Hjälp med att skriva i thai!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

Falsterbotjejen

Gäst
Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att skriva morfar i thai, jag vet att morfar skrivs så här (ตา) men innan det ska det stå något som jag inte vet. Snälla hjälp mig, vill kunna göra en tatooering. Tack Falsterbotjejen
 
Tack. Skriver man alltid คุณ framför som tex i คุณยาย? ska det vara melllanrum mellan คุณ och ยาย? Jag vet att mitt exempel är mormor men det vill jag också tatooera. Tack än en gång. //Falsterbotjejen
 
"Falsterbotjejen " sa:
Tack. Skriver man alltid คุณ framför som tex i คุณยาย? ska det vara melllanrum mellan คุณ och ยาย? Jag vet att mitt exempel är mormor men det vill jag också tatooera. Tack än en gång. //Falsterbotjejen
Hej!
คุณ användas för att man är ärlig mot den personen. Det ska inte ha mellanrum.
tex.
คุณตา =morfar
คุณยาย =mormor
คุณพ่อ =pappa
คุณแม่ =mamma
คุณครู =lärare

:wai:/phirawan
 
Tack så mycket. Det är till stor hjälp, och betyder mycket för mig. Tack Tack. Falsterbotjejen
 
"Phirawan " sa:
Hej!
คุณ användas för att man är ärlig mot den personen. Det ska inte ha mellanrum.
tex.äskadig
คุณตา =morfar
คุณยาย =mormor
คุณพ่อ =pappa
คุณแม่ =mamma
คุณครู =lärare

:wai:/phirawan
 
Jättebra svarat, Pirawan. Jag förstår att du menar สุภาพ och det heter "artig" på svenska. "Ärlig", som du skrev, betyder ซื่อตรง. Men du är duktig på svenska. De här två orden är ju väldigt lika varandra, så det är inte så lätt. Jag hoppas att du inte blir ledsen på mig, men jag är ju sfi-lärare...!!
Ha det så bra.
John-Lennart
 
"John-Lennart Andersson " sa:
Jättebra svarat, Pirawan. Jag förstår att du menar สุภาพ och det heter "artig" på svenska. "Ärlig", som du skrev, betyder ซื่อตรง. Men du är duktig på svenska. De här två orden är ju väldigt lika varandra, så det är inte så lätt. Jag hoppas att du inte blir ledsen på mig, men jag är ju sfi-lärare...!!
Ha det så bra.
John-Lennart
Hej Jonh -Lennart
Tack för att du finns! ja! "artig" menar jag.jag är inte ledsen allt,tvärtom :wai:. Jag tycker om att lära mig.
Man lär så länge man lever :thumbsup:
Mvh
phirawan
 
สวัสดีค่ะ

Finns det något sätt att använda den fina smilegubben som gör en "wai" på andra ställen (i mail eller på msn t ex)? Det hade varit roligt!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

S
Svar
2
Visningar
5 K
sotan
S
A
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
maria70
M
J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
H
Svar
2
Visningar
1 K
hampus89
H
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
2 K
A
F
Svar
1
Visningar
2 K
Feggeliano
F
 
Tillbaka
Topp