Vad gör man i Isaan i stället för att titta på dom vajande risfälten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, vad fa..skall man göra i Thaibyn förutom att äta sova och supa, det är vad jag ser Farangerna i Isaan göra . Direkt skadligt däruppe om man inte har tidsfördriv .som jag hade under 8 månader , sen var det kört ,klättrar på väggarna om jag inget har att syssla med ................... :eek:

Ja har också bott på Mono place ca 5 mån. Tror det va 3000 i månaden plus el. Och då ingick städning.
Det va ju ett tag sedan. Typ 2002.

Ett annat tips är Mr Sushi, jag vet inte vad gatan heter men det va dit jag tog min nuvarande fru när jag uppvaktade henne. Fråga Mono ägaren. Dom vet säkert.

Det bästa med Udin e ju att det är lätt att bara gå mellan hotell, barer,köpcentrum och matställen.

Tavandäng är väl det roligaste stället,med thai country musik. Yellow Bird är också bra med samma musik. Tavandäng ligger nära Central och YB ligger i Charoensi hotell området.

Charoensi hotell är det stora hotellet när du går fr mono till busstationen och så tar du höger 20m fr den stora ljuskorsningen.
Hotellet har en bra pool som är gratis för alla!

Bild från en typisk isaanby.
vu8epu8e.jpg

Jag har sett mycket av detta ,och glömmer det inte Berra , visst har det sin charm men bo där i ett år så får du se hur mycket du uppskattar det , en del gör det har jag sett , sitter med en stor Chang i näven hela dagen, vinkar till Faranger som passerar . ;)

Nej nej och åter nej !!! ;)

"Phonta " sa:
Jag har sett mycket av detta ,och glömmer det inte Berra , visst har det sin charm men bo där i ett år så får du se hur mycket du uppskattar det , en del gör det har jag sett , sitter med en stor Chang i näven hela dagen, vinkar till Faranger som passerar . ;)

Nej nej och åter nej !!! ;)
Så lät det inte för ett år sen, då va Isaan grejen hela dan ;) ;D

Om du läser vad jag skriver och inte vad du tänker så skriver jag att det har sin charm . Men detta övervägs efter ett år av tristessen , och nån djäkla Isaan alkis blir jag aldrig ................. :)

Nä jag vet ju inte hur det skulle kännas efter ett år här men någon alkis kommer jag definitivt aldrig bli. Om jag skall vara ärlig så har jag inte rört en droppe sen glaset med vin på flyget och är inte ens sugen. Skall ta mig en kopp Zoegas nu i stället.

:thumbsup: :thumbsup: Låter tryggt Berra , då klarar du att leva i Thailand , sen är du en "trygg Skåning" och det gör det hela mycket enklare . Skånepågar gillar jag men inte de storkäftade från väst ;D ;D ;D Men det kanske beror på att de alltid gnäller om 08or så allvarligt , det finns bra folk även där , men lättare att finna dem i
Svealand ;)

Man kan åka på utflykt. På fredag åker vi till Nakhon Phanom som alla påstår skall vara jättefint. Har bokat två nätter på hotell vid Mekhongfloden för 500 Baht per rum och natt inklusive frukost. Hotellet ser fint ut så det verkar vara ett bra pris.

"Berralund " sa:
Man kan åka på utflykt. På fredag åker vi till Nakhon Phanom som alla påstår skall vara jättefint. Har bokat två nätter på hotell vid Mekhongfloden för 500 Baht per rum och natt inklusive frukost. Hotellet ser fint ut så det verkar vara ett bra pris.

Ännu en intressant tråd tycker jag.
Kul att läsa om och se bilder när jag ska dit om ett par veckor ungefär
:wai:

Bäst klimat brrrr, pratade med tjejen precis 12 grader i Maha sarakham hade hennes morsa sagt, sen pratade jag med en kompis han är norr om Udon thani nu där hade dom 5-7 grader, inte det bästa klimatet enligt en annan ;)

"Jonas " sa:
Bäst klimat brrrr, pratade med tjejen precis 12 grader i Maha sarakham hade hennes morsa sagt, sen pratade jag med en kompis han är norr om Udon thani nu där hade dom 5-7 grader, inte det bästa klimatet enligt en annan ;)

Nog för att familjen där nere har sagt att det är kyligt men så kallt trodde jag inte att det är. Men dagarna blir behagliga och AC onödig.

5-7 grader låter som de bor på en rejäl höjd ... har svårt att tro att det blir så kallt i en vanlig by. På nätterna i svärföräldrarnas by blir det så kallt så man behöver tjockt täcke på natten. Kanske 15 grader.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25