Flytta till Sverige.

Förmodar att du syftar på @Norrpilen ?
Jag har ju träffat honom i verkligheten i Thailand och han är en genuint trevlig kille. När man ser honom beskriva hans liv i Sverige blir jag på riktigt intresserad. En ynnest, för honom troligtvis normalt. För oss som älskar naturen så blir det något mer än bara några bilder på ett forum.

Håller man sig bara långt från Tavelsjö är det mesta av Norrland riktigt fint. :)

Den första meningen lämnar jag utan hänseende.

Ja USA låter intressant, hoppas att du kommer dit.

Det är inte många som åker dit nu.

Själv var jag i Grekland förra veckan.
I USA har jag varit i många gånger och älskar att turista där. Älskar folket och kulturen, känner mig ”hemma”. Friheten, som diskuterats på en annan del av forumet, är ju sämre i USA mot Sverige även om amerikaner gärna påstår något annat :)

Grekland är underbart. Min bästa ö där jag spenderat mest tid är Samos. Min första car på 70-talet som liten chip :)

Jo, är man allmänt PK, småborgerligt strävande, trogen vänsterliberal och anser att all frihet ryms inom den smala åsiktskorridoren så är Sverige självklart helt fantastiskt fritt. Det är så klart dessutom att anse som ”fakta” och bör inte ifrågasättas.

För att ens ifrågasätta friheten i Sverige är ju ren blasfemi för den PK-trogne. Gör man det eller yttrar något som allmogen inte uppskattar dröjer det inte länge innan man blir kallad islamofob, vatnik, nazist, rasist, kommunist eller någon annan form av extremist. Aja Baja, ;)

Jag älskar också Sverige, men inte är det för graden av frihet eller folkets sträven för att bli ett bättre land precis. Men naturen och klimatet slår det mesta även om landet på de flesta andra plan enligt mitt personliga tycke går åt helt fel håll.
Bra jävla beskrivning! :thumbsup:

Tycker hösten i Uppsala trakten ofta är riktigt bra. Gillar man natur så vinner ju Sverige med hästlängder.

Det jag gillar med Thailand och som ger mig en känsla av frihet är ju mindre kontroll, mindre följa scheman, mer spontanitet, färre regler man väljer att följa. Hela sabai sabai tänket ger mig frihetskänsla. I Sverige är det punkt och pricka som gäller för precis allt, privatliv som arbete. Står mig upp i halsen.
Sedan PK och woke spyr jag på och ger mig ingen frihet.

När det kommer till natur så vinner Sverige och norden över resten av världen. Jag älskar moder Svea och kommer aldrig tappa det.

Samtidigt så är Thailand extra bra för att man faktiskt har semester där. Inga tider att passa och ”grå vardag”.
Hade man däremot jobbat dag ut och dag in, så hade det inte varit lika roligt.
Det är lite som Stockholm och Bangkok för mig. Riktigt kul, men alltid skönt att åka hem efter några dagar.

Jag bodde strax utanför pattaya i 6 månader då jag tog ledigt från jobbet när yngsta dottern föddes.
Det var ok, men fan så omständigt och tidskrävande det var när hade ärenden i stan.
Allt tog minst 3 timmar och var stökigt och bökigt.

Jag trivs rätt bra i Sverige (och Norge) och absolut även i Thailand.
Frihet är att kunna välja, så jag kan inte påstå att jag har full frihet så länge jag måste jobba. Men den dagen kommer nog förr eller senare.

Att ni gillar det svenska klimatet får mig mer och mer övertygad om att detta är ett masochist-forum. :laugh:
Jag gillade inte innan, helst inte vintern runt gbg men där vi bor nu har det vart bra.
I vintras låg snön 3 månader och ingen blask, det gillade jag.
En fin vinter.

20260215_145201.webp

20260213_152317.webp

20260206_140115.webp

Att ni gillar det svenska klimatet får mig mer och mer övertygad om att detta är ett masochist-forum. :laugh:
Jag gillar ffa svenska sommaren. Den slår det mesta jag upplevt, så den vill jag ogärna byta bort.

Men svenska vintern har jag fått nog av. Den har gjort sitt jobb, dvs att jag uppskattar sommaren mer. Så den årstiden känns tex Thailand som ett betydligt bättre alternativ.

Och så länge jag har möjlighet och råd att välja enligt ovan, så kommer jag göra det i så stor utsträckning som möjligt.

Men vi är alla olika :afro:

Jag gillar ffa svenska sommaren. Den slår det mesta jag upplevt, så den vill jag ogärna byta bort.

Men svenska vintern har jag fått nog av. Den har gjort sitt jobb, dvs att jag uppskattar sommaren mer. Så den årstiden känns tex Thailand som ett betydligt bättre alternativ.

Och så länge jag har möjlighet och råd att välja enligt ovan, så kommer jag göra det i så stor utsträckning som möjligt.

Men vi är alla olika :afro:
Jag har råd att flyga varje månad men fastnat för svensk vinter nu.
Många ombord drog till värmen igår, jag ser fram emot världscupen i Ulricehamn i Mars.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
8 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar