Flytta till Sverige.

Var lite som förra året, jag hade lite kontanter till övers när gick på pizzeria i Stockholm.
Viskade till pizzabagaren tar du cash.
Han sken upp, ja självklart.
Ok kände mig lite som en skurk att hade kontanter.
"Förstår vad du menar, blivit lite sjukt i samhället"

Var lite som förra året, jag hade lite kontanter till övers när gick på pizzeria i Stockholm.
Viskade till pizzabagaren tar du cash.
Han sken upp, ja självklart.
Ok kände mig lite som en skurk att hade kontanter.
"Förstår vad du menar, blivit lite sjukt i samhället"
Begärde du inte kvitto? ;)

Sverige har väl blivit värre.
På LFB måste jag kontakta min kontaktperson på kontoret för att sända utanför EU.
Men funkar göra med Western.
Nu handlar det inte om pengar från Thailand utan mellan svenska banker, och deklarerade pengar, tom skickat löneslippar på 6 månader och deklarations kopia så skulle slippa problem.
Hade tom videomöte på teams med banken i Torsdags.
Men nu när skicka på Fred blev det block.
Helg och idiotsvar från banken, 7 dagars överskridning.
Det här är fan bland det sjukaste jag hört. Hur fan gör bankerna vid alla fastighetsaffärer som händer varje dag. Ska köparen sitta och portionera ut köpebeloppet i småsummor varje dag då, eller. Hur gör Wallenberg om han köper ett företag för 500 mille? tar ju några år då att betala. Ja, ok ( tänkte inte på det) man kanske skiljer på pöbeln och de verkligt rika. Men jag har ju i min enfald trott att jag äger mina egna pengar och vad jag gör med dom ska banken fullständigt skita i.
MVH
Lilla Fridolf

Det här är fan bland det sjukaste jag hört. Hur fan gör bankerna vid alla fastighetsaffärer som händer varje dag. Ska köparen sitta och portionera ut köpebeloppet i småsummor varje dag då, eller. Hur gör Wallenberg om han köper ett företag för 500 mille? tar ju några år då att betala. Ja, ok ( tänkte inte på det) man kanske skiljer på pöbeln och de verkligt rika. Men jag har ju i min enfald trott att jag äger mina egna pengar och vad jag gör med dom ska banken fullständigt skita i.
MVH
Lilla Fridolf

Finns ett gemensamt datasystem som mäklarna och bankerna är anslutna till där dom hanterar alla betalningar för hus och lägenheter och där alla inblandade parter loggar in

PanPan:s problem är vid överföring från ett land utanför EU till Sverige där det är väldigt restriktiva regler p.g.a mycket kriminalitet med penningtvätt och stöd till terrorism som orsakat väldigt hårda regler från FN och EU bl.a

Finns ett gemensamt datasystem som mäklarna och bankerna är anslutna till där dom hanterar alla betalningar för hus och lägenheter och där alla inblandade parter loggar in

PanPan:s problem är vid överföring från ett land utanför EU till Sverige där det är väldigt restriktiva regler p.g.a mycket kriminalitet med penningtvätt och stöd till terrorism som orsakat väldigt hårda regler från FN och EU bl.a
Förstår iof inte hur en svensk överföring skulle träffas av detta.

Eller sitter mäklaren i utlandet?

Jäkla
MVH
Lilla Fridolf
Man äger väl inte sina pengar idag.
Dagens regler i Sverige begränsar mig hur jag skall använda mina intjänade pengar.
Kommer jag med kontanter är jag skurk, överskrider vecko transaktion terrorist.

MVH
Lilla Fridolf
Affärstransaktionerna mellan privatpersoner görs upp på ett bankkontor. Alternativt kontaktar den som ska skicka pengar sin bank och ber dom genomföra transaktionen.
Annars används betalningslösningar t.ex. bankgiro. Finns andra alternativ för företag.

Och du överför från Sverige till skillnad från vad han ovan säger?
Jag överförde från LFB där mitt lönekonto är idag.
Det här är inte första gången, skulle överföra 197.000 kr till mitt räntekonto på Avanza förra veckan, du överskrider maxbeloppet på 50.000kr.

Affärstransaktionerna mellan privatpersoner görs upp på ett bankkontor. Alternativt kontaktar den som ska skicka pengar sin bank och ber dom genomföra transaktionen.
Annars används betalningslösningar t.ex. bankgiro. Finns andra alternativ för företag.
Ja vad säger du som gammal bankman.

Hur mycket kan man föra över, och hur, innan "nån" lägger i sig?

Jag överförde från LFB där mitt lönekonto är idag.
Det här är inte första gången, skulle överföra 197.000 kr till mitt räntekonto på Avanza förra veckan, du överskrider maxbeloppet på 50.000kr.
Då borde han vikingen fattat det nu, efter 3 gången du skrev det.

Japp men jag sitter i Thailand, fastighetsbyrån överföring var inte bankgiro och telefonbank kostar extra.

Ja vad säger du som gammal bankman.

Hur mycket kan man föra över, och hur, innan "nån" lägger i sig?
Som du ser av våran medlem som bor i Spanien och Panpan så är det olika mellan bankerna. Panpan gjorde ju rätt som ringde banken men det blev något feltrasigt ändå. Men det är skillnad på bank och bank.

Som du ser av våran medlem som bor i Spanien och Panpan så är det olika mellan bankerna. Panpan gjorde ju rätt som ringde banken men det blev något feltrasigt ändå. Men det är skillnad på bank och bank.
Så inte gemensamma regler som FN och EU satt upp som vikingen hävdar?

Hur är det med det
"gemensamma datasystem som mäklarna och bankerna är anslutna till där dom hanterar alla betalningar för hus och lägenheter och där alla inblandade parter loggar in?

Japp men jag sitter i Thailand, fastighetsbyrån överföring var inte bankgiro och telefonbank kostar extra.
Ja, om du hade valt en av de 4-5 stora så hade det varit enklare. Det är skillnad på olika banker vad dr erbjuder för möjligheter. Du vet vilka transaktioner du behöver och vill göra. Osv. Du skulle ha tagit reda på vilken bank som är bäst för dig och dina behov.

Så inte gemensamma regler som FN och EU satt upp som vikingen hävdar?

Hur är det med det
"gemensamma datasystem som mäklarna och bankerna är anslutna till där dom hanterar alla betalningar för hus och lägenheter och där alla inblandade parter loggar in?
Jo, men det går att begränsa vilket belopp som gäller etc.
Samt priser för olika tjänster som låser upp mer möjligheter, t.ex. telefonbank.
Det är så bankerna konkurrerar med varandra.

Jag är inte så insatt i just det där systemet, men på något sätt är väl banken inblandad så att du inte gör överföringen direkt till säljaren.

@PanPan använde ni Tambur systemet.

Jo, men det går att begränsa vilket belopp som gäller etc.
Samt priser för olika tjänster som låser upp mer möjligheter, t.ex. telefonbank.
Det är så bankerna konkurrerar med varandra.

Jag är inte så insatt i just det där systemet, men på något sätt är väl banken inblandad så att du inte gör överföringen direkt till säljaren.

@PanPan använde ni Tambur systemet.
Jag överför direkt till fastighetsbyrån och Swedbank.
Vad är Tambur?

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29