Flytta till Sverige.

Frugan fick ett gäng frågor en gång när hon skickade en slant till Thailand. Dom besvarades och sedan ok och aldrig problem därefter. Det var ingen stor summa men någon kontrollfunktion slog väl till. Själv har jag aldrig fått några frågor men skickar sällan pengar.
Sverige har väl blivit värre.
På LFB måste jag kontakta min kontaktperson på kontoret för att sända utanför EU.
Men funkar göra med Western.
Nu handlar det inte om pengar från Thailand utan mellan svenska banker, och deklarerade pengar, tom skickat löneslippar på 6 månader och deklarations kopia så skulle slippa problem.
Hade tom videomöte på teams med banken i Torsdags.
Men nu när skicka på Fred blev det block.
Helg och idiotsvar från banken, 7 dagars överskridning.

Frugan fick ett gäng frågor en gång när hon skickade en slant till Thailand. Dom besvarades och sedan ok och aldrig problem därefter. Det var ingen stor summa men någon kontrollfunktion slog väl till. Själv har jag aldrig fått några frågor men skickar sällan pengar.

När frun flyttade till Sverige så skickade hon 50k sek/månad till Sverige. Det var inga problem. Tramset börjar väl om det överstiger 150k/gång.
Fånigt då folk som sysslar med pengatvätt eller terrorism garanterat försöker gå under radarn.
Som sagt, inga problem att överföra pengar, bara man portionerar ut det hela. Att vara öppen eller transparent fungerar inte.

Sverige har väl blivit värre.
På LFB måste jag kontakta min kontaktperson på kontoret för att sända utanför EU.
Men funkar göra med Western.
Nu handlar det inte om pengar från Thailand utan mellan svenska banker, och deklarerade pengar, tom skickat löneslippar på 6 månader och deklarations kopia så skulle slippa problem.
Hade tom videomöte på teams med banken i Torsdags.
Men nu när skicka på Fred blev det block.
Helg och idiotsvar från banken, 7 dagars överskridning.

Ja, man undrar ju om det kommer att bli svårt att köpa en bil, eller kanske till och med en cykel då det rör sig om mer pengar än en veckopeng till en 7 åring.

När frun flyttade till Sverige så skickade hon 50k sek/månad till Sverige. Det var inga problem. Tramset börjar väl om det överstiger 150k/gång.
Fånigt då folk som sysslar med pengatvätt eller terrorism garanterat försöker gå under radarn.
Som sagt, inga problem att överföra pengar, bara man portionerar ut det hela. Att vara öppen eller transparent fungerar inte.
Mäklaren och bankkärringen sa samma sak, bara att portionera.
Så jag gjorde det, sände en summa först sen försökte nästa.
Svar från henne miss i kommunikationen nästa överföring kan du göra om 7 dagar.
Du måste portionera med 7 dagars mellanrum.

Som sagt Svenska banker är krångligare.
Här nere är mitt bankkontor öppet 7 dagar i veckan 09-20, om något problem bara ta en sväng ner till kontoret så fixar dom det.
Jag är känd kund.

Nu är jag ju lite orolig, köpt ett hus men står i kontraktet att måste fullgöra betalningen innan 5/6, nästa överföring kan jag göra 7/6, så enligt kontraktet kan dom stoppa köpet.
Jag får inte tag på mäklaren pga helg.
Dock har farsan som tjötgubbe han är blivit polare med ena säljaren, är ju dödsbo och löser sig nog.

Men bankerna verkar ju anse det som svarta pengar eller att man ska använda pengarna till terrorverksamhet.
Säg att man ska överföra pengar vid bilköp. Då blir det ju hopplöst om man inte knallar in gemensamt på något bankkontor.
Stört att man inte får använda sina pengar som man vill
Bankerna är ju ålagda av Finansinspektionen att kontrollera men ibland tar det idiotiska proportioner. Stelbent så in i helv...!

Men bankerna verkar ju anse det som svarta pengar eller att man ska använda pengarna till terrorverksamhet.
Säg att man ska överföra pengar vid bilköp. Då blir det ju hopplöst om man inte knallar in gemensamt på något bankkontor.
Stört att man inte får använda sina pengar som man vill
Är ju det som är det sjuka, regelbundna pengar som går in på kontot.
Nu har jag ju överfört till Avanza 45-50k i månaden men det ser dom ju.
Och förra veckan överförde tillbaks för husköp.
Alla mina transaktioner är öppna, så i min mening blir det ju bara löjligt.

Skit samma det löser sig i slutändan men lite irriterande att så krångligt och nej svenska banker är inte bra idag.
Försök gå och ta ut en hundring kontant och skriv tillbaks till mig hur bra banken var.

Är ju det som är det sjuka, regelbundna pengar som går in på kontot.
Nu har jag ju överfört till Avanza 45-50k i månaden men det ser dom ju.
Och förra veckan överförde tillbaks för husköp.
Alla mina transaktioner är öppna, så i min mening blir det ju bara löjligt.

Precis. Öppen kan man inte vara. Man ska mer eller mindre smussla med konstiga överföringar till höger och vänster, för då är det ingen som frågar något.

Precis. Ålagda att göra det ena och det andra.
Får man ett nej så betyder det väl egentligen att banken misstror dig.
Handläggaren tar beslut och det är handläggaren som avgör och inte finansinspektionen.
Det här är ju det lite sjuka.
Fick ju bemötandet på teams från banken i Torsd.
5555 Jonas det här är ju inte ett problem, vi ser ju din inkomst och vad som kommer in.
Har väl blivit någon intern miss kommunikation.
För gick ju inte på Fred.
Var ju samma när fick första lönen förra året.

Det här är ju det lite sjuka.
Fick ju bemötandet på teams från banken i Torsd.
5555 Jonas det här är ju inte ett problem, vi ser ju din inkomst och vad som kommer in.
Har väl blivit någon intern miss kommunikation.
För gick ju inte på Fred.
Var ju samma när fick första lönen förra året.

Ja, det är knepigt med banker ibland.
En del har helt galna gränser som verkar vara hårdvarukodade inne i systemet.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar