Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Vi har ju en extrem ungdomskultur i Sverige. Du som är ung, fundera själv på hur du ser på äldre människor / pensionärer. Som mormor / morfar /farmor / farfar funkar de men inte som medmänniskor på lika villkor. Hur ser du på s exlivet hos en s extiofemåring, exalterande?

Jag vänder mig inte bara till ungdomar nu utan detta är en fråga som alla under 40 kan ställa sig. Som själv varande s extiotvå kan jag berätta att i mitt huvud är det inte så mycket som skiljer, så varför denna diskvalificering som medmänniska? Hur skulle det kännas om du har alla sinnen i behåll men blir behandlad som ett barn eller en mindre vetande?

I Thailand har man kvar systemet med respekten för de äldre, äldre människor är värda någonting för de har varit med och skapat förutsättningarna för att de yngre skall kunna vara där de är idag. De föraktar inte äldre männniskor. "Ajou maak" (många år) har en hög status och det värderas inte på samma sätt som ordet gammal hemma.

Därav att yngre flickor inte ser ett problem med att vara tillsammans med äldre män, de tar i viss mån del av den högre statusen. Sedan när det gäller kroppsfixeringen hos oss så är det egentligen samma fråga som hur kan den vackra tjejen vara ihop med den fula/feta killen. Är verkligen kroppen så viktig i som vi gjort den i en relation?

Oj, det blev mest frågor men kanske lite av förklaringen till att det inte är socialt accepterat för en svensk ung tjej att vara tillsammans med en äldre, Det finns inget som talar för ett sådant förhållande på samma sätt som i Thailand, snarare tvärt om.
Ett uttryck som jag gillar är Hur många års erfarenhet har du? i stället för hur gammal är du?

"Sir One " sa:
Ett uttryck som jag gillar är Hur många års erfarenhet har du? i stället för hur gammal är du?

Vilka erfarenheter gör dig så speciell.

Bara för att man är äldre så behöver man inte vara "visare" eller veta mer.

Har träffat på äldre personer som enbart har erfarenhet av att fylla år en massa gånger.
Värdelös erfarenhet är väl iofs även det en erfarenhet.

"ledarn " sa:
Macke..... Du skriver så vackert så... :nod: :nod:

Och det stämmer så bra så....

Men det som jag personligen tycker är så roligt med att "j@vlas" med er lite äldre här på CM är detta:

Ingen av er verkar accepterar att ni är utvalda för er ekonomi's skull...
Ni tror verkligen att ni blev utvalda för erat yttre och att ekonomi inte hade någonting med valet att göra..

Om era fruar hade fått ett val den dagen att välja på en yngre kille med samma ekonomiska förutsättningar som du/ni har..
Så kan du nog ge dig på att hon valt den yngre.. :nod: :nod:

Tror nog att detta vet ni om men vill så hårdnackat inte erkänna så här på ett öppet forum..
Men i era huvuden när ni blundar så vet ni...

Detta är inte på något sätt elakt från min sida utan bara ett sätt att retas lite..
Den vart det karma på :)

"ledarn " sa:

Men det som jag personligen tycker är så roligt med att "j@vlas" med er lite äldre här på CM är detta:

Ni tror verkligen att ni blev utvalda för erat yttre och att ekonomi inte hade någonting med valet att göra..

Om era fruar hade fått ett val den dagen att välja på en yngre kille med samma ekonomiska förutsättningar som du/ni har..

Tror nog att detta vet ni om men vill så hårdnackat inte erkänna så här på ett öppet forum..

Detta är inte på något sätt elakt från min sida utan bara ett sätt att retas lite..

Mera karma

Hur utseende fixerade är man i Thailand jämfört med ex Sverige?

"ledarn " sa:
Min ex-hustru ,en dansk sådan sa, " Jag är så glad för att ha en man som är både händig snygg och viril". Sen lade hon benen i kors och så var den sagan all :)

"ledarn " sa:

Jag tror detsamma som du.
Det är ju bara att utgå ifrån sig själv.
Hur många av er hade om rollerna varit ombytta valt den äldre kvinnan istället för den unga?

"Kycklingen " sa:
Jag tror detsamma som du.
Det är ju bara att utgå ifrån sig själv.
Hur många av er hade om rollerna varit ombytta valt den äldre kvinnan istället för den unga?

E den äldre rik ;)

När jag träffade frugan för drygt fyra år sedan så föll åtminstone jag pladask, jag blev galen i henne direkt. I efterhand har hon berättat att det nog inte var kärlek till mig i början men det har växt fram så sakteliga.

Nu, åldersskillnaden till trots, älskar vi varandra jättemycket även om det skiljer mycket både i ålder och storlek. Vår lille son är ett levande bevis på det. :)

"Berralund " sa:
När jag träffade frugan för drygt fyra år sedan så föll åtminstone jag pladask, jag blev galen i henne direkt. I efterhand har hon berättat att det nog inte var kärlek till mig i början men det har växt fram så sakteliga.

Nu, åldersskillnaden till trots, älskar vi varandra jättemycket även om det skiljer mycket både i ålder och storlek. Vår lille son är ett levande bevis på det. :)

Du har ju DET.
Dig kan man ju inte annat än tycka om. :)

"ledarn " sa:
Nu vill jag inte vara elak Berra....

Men att tillverka barn behövs ingen kärlek.... :eek: :eek:

Yngre kvinnor använder ofta barn till att "låsa" sina överåriga parters med :(

Jag menar det är ju inte naturligt att få barn när man är inne på sista versen, tycker faktiskt det är rätt grymt mot barnen.

Men jag betvivlar inte att dessa överåriga fadrar tar väl hand om sina barn när de är små, men det är sorgligt att när barnen blir vuxna och själva får barn som kommer med största sannolikhet de att vara utan en farförälder.

"borat " sa:
Yngre kvinnor använder ofta barn till att "låsa" sina överåriga parters med :(

Jag menar det är ju inte naturligt att få barn när man är inne på sista versen, tycker faktiskt det är rätt grymt mot barnen.

Men jag betvivlar inte att dessa överåriga fadrar tar väl hand om sina barn när de är små, men det är sorgligt att när barnen blir vuxna och själva får barn som kommer med största sannolikhet de att vara utan en farförälder.

Jaså, man är inne på sista versen när man är 56 enligt dig! :'( :thumbsdown:

"Berralund " sa:
Jaså, man är inne på sista versen när man är 56 enligt dig! :'( :thumbsdown:

Ursäkta, skulle kanske nämnt att jag inte direkt syftade på dig, utan mer generellt.

Men ok, skaffa barn när man är över 50 kanske inte det bästa, och mest naturliga......men det finns säkert undantag.

Ursäkten godtagen och jag kan hålla med dig. Men ibland är kärleken blind och det bara blir så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp