Ärliga Thailändare

Ja om jag förstått det rätt så bor väl du i Bangkok, Thailand?

Du borde veta bättre en nån som bara läser på "resegrupper" på internet och sen hävdar att så är det.

Ja jag hör sällan om detta varken från andra eller på nyheterna. Men jag rör mig inte så mycket bland turisterna som är ev. målgrupp.

/ SatanG

Rekar alla att behålla taxilappen man får på Suvvan, glömmer man något eller det händer något otrevligt så har du trumfkortet. Bylingen hittar snabbt chaffisen om de får lappen. Eller, som sagt, ta ett foto på taxinumret på insidan av dörren istället för legitimationen som kan vara falsk eller tillhöra någon annan.
Ja systemet på Suvvan är väldigt bra, men där får inte alla bilar plocka upp passagerare.
Även bättre bilar och den extra avgiften är värt pengarna och säkert.

Ja systemet på Suvvan är väldigt bra, men där får inte alla bilar plocka upp passagerare.
Även bättre bilar och den extra avgiften är värt pengarna och säkert.
Är det extra avgift?
Är ju vanliga metertaxi längst ner, dom registreras och man får en nummerlapp men kände inte till någon extra avgift?
Och bättre än andra metertaxi har jag inte märkt, trodde det var samma standard?

Är det extra avgift?
Är ju vanliga metertaxi längst ner, dom registreras och man får en nummerlapp men kände inte till någon extra avgift?
Och bättre än andra metertaxi har jag inte märkt, trodde det var samma standard?
Jag tror det var 50 baht extra för +10 15.år.sedan.

Han kanske läser på väldigt gamla resesidor?

Är det extra avgift?
Det låg sist på 50 the extra mot vad taxametern visar.
Det står på lappen man får på plan 1.
Uppfattar bilarna som av nyare modell än vad man ser inne i Bangkok.
Jag kan kolla om tre veckor om det är samma.

Det låg sist på 50 the extra mot vad taxametern visar.
Det står på lappen man får på plan 1.
Uppfattar bilarna som av nyare modell än vad man ser inne i Bangkok.
Jag kan kolla om tre veckor om det är samma.
När jag åkte där innan pandemin fick man lapp och fastpris av personal där man stod i kö.
När jag skulle testa igen för nåt år sen så blev jag bara dirigerad till bil och fick förhandla om priset själv som förr, ett tag funkade det ju jättebra.
Får se när du är där om 3 veckor hur det är nu.
Jag har min egna jag använder, skulle bara testa men eftersom dom hade frångått systemet den gången med utskrivna lappar med färdigt pris så blev det bara test.

När jag åkte där innan pandemin fick man lapp och fastpris av personal där man stod i kö.
När jag skulle testa igen för nåt år sen så blev jag bara dirigerad till bil och fick förhandla om priset själv som förr, ett tag funkade det ju jättebra.
Får se när du är där om 3 veckor hur det är nu.
Jag har min egna jag använder, skulle bara testa men eftersom dom hade frångått systemet den gången med utskrivna lappar med färdigt pris så blev det bara test.
Ja när du åker utanför Bangkok till Pattaya är/var det fasta priser.
Annars taxameter till och inom Bangkok och det står på lappen med bilens registreringsnummer att man ska betala 50 b extra.

Ja när du åker utanför Bangkok till Pattaya är/var det fasta priser.
Annars taxameter till och inom Bangkok och det står på lappen med bilens registreringsnummer att man ska betala 50 b extra.
Om nån turist blir blåst på 100 bath så what, taxi gubbarna ska leva också. När vi åkt Taxi t Thai åker vi med den
gubbe, dam som hotellet har i sin stab. Vet inte men har aldrig känt mej lurad

Hur är det med karma tänket bland dessa chaufförer? :)
Hej

Ja det borde dom nog svara på själva.

Men min högst personliga uppfattning är nog att det finns betydligt fler oärliga människor inklusive taxichaufförer i större städer runtom i världen typ Bangkok än det gör på landsbygden i respektive land.

Mvh isan lover

Hej

Ja det borde dom nog svara på själva.

Men min högst personliga uppfattning är nog att det finns betydligt fler oärliga människor inklusive taxichaufförer i större städer runtom i världen typ Bangkok än det gör på landsbygden i respektive land.

Mvh isan lover

Kan ju bero på att i städerna kommer man i kontakt med betydligt fler utlänningar än på landsbygden.

BTT

Om nån turist blir blåst på 100 bath så what, taxi gubbarna ska leva också. När vi åkt Taxi t Thai åker vi med den
gubbe, dam som hotellet har i sin stab. Vet inte men har aldrig känt mej lurad
En blåsning är väl en blåsning oavsett om det är 10 baht eller en miljon baht. Du tycker alltså att det är ok att blås folk om det är lite mindre pengar. Hur mycket pengar det är ok enligt dig att blåsa folk på?

Hej

Det kan nog påverka, oärliga människor, bedragare, rånare m.m har nog både lättare att gömma sig och lämpliga hitta offer i storstäder än på landsbygden.

Mvh isan lover
Enligt frugan verkar det värst på landsbyggden idag, mycket jabba och skit, systerdottern och hennes gubbe hamna ju i detta, han blev halvt ihjälslagen.
Framtvingades skiljsmässa och hon skickades till Korea och jobba på plantage.
Dom flesta historier jag hör här gäller ju landsbyggden, det vi hör om för precis som för dig där släkten bor.
Här vi bor inget personligt upplevt, tror tom väldigt lite droger häromkring jämfört mot byarna.
Som frugan sa igår, vår äldste son sköter sig bra, inga problem eller droger, i Isaan dricker dom redan och testat droger i hans ålder, inga som bryr sig.

Hej

Det kan nog påverka, oärliga människor, bedragare, rånare m.m har nog både lättare att gömma sig och lämpliga hitta offer i storstäder än på landsbygden.

Mvh isan lover
Du skriver ju själv om ligger mariujana fimpar på skolgården och mycket droger i byn, inget vi har problem med här omkring bland thailändska ungdommen.

Aldrig sett ett våldsbrott här i området men i byn i Isaan har jag sett fulla ungdomsgäng med machete som skall slåss.
Konstig by du berättar om har aldrig sett nåt sånt i vår by ändå omgås vi mest mad Thai på fester
När vi kommer dit blir det stor bya fest, liten bya fest, fest hos närmaste byar. fest hos byålder mannen
aldrig nåt problem med droger och sånt. ok kan finnas nån som gör det inte vad vi ser. Sen behöver man
inte dricka så mycket på varje fest

När svärfar fyllde 60år och dessutom gick i pension från att vara byhövding (politiker) var det stor fest i byn. Han började festen med att be alla vara glada och snälla och inget bråk tack. Det slutade i slagsmål med kniv som man skördar sockerrör med. En kille på sjukan med benet i ena armen avhugget. Killen var långhårig och hade jeansjacka på sig vilket skyddade mot hugget i huvudet/nacken han fick. Snubben som högg vilt med kniven var jabba påverkad. Jodå går lugnt till i byn :rolleyes:

Konstig by du berättar om har aldrig sett nåt sånt i vår by ändå omgås vi mest mad Thai på fester
När vi kommer dit blir det stor bya fest, liten bya fest, fest hos närmaste byar. fest hos byålder mannen
aldrig nåt problem med droger och sånt. ok kan finnas nån som gör det inte vad vi ser. Sen behöver man
inte dricka så mycket på varje fest
Hej

Bråk kan väl i.o.f.s inträffa när hundratals ibland tusentals människor människor samlas på en plats och alkohol flödar, men det blev det väl inte så sällan i en svensk folkpark heller på den tiden det begav sig, men det handlar ju dom om speciella tillfällen och att hormonstinna ungdomar ryker ihop händer väl över hela världen.

Men rent generellt upplever jag nog livet ute i byarna som extremt lugnt och harmoniskt, en del falanger som besöker landsbygden tycker ju t.o.m att det är för lugnt och händer för lite så att det blir långtråkigt, jag känner mig personligen mycket tryggare på landet än i en stad.

Mvh isan lover

Enligt frugan verkar det värst på landsbyggden idag, mycket jabba och skit, systerdottern och hennes gubbe hamna ju i detta, han blev halvt ihjälslagen.
Framtvingades skiljsmässa och hon skickades till Korea och jobba på plantage.
Dom flesta historier jag hör här gäller ju landsbyggden, det vi hör om för precis som för dig där släkten bor.
Här vi bor inget personligt upplevt, tror tom väldigt lite droger häromkring jämfört mot byarna.
Som frugan sa igår, vår äldste son sköter sig bra, inga problem eller droger, i Isaan dricker dom redan och testat droger i hans ålder, inga som bryr sig.
Hej

Följer man nyheterna i Pattaya Mail, Pattaya One, The Pattaya News o.s.v så verkar det allt förekomma en hel del våldsbrott, rån, ficktjuvar, väskryckningar, fall från balkonger och droger jämfört med en vanlig by på landet, men därmed inte sagt att jag känner mig speciellt otrygg i Pattaya eller Phuket heller, men jag är helt klart lite mer på min vakt där än ute i byarna.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0