Hjälp mig, era turister! 555

 
frugan har spelat lite rollspel som liknar det du talar om.. vi och ett kompispar gick på gogo.. och hon viskade.. du är en full dum ryss...

haha.. det va skitkul.. hon blåste mig på pengar på det stället och tjejerna som serverade kollade med stora ögon... blev många garv den kvällen.
 
skulle va kul att va ryss en hel dag.. så fick man gå omkring i speedo eller såna korta schorts som folk hade på sjuttiotalet.

men en dryg stockholmare med stor rishatt med hade vart kul.. men inte för personalen som skall ta hand om er
 
Kommer att skapa en tråd på denna minisemester Där jag har tänkt att göra nidbild(er) på mig själv som turist:)
Kom gärna med förslag så den blir så bra som möjligt. Gärna olika scenarion typ packpacker, charter, tysk (nä jag vägrar att ha string!), ryss (får väl offra mig att dricka vodka för bildens skull;)) eller liknande.
Gissa om det blir en bild när jag ser en stenbordsuppsättning:laugh::laugh::laugh:
Även tips på bra rubrik till tråden. Hardcore turisten, Turist i Thailand, men skynda, jag åker på tisdag. En rubrik som lockar läsare, så ska jag bjuda på mig själv:)

Här finns några sköna karaktärer, jag ar träffat en del snarlika och en del värre :rolleyes: kanske har varit t.o.m. ;)

Lite inspiration kanske:D

http://www.langliggare.se/18/
 
Då ser det ut så här. Dom får två dagar i Bkk för att shoppa. Dom kommer med tomma resväskor). Vi hämtar dom vid 16-tiden och kör söderut till Ao Manao en okänd plats för västerlänningar men väldigt populär plats för Bkk bor över helger. Googla gärna Ao Nang och välj bilder, ser onekligen nice ut. Där övernattar vi och stannar hela dagen för att på kvällen ta oss vidare till Phuket, Krabi eller ngn ö utanför Ranong.
Ao Manao har på Tripadvisor fått genomsnittsbetyg 4,5 (av 5) på 208 recensioner. Det är verkligen inte illa.

Jobbigt att planera en semester åt andra... Vill att dom ska få det så bra som möjligt
Kho Payam som du nämnde har jag inte varit på själv men enligt vän som var där i 2v var det jättefint men lugnt.
 
Kan du inte vara en dryg turist som klagar på allt och tycker bara Sverige är bäst ... att det är för varmt, för dålig service på hotell/restaurang, klagar på turer, klagar på barer, klagar på allt. Gör en video :D

Kalla tråden Vad har Thailand att i januari erbjuda när vi har Sverige

555 typ Sälskapsresan fast i Thailand:laugh: Den hade varit grymt bra:) Bangar inte för att vara med i ett seriöst gäng och redigera ett manus. Lasse Åberg fick sin inspiration som reseledare till den filmen:)
Fast denna gången blir det bara bilder;)
 
Senast redigerad av en moderator:
frugan har spelat lite rollspel som liknar det du talar om.. vi och ett kompispar gick på gogo.. och hon viskade.. du är en full dum ryss...

haha.. det va skitkul.. hon blåste mig på pengar på det stället och tjejerna som serverade kollade med stora ögon... blev många garv den kvällen.

Fan va skön story! Härlig fru du har:nod:. Har en känsla att det bärkar åt det hållet här också 555. För visst är det så att man vill vara ngn annan för en dag utan att få konsekvenserna att vara där. Ett exempel är "gettoromantiken" som har blivit så glorifierad i Europa, men hur många hade överlevt i tex Harlem mer än en vecka utan pengar?

Men gränsen för mig i rollspelet gått vid att knalla runt i speedos oavsett hur många flaskor vodka slunkit ner för strupen:-* (men å andra sidan så får man offra sig lite hehe så länge ingen man känner ser en hahaha)
 
Är Pjodd=
Banglassi, bara en oskyldig fråga, men påminner lite om det?
 
Ta det som en komplimang, jag skrev inte så mycket här på ett tag då, men gick in och läste i forumet till stor del av vad han skrev pga. jag tyckte han var rätt skärpt och rolig i sina inlägg.
Så då betyder det att jag tycker du har huvudet på skaft med ;)
Fast han var lite mer deppresiv genom att han skrev flera gånger att han skulle ta några lugnande för att sova, trodde du var han som lämnat den delen och blivit glad utan att behöva tillsatser.
 
Fan va skön story! Härlig fru du har:nod:. Har en känsla att det bärkar åt det hållet här också 555. För visst är det så att man vill vara ngn annan för en dag utan att få konsekvenserna att vara där. Ett exempel är "gettoromantiken" som har blivit så glorifierad i Europa, men hur många hade överlevt i tex Harlem mer än en vecka utan pengar?

Men gränsen för mig i rollspelet gått vid att knalla runt i speedos oavsett hur många flaskor vodka slunkit ner för strupen:-* (men å andra sidan så får man offra sig lite hehe så länge ingen man känner ser en hahaha)

ja för fan testa å va en full dum ryss. du kan bara kommunicera på ryska, kan inte ett ord engelska ens..

det roliga va att hon sa till servitriserna hur jävla dum i huvet denna ryssen e o jag spelade med. dom kollade jävligt konstigt på mig hela tiden..

lycka till och försök o dela med oss sedan hur det gick..
 
Jag har funderat lite nu och bestämt mig för att jag skapar en vanlig semestertråd med förhoppningsvis ngn kul bild.
Vad vi däremot kan göra är att samla på oss lite nidbilder redan nu, för att senare starta en tråd vi kan samla alla fördomsbilder om turister i Thailand. Det kan bli riktigt skoj om det görs på rätt sätt. Med det menar jag att det ska göras med humor inte förakt.
 
@Pjodd
Hur länge tänker du hålla oss på sträckbänken? Jag och alla som tryckt på gilla-knappen för detta inlägg önskar ju få veta hur det föll ut med semestern som du organiserade för dina vänner. Blev allt som du tänkt dig? ;-)
 
Ao Nang är onekligen ett alternativ till Phuket med hålligång, mat, stränder och betydligt enklare att ta sig en tur till Koh Phi Phi. Longtailbåt till Railey beach där du sedan promenerar till Phra Nang beach eller så åker du longtailbåt ut till Chicken island, Poda island. Hyr en egen båt och utforska öarna åk inte på organiserade turer, båtuthyrning hittar ni på högra änden av beachfront (om du står vänd mot havet). Sandstränder finns bara på chicken och Poda medans snorklingen är bättre på småöarna runt omkring, en liten pärla som inte många känner till är en liten bukt med strand på höger sida av Poda (om du har Ao Nang i ryggen) vi kallade den "small bay" kanske båtföraren vet var annars ser ni den när ni passerar.

Kyckling ön nr305.JPG


Där har man allt varit!

Berra i Krabi skärgård nr302.JPG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
maria70
M
J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
H
Svar
2
Visningar
1 K
hampus89
H
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
2 K
A
F
Svar
12
Visningar
3 K
Wanpen
W
F
Svar
1
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
 
Tillbaka
Topp