Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I Sverige
Kommer säkert bilder i framtiden, jag har inte sett det själv, farsan och styvmor har fått vara mina ögon.
Dödsbo så det skall bli klart men tillträde senast 1/8 står det i kontraktet.
Jag åkte också på ett litet bakslag med banken. Blev förbannad och skickade således runt 300k från Norge på 3 dagar. Frun skickade nog lika mycket lite här och lite där. På ca 1v tror jag.
Ringde banken och vad som dra åt helvete.
Amorterade typ 300k på huslånet och nu är jag på g att byta bank.
Här gick flyttlasset för två veckor sedan. Vi har redan flyttat mängder av kläder etc hem till byn och alla möbler lämnar vi till köparen, så det enda vi flyttar är lite kläder och skor som vi behöver i Sverige. Borde inte bli många lådor tänkte jag. Jag hade fel.
Redan flyttat över 50 par skor till byn och ändå fanns dessa kvar. Och det inkluderar inte de 10-15 par som var så viktiga att vi bär med dem när vi flyttar. 2 av paren är mina....
Här gick flyttlasset för två veckor sedan. Vi har redan flyttat mängder av kläder etc hem till byn och alla möbler lämnar vi till köparen, så det enda vi flyttar är lite kläder och skor som vi behöver i Sverige. Borde inte bli många lådor tänkte jag. Jag hade fel.
Redan flyttat över 50 par skor till byn och ändå fanns dessa kvar. Och det inkluderar inte de 10-15 par som var så viktiga att vi bär med dem när vi flyttar. 2 av paren är mina....
Jag sade samma sak till min fru men hon svarade att alla hennes skor är billiga bruksskor så det går inte att jämföra. Dessutom sade hon att jag är yngre och snyggare än Ferdinand och så var den diskussionen över
Jag hade förvarnat banken, hade videomöte tom igår med dom.
Och nej LF var 2 på lista över Sveriges bästa bank.
Skillnaden jag har märkt nu att dom vill ha personlig kontakt med kund medans storbanker tar det digitalt.
Jag åkte också på ett litet bakslag med banken. Blev förbannad och skickade således runt 300k från Norge på 3 dagar. Frun skickade nog lika mycket lite här och lite där. På ca 1v tror jag.
Ringde banken och vad som dra åt helvete.
Amorterade typ 300k på huslånet och nu är jag på g att byta bank.
Tur att reglerna inte gäller in, då hade jag inte fått hela min lön vid månadsskiftet.
På Avanza var det inte sådant krav, förde ju över därifrån till LF för att betala huset men sen stopp.
Börjar bli gott trött på den banken och ta @Huahindinge ord och byta.
Jag har inte sett någon statistik men menar du att de flesta svenskar som har thaifru är pensionärer eller menar du att de flesta svenskar som flyttar tillbaka till Sverige är pensionärer med thaifru?
Jag antar att de flesta skapar sin sanning baserat på vad de ser omkring sig. Jag känner väldigt få svenska pensionärer i Thailand och bland de få jag känner så har ingen flyttat tillbaka till Sverige. Efter 20 år på svenska Thaiforum känner jag heller inte till något sådant fall.
Bland de svenskar jag känner till som flyttade hit i 30-årsåldern så har dock över 90% flyttat tillbaka till Sverige. Orsakerna är många men antar att skola, jobb, pengar och framtidsutsikter är de vanligaste anledningarna.
Jag har skickat in och fått godkänt undantag, jag har fått adress co men ingen bostad, skriven på komunen.
Nu har jag ju köpt hus men skatteverket har godkänt det som mellanting då jag för tillfället är bostadslös.
Du kan käfta men fick elektroniskt brev på Billo och godkänt.
Nu sitter jag i Afrika, only sit down sir we have a room for you in floor 6.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.