Flytta till Sverige.

Och nåt jag gillade hur hjälpt han bara på dessa 2 månader.
Mentorn frågade vilket är ditt favoritämne nu.
Now is math, because when the theacher in Sweden show, then it makes logic.
In Thailand with thai teacher last year I not understod very much but now it is fun.
When I solve the math now I feel good and happy.
Var hans svar och mentorn sa att din matte har utvecklats rejält på 2 månader.
Så ångrar inte Sverige flytten en sekund och äldste sonen vi trodde det skulle bli jobbigast för har blivit tvärtom.
Hänger inte så mycket på datorspel länge, nya polare, 2 bästisar en från USA och en från costa rica men som mentorn sa, you are very likeable so we see that everyone like you in class

Yngste sonen som vi trodde skulle vara lättast för så ung men blivit motsatt, äldste sonen som vi oroade oss för men med sin vana vid internationell skola kom in direkt.
Yngste vägrar fortsatt prata thai och svenska, han säger teacher only speak eng to me, ok.
Enda han vill prataär engelska men märkte igår ett släpp, när han sprang och skällde på hunden och katten gjorde han det på svenska så börjar komma.

Blir ju skillnad.
Äldste sonen har jag satt på dyr internationell skola, the Regen och MIS.
Yngste fick gå på lekis i the Regent när han var 2 år och MIS.
Sen kom corona.
Sen hade vi inte råd att ha barnen på sådan skola efter corona då jag bytte jobb och gick ner i lön.
Kollade nu, ca 200.000-900.000 baht för 2 barn grund och gymnasie idag per år på den typ av skola.
Här får vi bra på skatten.

Blir ju skillnad.
Äldste sonen har jag satt på dyr internationell skola, the Regen och MIS.
Yngste fick gå på lekis i the Regent när han var 2 år och MIS.
Sen kom corona.
Sen hade vi inte råd att ha barnen på sådan skola efter corona då jag bytte jobb och gick ner i lön.
Kollade nu, ca 200.000-900.000 baht för 2 barn grund och gymnasie idag per år på den typ av skola.
Här får vi bra på skatten.
Om nån hängde upp sig så skrev jag fel baht och krona.
Ändrade.

Äldste sonen drog till gymmet efter middagen.
Hans skolmentor frågade vad han gillar bäst och det var idrott.
Så det får vi kolla upp här, har ju massor uppe i Lassalyckan.
Nu vill han testa på snowboard när backarna öppnar men det blir när jag kommer hem igen och backarna förhoppningsvis snöfyllda här.
Allt dog ju ut för han på den delen under corona men nu har han börjat igen och cyklar upp till gymmet varje dag efter skolan.
Och sonens sport och aktivitetdel vet väl dom flesta som vart på forumet i över 12 år.
Fobisia när han gick i 5:an men dom ryckte upp han 1 år för att få tävla Fobisia.
Sprang in 500m silver och diskuss guld
Gick i mellanstadiet, flögs till tävling för högstadie elever.
Vi har lådor med medaljer men allt tog slut vid covid men nu har lusten kommit tillbaks.
Han tävla internationellt som 10 åring och tog guld och silver i Fobisia, igentligen skulle han inte fått tävla pga för ung.

Tror många här sätt det men finner inte nu bilder på när han står på pallen när äldste tog guld, morsan var kvar, yngste behövde svalkas men strand bild på mig och sonen samma dag på Bang Thao i Phuket och en bild på min äldste son som jag är stolt över.
Trots inte biologisk har han kallat mig pappa i 13 år och växt upp till smart kille.

FB_IMG_1734408099876.webp

Messenger_creation_62454DA3-D251-492E-A752-BBF51A40478B.webp

Bild under, jag och mina 2 söner.
Han som sitter med huvudet till är Big-c, 2-6 år yngre än alla anndra tävlanaden.
Utvalda elever i hela sydostaien och Australien.

Han tar 2 medaljer, borde igentligen inte fått delta pga ålder, yngre än alla andra men presterar bättre.

FB_IMG_1762548096934.webp

Även här i Sverige.
"Pappa can you help me with this".
Tror många här sätt det men finner inte nu bilder på när han står på pallen när äldste tog guld, morsan var kvar, yngste behövde svalkas men strand bild på mig och sonen samma dag på Bang Thao i Phuket och en bild på min äldste son som jag är stolt över.
Trots inte biologisk har han kallat mig pappa i 13 år och växt upp till smart kille.

FB_IMG_1734408099876.webp

Messenger_creation_62454DA3-D251-492E-A752-BBF51A40478B.webp
Leave it to I love my 2 sons.
Maybe not perfect but I am a proud dad.

Och nåt jag gillade hur hjälpt han bara på dessa 2 månader.
Mentorn frågade vilket är ditt favoritämne nu.
Now is math, because when the theacher in Sweden show, then it makes logic.
In Thailand with thai teacher last year I not understod very much but now it is fun.
When I solve the math now I feel good and happy.
Var hans svar och mentorn sa att din matte har utvecklats rejält på 2 månader.
Så ångrar inte Sverige flytten en sekund och äldste sonen vi trodde det skulle bli jobbigast för har blivit tvärtom.
Hänger inte så mycket på datorspel länge, nya polare, 2 bästisar en från USA och en från costa rica men som mentorn sa, you are very likeable so we see that everyone like you in class
Oi oi vilken eng på fyllan.
Men både den och thailändskan försämras, innan hade jag eng som arbetsspråk och bodde i thai.
Märker att båda försämras snabbt när inte använder längre på samma sätt.
Dock eng skyller jag på fyllan och thai blockerar jag medvetet, så trött på det landet, fula städer, 0 historik och betong arkitektur, hela landet är så skitigt och fult.
Det hade inte behövt vara det för kollar man tex bakom alla reklamskyltar i centrala Pattaya finns det riktigt fina townhouse som bara behöver lite färg.
Hela tukcom området har ju igentligen skitfina hus som förstörs av skyltmiljöförstörelse.

Oi oi vilken eng på fyllan.
Men både den och thailändskan försämras, innan hade jag eng som arbetsspråk och bodde i thai.
Märker att båda försämras snabbt när inte använder längre på samma sätt.
Dock eng skyller jag på fyllan och thai blockerar jag medvetet, så trött på det landet, fula städer, 0 historik och betong arkitektur, hela landet är så skitigt och fult.
Det hade inte behövt vara det för kollar man tex bakom alla reklamskyltar i centrala Pattaya finns det riktigt fina townhouse som bara behöver lite färg.
Hela tukcom området har ju igentligen skitfina hus som förstörs av skyltmiljöförstörelse.

Matematik är inte något man ska försöka memorera. Vettigare att försöka förstå sammanhanget. Att förstå matematik är dock över de flesta människors förmåga.

Matematik är inte något man ska försöka memorera. Vettigare att försöka förstå sammanhanget. Att förstå matematik är dock över de flesta människors förmåga.
Det som blev skillnaden, i Thailand memorera.
Nu har han lärt sig sammanhanget och säger att matte är favoritämnet, kul när han klurar ut och får allt rätt säger han.
Med thailärarna säger han blev memorera, med svenska lärare I understand som han säger.

Det som blev skillnaden, i Thailand memorera.
Nu har han lärt sig sammanhanget och säger att matte är favoritämnet, kul när han klurar ut och får allt rätt säger han.
Med thailärarna säger han blev memorera, med svenska lärare I understand som han säger.

Perfekt!
Genom att kunna förstå hur saker och ting i matematiken hänger samman så kan man klura ut problemen på egen hand.
Det viktiga är att man kan tillämpa matematiken. Ibland får man gå lite omvägar för att komma till resultaten, speciellt inom trigonometri, där jag ofta får blanda fritt för att få till det.
På något sätt är det en fördel om man kan visualisera det man räknar.

Många tjötar om språk, själv känner helt oviktigt om man vill tjäna pengar men matte därimot, har du mattehuvve och jävlar annamma kommer du långt.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar