Flytta till Sverige.

Ungjävlarna får i värsta fall stängas av från skolan (rektor har befogenhet) och lämnas över till det sociala. Dom som bär sig illa åt och stör måste avlägsnas, andra skall inte lida. Men aldrig aga!
Ungjävlar är inte du religös, det är nått annat fel om ungdommar beter sej illa

Är från samma ort som honom. Jag gick tre år senare. Vi hade inga invandrare. Tror det var 3 finnar bara men de kom aldrig till skolan på högstadiet. Rektorn sa att vår årskurs var den bästa han hade haft.. 555
Jag började ettan 1977. I femman hade vi två från Chile i klassen. Så ser det nog knappast ut idag. I min sons klass var det 3-4 stycken utlänningar och då bor vi på bondvischan

Ungjävlar är inte du religös, det är nått annat fel om ungdommar beter sej illa
Jo det är jag. Men beklagligtvis finns det barn som kan falla in under den benämningen. Inte deras fel i grunden så man skall kanske ge föräldrar som negligerar sina barn en liknande benämning istället.

Att någon i dag kan förespråka aga chockar mig faktiskt. Att slå någon, allrahelst barn eller kvinnor, tyder på ett synnerligen primitivt tänkande och neanderthalbeteende.

Jo det är jag. Men beklagligtvis finns det barn som kan falla in under den benämningen. Inte deras fel i grunden så man skall kanske ge föräldrar som negligerar sina barn en liknande benämning istället.

Att någon i dag kan förespråka aga chockar mig faktiskt. Att slå någon, allrahelst barn eller kvinnor, tyder på ett synnerligen primitivt tänkande och neanderthalbeteende.
Håller med dej men vi skriver om att utlännigars ungar förstör Sverige Ok men vem hara haft från soc och imigration en
koll och hjälp såna Jo våra grannar jobbar på soc och imigration är dom dumma mäniskor eller dåligt ubildade

Nu var det iof inte du som föreslog aga som bestraffning och heller inte dig jag fråga om i vilken form den kroppsliga bestraffningen, som aga är, skulle utföras.

Förespråkaren har haft den tvivelaktigt goda smaken att inte tala om vilken form av barn aga, eller misshandeln som är det juridiska begreppet, han förespråkar.
Du överraskar inte precis ännu ett förväntat inlägg från din sida.
Komma dragandes med något högtravande om juridik och lagstiftning.
De flesta gör nog skillnad på barnaga och tortyr.
Jag ser inte utdragande av naglar eller att sticka nålar under naglarna som barnaga utan som tortyr.
Så det är bara en tramsig jämförelse.:oops:

Du överraskar inte precis ännu ett förväntat inlägg från din sida.
Komma dragandes med något högtravande om juridik och lagstiftning.
De flesta gör nog skillnad på barnaga och tortyr.
Jag ser inte utdragande av naglar eller att sticka nålar under naglarna som barnaga utan som tortyr.
Så det är bara en tramsig jämförelse.:oops:
Ser du barnaga som misshandel?

Jag kan upplysa dig om att både barnaga och tortyr i juridiskt mening är just misshandel.

Upp till 10 år i fängelse om du ägnar dig åt grov sådan.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar