Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
C

Caveman™

Gäst
Det kan ju vara intressant att veta :police:
Själv är jag 49 och gumman blir 41, så 8år skiljer det mellan oss

Nu är jag visserligen singel igen men de två jag varit ihop med var 24 resp. 29 år yngre än jag.

Undrar hur siffrorna skulle se ut om man gjorde en liknande omröstning i ett "svenskt forum"?
Är det kanske så att Thaidamer/flicktöser giller mycket äldre karlar?
Och om det är så, varför?

Enligt de jag talat med om detta sa anser en Thaikvinna som vill stadga sig att en aldre man ar mer trygg ,dvs.inte springer runt och gökar...
Dessutom sa ser dom till en trygg ekonomi vilket da ar vanligare hos en aldre , speciellt en pensionar..... ;DDetta inte fran en utan sakert fran tio olika da jag anser det vara intressant just detta amne ,sa jag tar chansen och fragar då jag kommer åt :D

"Phonta " sa:
Enligt de jag talat med om detta sa anser en Thaikvinna som vill stadga sig att en aldre man ar mer trygg ,dvs.inte springer runt och gökar...
Dessutom sa ser dom till en trygg ekonomi vilket da ar vanligare hos en aldre , speciellt en pensionar..... ;DDetta inte fran en utan sakert fran tio olika da jag anser det vara intressant just detta amne ,sa jag tar chansen och fragar då jag kommer åt :D

Haha!

"Phonta " sa:
Jag har fått samma svar som du från mina thaivänner. Dessutom har jag fått höra att äldre "kan så mycket, vet så mycket".
Som sagt, det är tryggheten som är så attraktiv.

"Sir One " sa:
Jag har fått samma svar som du från mina thaivänner. Dessutom har jag fått höra att äldre "kan så mycket, vet så mycket".
Som sagt, det är tryggheten som är så attraktiv.

Mmm... å hur kan man översätta detta i kärlek?

"Caveman™ " sa:
Undrar hur siffrorna skulle se ut om man gjorde en liknande omröstning i ett "svenskt forum"?
Är det kanske så att Thaidamer/flicktöser giller mycket äldre karlar?
Och om det är så, varför?

Vi har ju en extrem ungdomskultur i Sverige. Du som är ung, fundera själv på hur du ser på äldre människor / pensionärer. Som mormor / morfar /farmor / farfar funkar de men inte som medmänniskor på lika villkor. Hur ser du på s exlivet hos en s extiofemåring, exalterande?

Jag vänder mig inte bara till ungdomar nu utan detta är en fråga som alla under 40 kan ställa sig. Som själv varande s extiotvå kan jag berätta att i mitt huvud är det inte så mycket som skiljer, så varför denna diskvalificering som medmänniska? Hur skulle det kännas om du har alla sinnen i behåll men blir behandlad som ett barn eller en mindre vetande?

I Thailand har man kvar systemet med respekten för de äldre, äldre människor är värda någonting för de har varit med och skapat förutsättningarna för att de yngre skall kunna vara där de är idag. De föraktar inte äldre männniskor. "Ajou maak" (många år) har en hög status och det värderas inte på samma sätt som ordet gammal hemma.

Därav att yngre flickor inte ser ett problem med att vara tillsammans med äldre män, de tar i viss mån del av den högre statusen. Sedan när det gäller kroppsfixeringen hos oss så är det egentligen samma fråga som hur kan den vackra tjejen vara ihop med den fula/feta killen. Är verkligen kroppen så viktig i som vi gjort den i en relation?

Oj, det blev mest frågor men kanske lite av förklaringen till att det inte är socialt accepterat för en svensk ung tjej att vara tillsammans med en äldre, Det finns inget som talar för ett sådant förhållande på samma sätt som i Thailand, snarare tvärt om.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp