Lung-Nok
Aktiv medlem
När min morfar dog för många år sedan skulle hans jaktgevär lämnas in till polisen eftersom ingen av arvtagarna hade licenser. På den tiden , före de obligatoriska vapenskåpen, räckte det om geväret och dess slutstycke förvarades på olika platser. Morfar var gammal snickare och hade byggt lönnfack runt om i huset där slutstyckena förvarades. Mormor hade koll på allihop, trodde hon och två av tre slutstycken återfanns, men det sista var försvunnet. Det fanns inte i något av gömställena och mormor blev allt mera nervös ju närmare dagen för gevärens inlämnande kom. Alla vi anhöriga hjälpte henne förstås att leta utan resultat. En natt ganska nära den aktuella inlämningsdagen kom morfar till henne i drömmen och berättade var slutstycket låg. På morgonen steg mormor upp och gick direkt och hämtade det i ett för henne okänt lönnfack.
Jag har berättat den här historien för flera thailändska vänner, som inte tycker det är något konstigt alls med den.....
Jag har berättat den här historien för flera thailändska vänner, som inte tycker det är något konstigt alls med den.....