Flytta till Sverige.

Jag tycker ju inte husköpet är det värsta, det löser sig i slutändan.
Men tänk tex om min son får allvarlig sjukdom, måste in akut och sen pengagräns.
Ok, han är thaimedborgare men jag vill ju ge det bästa sjukhuset.

Här hittade jag en rolig tråd.
Sista inlägget var komiskt

"Du är givetvis alltid välkommen att göra fler transaktioner till Swedbank och få dessa prövade.
Ärendet betraktas härmed som avslutat."

Verkar vara lite av ett lotteri, om in- och utbetalningar till kontot skall godkännas?! :eek:

"Du är givetvis alltid välkommen att göra fler transaktioner till Swedbank och få dessa prövade.
Ärendet betraktas härmed som avslutat."

Verkar vara lite av ett lotteri, om in- och utbetalningar till kontot skall godkännas?! :eek:
Jag tycker det är sjukt att maxgräns.
Jag har stadig inkomst.
När jag skrev in mig i Sverige förra året så var jag tvungen visa lön slippar 6 månader tillbaks, anställningskontrakt.
Sen kom inte lönen i tid, fastnade i utlandsavdeliningen.
Tog ca. 13 dagar.
Ursäkta vi glömde informera utlandavdelningen.

Efter pratat med fastighetsbyrån så verkar det som kan ta över huset tidigare och farsan åker imorrn och skriver under sista kontraktet med fullmakt från mig som måste skrivas en vecka innan övertagande.
Så ser ut som att när jag landar blir det en natt på hotell i Gbg sen tar en hyrbil upp och hämtar nycklarna dagen efter.
Kollar in huset, och drar på sjön 1 1/2 dygn efter.
Kan farsan och styvmor göra sig bekväma i källarvåningen under sommaren och gå o småpilla.

Bästa är att bankgubben jag haft kontakt med sa att han hade godkänt 4x högre köpkostnad på det huset då han vet vilket hus det är, hans kusin bor i området och brukar vara där på sommrarna.
Sa att jag har gjort ett klipp.
Jag har ju lånat lite för huset då jag inte hunnit spara ihop i innehav i Sverige till ett helt sen mitten av Oktober förra året då jag började spara i Sverige.
Dödsbo, säljarna var nöjda trots fler ringde in efter visning och ville se sa mäklaren.
Lagt 40% lånat 60%.

Senast ändrad:
Bästa är att bankgubben jag haft kontakt med sa att han hade godkänt 4x högre köpkostnad på det huset då han vet vilket hus det är, hans kusin bor i området och brukar vara där på sommrarna.
Sa att jag har gjort ett klipp.
Jag har ju lånat lite för huset då jag inte hunnit spara ihop i innehav i Sverige till ett helt sen mitten av Oktober förra året då jag började spara i Sverige.
Dödsbo, säljarna var nöjda trots fler ringde in efter visning och ville se sa mäklaren.
Hur stort hus har du köpt?

Hur stort hus har du köpt?
Sen är ju husköpet lite i tanke på farsan med, var ju hos dom och hälsa på i vintras där dom stod med husbilen.
Och var ju lite jobbigt att inte ha en fast punkt när dom var i Sverige sa han.
Nu har dom det och när dom inte orkar åka runt längre har dom en bostad och jag en mellanlandningslya samt ställe vi har att bo i så underlättar för oss att börja resa lite regelbundnare till Sverige.

Så ser det ut, 8 mil från Landvetter, jag har inte vart där själv men farsan har inspekterat det.
535.000kr.
Jämfört när kolla på torp för 250-350k med renoveringsbehov.

42489624.jpg

42489623.jpg

42489625.jpg

42489621.jpg

42489629.jpg

42489628.jpg

42489636.jpg

Mycket bra köp, massor med kåk för pengarna. Ser ut som juste läge brevid ån.

Det blir en bra bas för dig och hela din familj!

Passa dig så ingen bild googlar bara, om du vill hålla adressen för dig själv.

Vi pratade ombord jag och norrmann som håller på och köper lite rustar upp etc.
Att skiljer sig stort mellan Sverige och norge gällande budgivning på hus.
I Norge måste köparen sätta en tidsperiod per bud oftast max halvt dygn.
Har det gått över utbudspriset och ingen annan budat under den tidsgränsen måste han sälja.
Tar inte så lång tid som i Sverige.
Men samma åt andra hållet, du får inte dra tillbaks, gör du det blir du skyldig att betala ersättning.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar