Flytta till Sverige.

Lustigt! Dom enda som skriver att Svenska kvinnor är sämre är du och BTT.
Ingen annan har skrivit det och jag har scrollat tillbaka och kollat.
Hur vet du att dom flesta träffat sina damer på nätet?
Har du kollat med dom eller fantiserar du som vanligt?

Var har jag skrivit att jag tycker svenska kvinnor är sämre?

BTT

Ja det bästa vore väl en kombo för den som har möjlighet till det.

Personligen tror jag kritiken mot Sverige, från oss som bor i Thailand, helt enkelt handlar om att man även som utflyttad vill att det ska gå bra för Sverige. Man har ju släktingar och vänner kvar samt det är ju ens moderland, jag har svårt att tro att särskilt många inte vill att det ska gå bra där.
Så för mig är det långt naturligare att man kritiserar sitt hemland än Trump eller "Luung Too" men det håller naturligtvis inte alla med om.

En vacker dag har vi sannolikt möjlighet att kombinera fler länder, ser fram emot det men just nu är det inte det optimala för oss.
Jag hoppas du trivs bra "hemma".

/ SatanG

Jag tror att du, och många andra, kritiserar Sverige för att ni vill Sverige väl men jag är övertygad om att det finns en ganska stor minoritet som kritiserar Sverige som ett sätt att för sig själva, och andra, att motivera sitt beslut att lämna Sverige.

Det finns hundratals anledningar att kritisera Sverige och just nu är väl gängkriminaliteten den största. Jag lämnade Sverige 1998 och då var det givetvis ett annat Sverige än det är idag. Jag kom till Thailand 1998 och det är också ett väldigt annorlunda land idag, helt klart en större skillnad än Sverige gått igenom. Jag har dock varit i Sverige 3-5 veckor per år, jämnt fördelat mellan Stockholm och Tibro, och de stora negativa förändringar som ofta lyfts fram här har jag aldrig sett och aldrig hört någon av mina arbetskamrater, barndomskompisar eller släktingar beskriva.

Så ja, vi trivs i Sverige, men med all säkerhet kommer vi flytta tillbaka till Thailand. Om det tar 1, 3 eller 10 år vet jag inte och om det blir på heltid eller deltid vet jag inte heller. Finns en massa skit i båda länderna men överlag är det två riktigt sköna länder. När dottern gick i typ ettan så tog de med sig en sak hemifrån varje fredag som de höll ett litet föredrag om och då hade lärarna ett system de kallade "two stars and a wish" vilket innebar att de gav två positiva omdömen (stars) och en sak de kunde förbättra (wish); kanske vore det bättre om folk hade lite mer den attityden ;)

ok vi har hus men ibland åker vi till nän semster ort men bygger vi inte eller köper nåt röligt så förstör vi inte 165000 bath
har som du har läst varit 1 mån varje år i 22 år. Huset har vi byggt på i alla år även hon kopt mark ca 50 rai om du viste vad jag
har i penson skulle du skratta, vi spelar i olika divisioner Men jag trivs med livet i alla fall utan att behöva bet 40000 kr för en resa

Det handlar inte om att spela i olika divisioner. Skulle jag och frugan åka till Thailand, nu när vi bor i Sverige, så skulle våra kostnader bli ungefär samma som dina. Vi skulle köpa ekonomiklassbiljetter med Thai (uppgradera till business med mina miles) och kanske bo i Bkk 3 dagar för att träffa kompisar och sedan 11 dagar i vårt hus.

Vi är dock en liten minoritet som har betalt boende i Thailand, de allra flesta måste bo på hotell. Så min uppskattning att en genomsnittlig kostnad är runt 50,000 SEK är fortfarande korrekt.

Helt rätt men sitter man i Thai och klagar på svenska damer, huva jag åkte inte till Thai för att söka en fru det finns det gott omi Sveige
Sen dina tankar om pengar 50000 kr herregud då bygger jag mej ett hus i norra delen. vi åker till thai på ca 7-9 tusen kr varje år
>Jag ser bara flyget från a-b inte betala fö bissnes clas hel dumt

Har du hört folk i Thailand sitta och klaga på svenska kvinnor?
Jag har aldrig hört det åtminstone

Helt rätt men sitter man i Thai och klagar på svenska damer, huva jag åkte inte till Thai för att söka en fru det finns det gott omi Sveige
Sen dina tankar om pengar 50000 kr herregud då bygger jag mej ett hus i norra delen. vi åker till thai på ca 7-9 tusen kr varje år
>Jag ser bara flyget från a-b inte betala fö bissnes clas hel dumt

Får du ett hus för 50.000kr

Jag tror också att väldigt många svenskar blivit väldigt bortskämda; hus, bil och utlandssemester är liksom en del av dealen.

Efter flytten till Sverige är jag lite chockad över hur lite folk verkar jobba. I min värld har det alltid varit 60 timmarsvecka och två veckors semester men så är det tydligen inte i Sverige. När jag hör om folk som jobbar 37 timmar per vecka, varav två tveksamma dagar hemmifrån, så förstår jag att vi har problem.

Jag tror också att väldigt många svenskar blivit väldigt bortskämda; hus, bil och utlandssemester är liksom en del av dealen.

Efter flytten till Sverige är jag lite chockad över hur lite folk verkar jobba. I min värld har det alltid varit 60 timmarsvecka och två veckors semester men så är det tydligen inte i Sverige. När jag hör om folk som jobbar 37 timmar per vecka, varav två tveksamma dagar hemmifrån, så förstår jag att vi har problem.
Ditt jobb är väl inte jobbigt du besöker kunder som en konsult möten och träffa chefer på företaget ok mycket tid men inte
jobbigt som en som jobbar i en industri och du har en lön som är 4 ggr så mycket som en som jobba på voivo

Tja tänkte jag skulle bjuda kärringen på en weekend tur ned till Stockholm, Tänkte vi skulle ta en tussen öars kryssning i skärgården går på ca 2000 kr per person hotell blir väl sjömanshotellet så det blir inte mycket, Tar tåg ned lite taxi sedan gillar vi att käka gott. Så vi får se Gondolen skulle var kul att prova , Men gillar Pelikan & Zum Franzikaner lite av nostalgiska skäll.

Gillar att åka lite så här på hösten inte så mycket turister och fin höstdag är jävligt trevligt , alternativet vore ju Tavelsjö.
Men 10 000 papp går det nog på, det är vad det kostar i Sverige.

Men när det gäller arbetstid så ligger jag på 60 h till upp 90h i veckan det har jag snitta det mesta av mitt arbetsliv . Men jag tycker det skit roligt med jobb och betraktas som en arbetsnarkoman en del skulle kanske säga det är bara pengar i huvud på den fan.
Så debatten angående minskad arbetstid är för mig väldigt främmande känner nästa lite förakt för den och deras förespråkare.
Vill man ha nått tex bättre tidigare, pension eller köpa nått ja då får man jobba för det.

Tja tänkte jag skulle bjuda kärringen på en weekend tur ned till Stockholm, Tänkte vi skulle ta en tussen öars kryssning i skärgården går på ca 2000 kr per person hotell blir väl sjömanshotellet så det blir inte mycket, Tar tåg ned lite taxi sedan gillar vi att käka gott. Så vi får se Gondolen skulle var kul att prova , Men gillar Pelikan & Zum Franzikaner lite av nostalgiska skäll.

Gillar att åka lite så här på hösten inte så mycket turister och fin höstdag är jävligt trevligt , alternativet vore ju Tavelsjö.
Men 10 000 papp går det nog på, det är vad det kostar i Sverige.

Men när det gäller arbetstid så ligger jag på 60 h till upp 90h i veckan det har jag snitta det mesta av mitt arbetsliv . Men jag tycker det skit roligt med jobb och betraktas som en arbetsnarkoman en del skulle kanske säga det är bara pengar i huvud på den fan.
Så debatten angående minskad arbetstid är för mig väldigt främmande känner nästa lite förakt för den och deras förespråkare.

Vill man ha nått tex bättre tidigare, pension eller köpa nått ja då får man jobba för det.

Du är säkert en duktig gube på att jobba men har du läst om nån på forumet som inte är det

Lustigt! Dom enda som skriver att Svenska kvinnor är sämre är du och BTT.
Ingen annan har skrivit det och jag har scrollat tillbaka och kollat.
Hur vet du att dom flesta träffat sina damer på nätet?
Har du kollat med dom eller fantiserar du som vanligt?
Hej

Nja, har man hängt ett antal år på Thaiforum vet man allt att det brukar allt förekomma nedlåtande och lite hånfulla inlägg från svenska män om svenska kvinnor på Thaiforum, dom brukar dessutom oftast belönas med ett antal likes.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29