Flytta till Sverige.

Har du glömt hur det är i verklighetens Thailand, 6.30 går solen upp och ca 18,30 går solen ner. Under dessa timmar har vi sommar med sol och väldigt lite regn ca 10 mån per år. 2 mån med regnsäsong, inte som i Sverige Broder. En månad sommar och 11 månader sämre skidföre 9 grader i morse i Örebro , 22 juli.
Släng dig i väggen Broder, sluta Fablera och Ta en Tuk Tuk till Thailand så kansk dina våta drömmar kan uppfyllas

Ställer du upp som chaufför då?

BTT

Har du glömt hur det är i verklighetens Thailand, 6.30 går solen upp och ca 18,30 går solen ner. Under dessa timmar har vi sommar med sol och väldigt lite regn ca 10 mån per år. 2 mån med regnsäsong, inte som i Sverige Broder. En månad sommar och 11 månader sämre skidföre 9 grader i morse i Örebro , 22 juli.
Släng dig i väggen Broder, sluta Fablera och Ta en Tuk Tuk till Thailand så kansk dina våta drömmar kan uppfyllas
Pratade med en kompis i Kalmar igår, han hade 13 grader fy fan så hemskt.

Nu har jag ju köpt ett hus i Sverige vill jag bo där då när jag är +60 så gör jag det, jag har ju från nu dubbelt boende.
Och kan väl då inte vara utskriven från Sverige då du har vesäntlig anknytning som det heter, Äga fastighet har jag för mig var ett skäl till att det in te funkade, men kanske minns jag fel

Och kan väl då inte vara utskriven från Sverige då du har vesäntlig anknytning som det heter, Äga fastighet har jag för mig var ett skäl till att det in te funkade, men kanske minns jag fel
Jag tillbringar fler månader i norden än Thailand, sjömän gäller andra regler både vid skatt och boende, inte ovanligt att en sjöman är borta från Sverige mer än 6 månader men blir inte utskriven för det.
Andra skatteregler med.
Kolla skatteverket, det har jag gjort och pratat med så inget problem.
Annars skulle ju inte en sjöman kunna åka utomlands på semester då vi vanligtvis är utanför Sverige 6 månader om året på jobb.
Jag är inte utskriven längre.

Då var man här.

20240624_173631.jpg

20240624_173618.jpg

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F