Flytta till Sverige.

Ja hemnet var mycket bättre, hitta tom flera prisvärda i Ale där majoriteten av dom jag känner i Sverige bor.
På fastighetsbyrån bara dyra utlagda där.
Får se, mycket att välja på men behöver inte bli svindyrt och med priserna så behöver man inte ens sälja här.
Men tror att flyttar vi gör vi nog bäst att göra av med huset för kommer nog inte komma hit igen på ett tag isåfall och ha hus stående brukar bli förfall.
Tyvärr gör närheten till Göteborg och pendeln att Ale är ganska dyrt.

Finns riktigt prisvärda fastigheter om du tittar lite längre bort från Gbg. Borås är riktigt prisvärt, det är ju ändå en storstad.

Tar du dig neråt Mark, Varberg eller norrut mot Vårgårda, Vara osv är det nästan bortskänkes.

Trollhättan och Uddevalla är lite mittemellan men en bit utanför, Vänersborg eller uppåt Dalsland är det igen väldigt prisvärt.

Då dit jobb inte kräver närheten till stan, så kan du få mycket livskvalitét för relativt små pengar. Mindre orter är nog också bättre för integrationen av familjen och barnen, personligare och oftast aktivare föreningsliv och samhällsengagemang i mindre samhällen.

Lycka till, kommer bli kanonbra för er i Sverige.

Tyvärr gör närheten till Göteborg och pendeln att Ale är ganska dyrt.

Finns riktigt prisvärda fastigheter om du tittar lite längre bort från Gbg. Borås är riktigt prisvärt, det är ju ändå en storstad.

Tar du dig neråt Mark, Varberg eller norrut mot Vårgårda, Vara osv är det nästan bortskänkes.

Trollhättan och Uddevalla är lite mittemellan men en bit utanför, Vänersborg eller uppåt Dalsland är det igen väldigt prisvärt.

Då dit jobb inte kräver närheten till stan, så kan du få mycket livskvalitét för relativt små pengar. Mindre orter är nog också bättre för integrationen av familjen och barnen, personligare och oftast aktivare föreningsliv och samhällsengagemang i mindre samhällen.

Lycka till, kommer bli kanonbra för er i Sverige.
Såg några prisvärda i Lilla Edet och Älvängen, vi får se.
Är ju det att där bor ju alla man känner, dom flesta bor kvar i Ale, och lite det jag saknar gemenskapen med polarna då jag inte fått till det här nere utan bara hamnat med +60 dom gångerna jag försökte i början.
Trevliga gubbar men vi delar inte vardagsintressen.

Spännande och se vad man kan få för ett hus i Thailand. Man hör ju alltid hur svårsålda beggade hus är plus att dom tappar i värde. Har väldigt dålig koll på fastighetsbranschen i Thailand skall jag erkänna.
Jag är ju lite sisådär med att sälja huset, för byggs ju som fan här nu och husen säljs, våran village var utsåld innan den var färdig.
Om det nu blir tågstopp här när snabbtåget är klart, så blir det 25 min från huset till Bangkok, vi bor 500m från nuvarande tågstation.
Stoppar snabbtåget här kan det bli prishöjning.

Börjar ju nu bygga nästa village, men det skrev jag väl innan sen börjar dom på village på andra sidan rälsen.
Nu håller dom på och bygger en (Tesco) Lotus precis utanför gaten.
Inte 100 på att vi vill sälja huset nu.
Grunden för snabbtåget la dom för 10 månader sen.

Samma med moo ban där vi har vårt hus. Ibland tänker man på vad det kan vara värt.
Men är det bara thai som bor där, här är sjuk expansion för tillfället och kan inte jämföras med turistinriktat som Pattaya.
När vi flytta hit kunde man se bufflar gå och beta från balkongen.
Idag bara hus, vi bor ju väldigt nära Laem Chabang som är en stor hamn och industristad.

Men är det bara thai som bor där, här är sjuk expansion för tillfället och kan inte jämföras med turistinriktat som Pattaya.
När vi flytta hit kunde man se bufflar gå och beta från balkongen.
Idag bara hus, vi bor ju väldigt nära Laem Chabang som är en stor hamn och industristad.
Finns väl ett par falanger som bor i vårt moo ban men skulle säga över 95% thai. Tycker dom bygger som attan i vårt område också. Bang Saray och speciellt Sattahip är ju inga turistmagneter direkt.

Finns väl ett par falanger som bor i vårt moo ban men skulle säga över 95% thai. Tycker dom bygger som attan i vårt område också. Bang Saray och speciellt Sattahip är ju inga turistmagneter direkt.
Men är det inte för Thaiturister då?
Som han sa när jag köpte condon att marken hade dom köpt långt innan men börja bygga när det löna sig i Pattaya.
Bang saray och sattahip har väl ingen direkt industri?
Medans här det byggs är ju mest för folk som jobbar runt Laem Chabang, är typ en U turn och 5 min bort.
Har du vart runt industri och hamnområdet där, är enormt
Inga grannar jag vet som arbetar i Pattaya och turism.

Men är det inte för Thaiturister då?
Som han sa när jag köpte condon att marken hade dom köpt långt innan men börja bygga när det löna sig i Pattaya.
Bang saray och sattahip har väl ingen direkt industri?
Medans här det byggs är ju mest för folk som jobbar runt Laem Chabang, är typ en U turn och 5 min bort.
Har du vart runt industri och hamnområdet där, är enormt
Inga grannar jag vet som arbetar i Pattaya och turism.
I vårt område bor många som jobbar inom militären och navy. Vet inte, bor ju massor med folk i Sattahip med omnejd och inte speciellt många turister. Visst långliggare och bofasta utlänningar finns det några stycken men veckoturister är det ont om. Nere i Bang Saray finns lite fler utlänningar men även där pratar vi om långliggare och bofasta.

Ja hemnet var mycket bättre, hitta tom flera prisvärda i Ale där majoriteten av dom jag känner i Sverige bor.
På fastighetsbyrån bara dyra utlagda där.
Får se, mycket att välja på men behöver inte bli svindyrt och med priserna så behöver man inte ens sälja här.
Men tror att flyttar vi gör vi nog bäst att göra av med huset för kommer nog inte komma hit igen på ett tag isåfall och ha hus stående brukar bli förfall.
Kolla på Booli och Boneo också samt de större mäklarfirmorna som Bjurfors, Svensk Fastighetsförmedling, Länsförsäkringars fastighetsbyrå, Mäklarhuset, Svenska mäklarhuset etc
Många hus idag säljs innan dom ens kommer ut på de stora sidorna direkt från mäklarnas egna sidor eller till och med innan dess. Skriv upp dig som intresserad på de stora firmorna och tala om vad du letar efter så kan det hända att dom kontaktar dig om hus som inte ens finns till salu enbart baserat på din intresseanmälan

Kolla på Booli och Boneo också samt de större mäklarfirmorna som Bjurfors, Svensk Fastighetsförmedling, Länsförsäkringars fastighetsbyrå, Mäklarhuset, Svenska mäklarhuset etc
Många hus idag säljs innan dom ens kommer ut på de stora sidorna direkt från mäklarnas egna sidor eller till och med innan dess. Skriv upp dig som intresserad på de stora firmorna och tala om vad du letar efter så kan det hända att dom kontaktar dig om hus som inte ens finns till salu enbart baserat på din intresseanmälan
Var inte det innan räntehöjningen som såldes så snabbt?
Polare känner en mäklare och sagt sådan skillnad mot då och nu? Förr gick husen nästan innan las ut, fullt på visningarna, idag kommer knappt någon ens och kollar på visning.
Tror kommer rasa mer så ingen stress samt måste bygga upp en kreditvärdighet i svensk bank efter varit borta så länge.
Får se vad banken säger nästa Måndag om jag ens har kontot kvar.

Det låg bra till, till ett bra pris inom ramen.

Kan jag ha den lille fiskesnipan i småbåtshamnen där samt ungarnas styrpulpilt, ;)
Nu man ångrar lite att man inte haft pengarna på svensk bank, skall maila mäklare här nere nu och höra vad dom tror.
Som sagt osäker på om det är rätt tillfälle att försöka sälja hus nu, om snabbtåget kommer stoppa på tågstation här blir det helt plötsligt 25 minuter till Bangkok och folk kan bo här och jobba där.
Men det huset på Vindön hade passat oss tror jag, skog, hav och inte för långt till Henån eller Torp.

Kan jag ha den lille fiskesnipan i småbåtshamnen där samt ungarnas styrpulpilt, ;)
Nu man ångrar lite att man inte haft pengarna på svensk bank, skall maila mäklare här nere nu och höra vad dom tror.
Som sagt osäker på om det är rätt tillfälle att försöka sälja hus nu, om snabbtåget kommer stoppa på tågstation här blir det helt plötsligt 25 minuter till Bangkok och folk kan bo här och jobba där.
Men det huset på Vindön hade passat oss tror jag, skog, hav och inte för långt till Henån eller Torp.
Det är aldrig rätt läge att sälja och köpa hus, rent ekonomiskt.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar