nära ens. Jag har tidigare bott i Stockholm i tolv års tid och tror mig ha sett pr*stituterade, men det är ju inget brott..
Men jag brukar anmäla brott som jag ser, det är korrekt.

Exemplet
"Men men, vi får nog finna oss i i att ha olika värdering av människor och hur viktigt det är att följa lagar till varje pris (verkligen varje pris). Du gör som överheten beordrar (en god kamrat), jag tänker själv. "

Kör den i en säkerhetsbedömning så får du se vart du hamnar i skalan ;)
Tänker hellre själv än att blint följa order. Men jag känner flera som du som gömmer sig bakom lagar och paragrafer istället för att själv bygga upp en moral man kan stå för. Så du är inte ensam i världen.

Och om du tycker att jag är kriminell för att jag tänker själv (och ogillar dödsstraff pga sexualitet), så kan jag leva med det.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
14 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar