Enkel resa till Thailand ?

 
A

Anonym

Gäst
Hejsan, jag funderar om det är möjligt att åka till Thailand med en enkelbiljett istället för att köpa en tur & retur biljett. Tänkte om det blir några problem vid passkontrollen?

Jag tänkte flyga till Bangkok 22 april och samma dag flyga vidare till Laos, vara där i 2 veckor och sen tillbaka till Bangkok och vara där 1-2 vecka och boka biljet tillbaka till Sverige.
 
Visa upp biljetten till Laos om de frågar.
Jag har rest med utan biljett vidare och har fått skriva på ett papper där jag tar fullt ansvar och flygbolaget frånsäger sig ansvar om jag ej blir insläppt i Thailand
 
Hejsan, jag funderar om det är möjligt att åka till Thailand med en enkelbiljett istället för att köpa en tur & retur biljett. Tänkte om det blir några problem vid passkontrollen?

Jag tänkte flyga till Bangkok 22 april och samma dag flyga vidare till Laos, vara där i 2 veckor och sen tillbaka till Bangkok och vara där 1-2 vecka och boka biljet tillbaka till Sverige.

Det blir oftast (alltid) billigare att boka en tor från Sverige. :)
 
Beror det inte på vilket visum man har? har för mig det står att returbiljett ska kunna visas upp?
 
Såg för någon vecka sen på Thaiambassadens hemsida i Sverige att exit ticket skall kunna visas upp om du kommer utan visum och skall ha 30 days on arrival.
Detta tror jag är nytt för har aldrig läst det där innan.
  • According to immigration law, you must be able to present an exit ticket within 30 days of your arrival if you travel without a visa (60 days if you wish to extend your stay at immigration office). The immigration officer has the right to deny you entry if you fail to show an exit ticket.
 
you must be able to present an exit ticket within 30 days of your arrival

Fast skall man översätta står det väl att

"du måste kunna visa upp en biljett ut inom 30 dagar från din ankomst"

Så man har 30 dagar på sig att visa upp biljetten ;)
 
Detta med biljett ut ur landet på 30 dagars arrival, har funnits i flera år, och visst kan Du tolka texten som Du gör,

"du måste kunna visa upp en biljett ut inom 30 dagar från din ankomst"

Så man har 30 dagar på sig att visa upp biljetten ;)


Fast denna text kan vara att fundera över,

The immigration officer has the right to deny you entry if you fail to show an exit ticket. :)
 
Enda gången jag åkt på en enkelbiljett till Thailand fick jag frågan vid incheckningen på Arlanda om returbiljett eller visum. Aldrig vid ankomst hos IM.
Flygbolagen har ju sitt eget ansvar och ser om man har TOR vid incheckningen.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar
13 K
A
A
Svar
142
Visningar
9 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp