Flytta till Sverige.

Äter ute i snitt 3 gånger om dan..
Dagens första. Costa coffee

20230831_081941.jpg

Svarar mej själv, Pan pan har familj, fru 2 barn måste vara det bästa med en stuga på landet så dom kan vara tillsammans
Detta är lagom lantligt till ett ok pris, nackdel att 20 mil till flygplatsen, ligger så till att familjen har stor chans att få uppleva snö ifall det blir vinterstuga, snö är ju exotiskare för oss som bor här nere än bad och sol.
I Åmål finns ju stort skidcenter med.
Lika långt till Gardemoen som Landvetter.
Väljer jag flyga dit från Aberdeen vid avmönstring så landar jag ca 6 timmar tidigare pga dåliga förbindelser till GBG.

Detta är lagom lantligt till ett ok pris, nackdel att 20 mil till flygplatsen, ligger så till att familjen har stor chans att få uppleva snö ifall det blir vinterstuga, snö är ju exotiskare för oss som bor här nere än bad och sol.
Väljer jag flyga dit från Aberdeen vid avmönstring så landar jag ca 6 timmar tidigare pga dåliga förbindelser till GBG.

Aldrig att jag vill bo i Dalsland/Värmland igen. Då blir ja tom. hellre skåning

Kanske för att Skåne är bättre?

Har ju bott både i Lund och Helsingborg och Åstorp plus Norrköping och Linkköping.

Sen även Bangkok och Pattaya.

Nu när man blivit äldre bor jag mitt i skogen i mellersta värmland och det tycker med ålderns rätt att det är ganska skönt med lugn och ro omkring.
Vill jag köra och se en fotboll eller hockeymatch är det inte längre än att man kan ta bilen fram och tillbaka.

Var tid i livet har sin charm men skulle jag gradera alla dessa platser så är Pattaya överlägset den plats där jag var och alltid kommer att vara lyckligast.
Jag är lycklig även här i skogen i värmland med som sagts det beror ju på att man blivit gammal och trött.

BTT

SmartSelect_20230711_172243_Gallery.jpg

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29