Hejsan, flyttade hit med min fru för snart tre år sedan, landade 17 oktober 2008. Vi träffades i Sumpan (Sundbyberg) år 2000.
Flyttade ihop 2001, ganska snart var vi överens om inriktningen, vi jobbade båda två, unnade oss livets goda men vi sparade pengar. gifte oss i Stadshuset Sthlm 1/12 -01.
2002 på min första Thailandsresa så var målet Buriram, Såå Klart. Familjen fanns där, chockerande i mycket, tyckte jag då.
Det var i februari, i maj fick vi reda på en tomt med hus till salu, 1,5 km från svärmors by, 1,5 rai eller 2400 kvm, pris 350 000.
Det blev affär, Nang (min fru) syster med man och två barn flyttade in, oputsad fasad, cementgolv, inget undertak, superlåg figga (wc) m.m. men vad får man för 80 000 sek
Vi skickade pengar och det fixades till, klinkers, undertak, putsning ut och invändigt och Thailands svar på Gustavsberg
En halv rai var risfält, så 2005 när vi var här så fyllde vi upp marken, 2007 i slutet på april startade bygget av vårat hus, vi kunde inte slänga ut syrran, eller hur?
På hösten var vi här och invigde kåken, Fick avtalspension okt. -08 Vi sålde lägenheten till en tjejkompis med rötter i Kasakstan, Hon fick hela möblemanget, men det vi tog med oss vägde 950kg/ flygfrakt å klart

Nonki har en resebyrå och han fixade TVÅ ENKLA för under 9000 sek. med Thai, min första gång, vilken upplevelse Sthlm - BKK Nangs brorsa möte upp med lastbil och körde grejerna till Buriram. Dagen efter fög mitt Hjärta & jag.
Som sagt snart tre år sedan, ångrar inte en sekund flytten hit.
Det som oroar mig lite, är om jag skulle bli allvarligt sjuk, Kostar skjortan och halva brallan ;-) sjukförsäkring kostar det samma, c.a. 100 000 B /år när du är 60+.
Har anpassat mig till det Thailändska tänkandet i mycket, men jag får återfall. En sak jag aldrig kan anamma är trafiken, eller närmare bestämt trafikanterna... trafikregler, skyltar m.m. är bara rekommendationer, bilkörning har tidigare varit avkoppling för mig, men här? Har funderat på och knapra 25mg valium för att stå ut :
Over and Out from Anders -48 & Nang -62 Ps Nu vet ni det, Anders finns på Facebook med "tokbilder",
dahl48@gmail.com