Flytta till Sverige.

Jag har väl kollat på combi med fyrhjulsdrift, diesel, dragkrok, värmare som gått under 10 000mil och då brakar priset dessvärre iväg. Samma typ av bil går på säkert 600kkr ny och då får man vänta 7-8 månader om det räcker. Om man inte hittar en lagerbil förstås fast dom är det ont om.
1669883535903.png

Den sidan jag kollade på först gällande lgnhtr var sådan betalsida om man ville få tillgång för att kunna kontakta uthyrare. Googlade den och mesta var lockobjekt som inte existerade enligt folks kommentarer och när jag kollat på blocket så var det inte så billigt att hyra.
Är nog mycket dyrare bo i Sverige än Thailand.
Billigare att betala flygbiljett själv än hyra bostad i Sverige. Fast nu vill frugan flytta, jag får fundera, med dom kostnaderna har man la bara råd att kolla på spåret...

Den sidan jag kollade på först gällande lgnhtr var sådan betalsida om man ville få tillgång för att kunna kontakta uthyrare. Googlade den och mesta var lockobjekt som inte existerade enligt folks kommentarer och när jag kollat på blocket så var det inte så billigt att hyra.
Billigare att betala flygbiljett själv än hyra bostad i Sverige. Fast nu vill frugan flytta, jag får fundera, med dom kostnaderna har man la bara råd att kolla på spåret...

Köp dig ett hus i Sverige. Det blir billigare än att hyra något.

Ja men jag kan inte casha ett hus i Sverige och jag har inte haft pengar på svensk bank på över 10 år så tar nog ett år iaf att bli kreditvärdig.
Förlåt men vad väntar du dej och villken nivå vill du lägga dej på i sverigee, Du börjar med en bil för 300000 kr ??'nog finns det väl
viktigare saker att tänka på, ett bra boende kan bytas upp om det inte är ok, dina barns skolgång, skoltaxi finns alltid. Ditt jobb är
viktigt och även din hjälp så din fru lär sej svenska. Min fru pratar nästan flytande svenska och kan läsa också sä det är viktigt

Förlåt men vad väntar du dej och villken nivå vill du lägga dej på i sverigee, Du börjar med en bil för 300000 kr ??'nog finns det väl
viktigare saker att tänka på, ett bra boende kan bytas upp om det inte är ok, dina barns skolgång, skoltaxi finns alltid. Ditt jobb är
viktigt och även din hjälp så din fru lär sej svenska. Min fru pratar nästan flytande svenska och kan läsa också sä det är viktigt
Men hallå, jag skrev väl inte att jag skulle köpa en bil för 300.000kr, jag skrev inte ens att jag skulle köpa en bil!!!!!
Får man fan inte disskutera utan att folk skall dra sina egna slutsatser.
Jag diskuterade bilpris, skrev inte någonstans att jag skulle köpa!

Jag har inte ens skrivit att jag skall flytta...
Men flytta till Sverige för att glo på tv, jag tror inte skolan och skolgången är bättre där för barnen än där dom går nu.

Men hallå, jag skrev väl inte att jag skulle köpa en bil för 300.000kr, jag skrev inte ens att jag skulle köpa en bil!!!!!
Får man fan inte disskutera utan att folk skall dra sina egna slutsatser.
Jag diskuterade bilpris, skrev inte någonstans att jag skulle köpa!
Sorry då men fick intrycket att köpa en bil, helst en volvo som är 20 % dyrare än en likvärdig bil Sorry en gäng till hoppas
det går bra för er

Nä jag blev lite förvånad när du snackade om priser. Tycker just boende i Sverige är väldigt dyrt. Man får bo utanför tätorten men då krävs oftast bil och det plus bränslekostnaderna är inte att leka med. Jag bor ju på vischan men inte för bostadsprisernas skull utan för att jag vill bo så. Bostäderna här ute har blivit hutlösa dom med. Bromsar upp nu med ökad ränta. Jag har bott här sedan 2003 och har blivit en jäkla skillnad. Känns snart som om jag bor i stan :) Får väl flytta längre bort :)

Sorry då men fick intrycket att köpa en bil, helst en volvo som är 20 % dyrare än en likvärdig bil Sorry en gäng till hoppas
det går bra för er
Jag skrev att säljer jag min bil här skulle det jag fick för den om jag la till 100k räcka till en s90 och att 2nd hand bil är mycket billigare i Sverige än Thailand.
Jag skall inte köpa någonting nu och absolut inte i Sverige än.
Men man kan kolla och jämföra utan att köpa.

Nä jag blev lite förvånad när du snackade om priser. Tycker just boende i Sverige är väldigt dyrt. Man får bo utanför tätorten men då krävs oftast bil och det plus bränslekostnaderna är inte att leka med. Jag bor ju på vischan men inte för bostadsprisernas skull utan för att jag vill bo så. Bostäderna här ute har blivit hutlösa dom med. Bromsar upp nu med ökad ränta. Jag har bott här sedan 2003 och har blivit en jäkla skillnad. Känns snart som om jag bor i stan :) Får väl flytta längre bort :)
Det är väl lite om vad man begär av boendet, ska man ha 20 m till pubben eller pitzan blir det dyrt. Lite utanför mycke billigare
nu tänker han bara på göteborg, vet inte men tror det är d-j dyrt att bo och leva där Men nu får ni ju elbidrag så HA ha

Som det står i första inlägg, det bara spånas i tråden.
Som det är nu går ungarna i skola här och vi har vårt hem här.
Det andra är funderingar och spånande, finns inget mer planerat än att jag skall skriva mig i Sverige i Januari då jag ändås kommer vara mer än 6 månader om året i Norden om jag får fast jobb.

Det är väl lite om vad man begär av boendet, ska man ha 20 m till pubben eller pitzan blir det dyrt. Lite utanför mycke billigare
nu tänker han bara på göteborg, vet inte men tror det är d-j dyrt att bo och leva där Men nu får ni ju elbidrag så HA ha
Har kollat utanför också inte bara i Göteborg, alla kommuner mellan Kungsbacka och Strömstad. Nån pub skiter jag i.
Däremot skall familjen kunna ta sig runt enkelt i början den månad man är på sjön.

Sen vill man inte hamna i område med stökig och bråkig skola.
Man vill ju inte flytta ner sig, då finns det väl ingen vits att flytta?
Nej får allt fundera mer på det här, en 4:a på blocket så låg priserna runt 15k sek, här betalar vi med 15k för en 4:a men baht.

Ja köpa såg bättre ut än hyra.
Nu slog jag bara in några siffror, nej jag skall inte gå och köpa ett hus imorgon.
Dock skall jag sova nu och drömma om hur jag skall göra, märker att frugan är sugen på flytt iaf.

Screenshot_20221201-233508_Chrome.jpg

Det såg riktigt billigt ut åtminstone.
Fördelen med Sverige är att man kan bo riktigt billigt om man vill bo avsides. I Norge fungerar det inte riktigt så enkelt.

Sen vill man inte hamna i område med stökig och bråkig skola.
Man vill ju inte flytta ner sig, då finns det väl ingen vits att flytta?
Nej får allt fundera mer på det här, en 4:a på blocket så låg priserna runt 15k sek, här betalar vi med 15k för en 4:a men baht.

Hyr ett hus i Värmland.

Du kan få ett hyfsat hus för 5000 kr månad på 100 kvm.

BTT

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29