Isaan 2017-2024.

Hej

Kör utan hjälm gör alla ifrån 9-10 år och uppåt inklusive polisen, så det lär inte någon av oss kunna ändra på.

Själv tar jag som sagt seden dit jag kommer och anpassar mig efter bästa förmåga.

Sen är nog det fär med "fyllan" något typiskt svenskt, det finns ju förhoppningsvis några lägen mellan att ta en öl eller två och supa sig full.

Sen är det ju stor skillnad på att köra sskta på små grusvägar bland risfält och gummipäodlingar nästan helt utan annan trafik och på en trafikerad allmän väg.

Mvh isan lover
Här är de ännu yngre när de kör omkring med sina elmoppar, tragiskt att föräldrarna vill sina barn illa men no brain no pain.

Hej

Det är nog ganska mycket Svenskar tycker är korkat i Thailand men det påverkar knappast Thailändarna.

Mvh isan lover
Svenskar på semester i Thailand behöver inte ta över alla seder och bruk och leva som byborna.

Är det viktigt så bör du även börja med yaba och cannabis som ingår i kulturen.

"Själv tar jag som sagt seden dit jag kommer och anpassar mig efter bästa förmåga" skrev du.

Svenskar på semester i Thailand behöver inte ta över alla seder och bruk och leva som byborna.

Är det viktigt så bör du även börja med yaba och cannabis som ingår i kulturen.

"Själv tar jag som sagt seden dit jag kommer och anpassar mig efter bästa förmåga" skrev du.
Hej

Du gör hur du vill och jag hur jag vill, inte så komplicerat.

Mvh isan lover

Hej

Du gör hur du vill och jag hur jag vill, inte så komplicerat.

Mvh isan lover
Jag kommer inte att skippa hjälm, köra utan försäkring och köra påverkad bara för att anpassa mig till de övriga bybornas fattiga sedvanor.

Tvärtom blir jag ett föredöme när jag tar mina seder och principer från Sverige inför många bybor.
Särskilt när det gäller hjälm.

Ähh. gäkla gnällande om köra utan hjälm o några pilsner i kroppen , Själv kör jag på farmen men visst hjälm på men några pilsner i kroppen händer alls som oftast , men ok bara på farmen , Ute i trafiken är det noll tolerans o då kör jag hellre bilen o gärna bara på dagen .. Sån e ja ,, O åker ner om några dagar o bara längtar till värmen

Ähh. gäkla gnällande om köra utan hjälm o några pilsner i kroppen , Själv kör jag på farmen men visst hjälm på men några pilsner i kroppen händer alls som oftast , men ok bara på farmen , Ute i trafiken är det noll tolerans o då kör jag hellre bilen o gärna bara på dagen .. Sån e ja ,, O åker ner om några dagar o bara längtar till värmen
Up to you men om man som il samtidigt skriver om problemen med att dom kör utan hjälm och med alkohol i kroppen och fördömmer, sen gör det själv.
Ta det som en kulturgrej att supa och köra samtidigt stolt över sonen inte gör det plus en död pga av det och försvara med jag tar seden dit jag kommer.
Blir löjligt, oansvarligt och dålig fadersfigur.
Om han tycker ok skall han inte posta inlägg om olyckor och att thai inte lär sig för det gör han ju själv inte bevisligen med.
Han tom försvarar betendet och gör samma och tänker inte ändra på det, krokodiltårar kallar jag det när han satt vid den dödes fot.

Och då skall du inte klaga på thai heller.
Att dödsolyckorna är så höga i landet i trafiken är pga folk tänker som dig.
Är ju inte i bil det stora dödstalet ligger utan påverkad på motorbike.

Approximately 75% of the victims are users of 2- and 3-wheelers, mainly motorcyclists, and most are young people in the age groups between 15-29 years.

motorcyclists not wearing a helmet, people drinking and driving, and speeding

Själv även om jag körde utan hjälm i ungdommen försöker jag vara ett föredömme på den biten idag i vuxen ålder, kanske inte bäst på andra.
Men i bil säkerhetsbälte på och på moppe alla skall bära hjälm.
Det är mitt krav hemma tom svärmor drar på sig säkerhetsbältet och kollar barnen om hon åker med när jag är hemma för hon vet hur viktigt jag anser och fått avhylning.
Ingen sitter i min bil utan bälte iaf när jag är hemma, spelar ingen roll om i Pattaya eller byn.

Vet att fuskas när jag är borta men jag rotar in, step by step.
Minns sist svärmor var nere och jag precis kommit hem skulle köra till stranden.
Skulle köra hon hade glömt bälte, jag kollade hon fick panik, frugan asgarva you scare Jonas see you forgot belt.
Skiter i det, bra dom lär sig.
Snabbt åkte det på.

Up to you men om man som il samtidigt skriver om problemen med att dom kör utan hjälm och med alkohol i kroppen och fördömmer, sen gör det själv.
Ta det som en kulturgrej att supa och köra samtidigt stolt över sonen inte gör det plus en död pga av det och försvara med jag tar seden dit jag kommer.
Blir löjligt, oansvarligt och dålig fadersfigur.
Om han tycker ok skall han inte posta inlägg om olyckor och att thai inte lär sig för det gör han ju själv inte bevisligen med.
Han tom försvarar betendet och gör samma och tänker inte ändra på det, krokodiltårar kallar jag det när han satt vid den dödes fot.
Vem har sagt jag kör utan hjälm .. O ute på farmen visst några öl i kroppen ,, Men som sagt i trafiken noll tolerans ,, jäkla gnällande om detta

Vem har sagt jag kör utan hjälm .. O ute på farmen visst några öl i kroppen ,, Men som sagt i trafiken noll tolerans ,, jäkla gnällande om detta
Stor del av dom som dör är just runt farmområdena/byarna påverkade, inte i "trafiken".
Dödsfall jag känner till har varit runt by/farm.

Sen handlar det om föredömme, som il skriver sonen säger skall aldrig köra utan hjälm och med alkohol i kroppen.
Samtidigt kör farsan runt med dom båda och intar alkohol under turen utan hjälm på vare sig sonen eller han.
För det är sedvänja.

Jag kommer inte att skippa hjälm, köra utan försäkring och köra påverkad bara för att anpassa mig till de övriga bybornas fattiga sedvanor.

Tvärtom blir jag ett föredöme när jag tar mina seder och principer från Sverige inför många bybor.
Särskilt när det gäller hjälm.
Hej

Ja var och en gör som sagt som denne vill, själv lever jag inte som en svensk med svenska värderingar och enligt svenska seder i Thailand.

Det är ju två helt skilda världar med helt olika seder, traditioner, livsstil, religion med inslag av andetro och spöken, tro på ödet och återfödsel o.s.v, när jag kommer till Thailand träder jag in i deras värld och försöker lära mig så mycket som möjligt av den.

Så jag har aldrig haft några planer på att se mig själv som någon slags missionär som ska försöka omvända folk eller påverka dom genom att vara något slags västerländskt föredöme.

Jag vet inte ens om vår västerländska livsstil, uppförande eller syn på livet kan anses vara överlägsen och bättre än andra kulturers runtom i världen.

Jag tycker tvärtom att vi västerlänningar ofta har mycket att lära av andra.

Mvh isan lover

Hej

Ja var och en gör som sagt som denne vill, själv lever jag inte som en svensk med svenska värderingar och enligt svenska seder i Thailand.

Det är ju två helt skilda världar med helt olika seder, traditioner, livsstil, religion med inslag av andetro och spöken, tro på ödet och återfödsel o.s.v, när jag kommer till Thailand träder jag in i deras värld och försöker lära mig så mycket som möjligt av den.

Så jag har aldrig haft några planer på att se mig själv som någon slags missionär som ska försöka omvända folk eller påverka dom genom att vara något slags västerländskt föredöme.

Jag vet inte ens om vår västerländska livsstil, uppförande eller syn på livet kan anses vara överlägsen och bättre än andra kulturers runtom i världen.

Jag tycker tvärtom att vi västerlänningar ofta har mycket att lära av andra.

Mvh isan lover
Japp låt oss börja dricka mer och köra runt utan hjälm, låt oss öka dödligheten.
Du påstår att du har inflytande använd det rätt då åk inte runt som en clown och anamma.
Jag har fått släktingar i byn använda bälte utan att ta seden dit man kommer.

Sen handlar det om föredömme, som il skriver sonen säger skall aldrig köra utan hjälm och med alkohol i kroppen.
Samtidigt kör farsan runt med dom båda och intar alkohol under turen utan hjälm på vare sig sonen eller han.
För det är sedvänja.
Hej

Jag är dessutom tillräckligt gammal för att ha varit med i trafiken när det inte fanns något krav på hjälm I Sverige heller, på min tid började ungarna köra moppe redan som 12 åringar där också.

Jag förstår inte varför svenskar utomlands inte kan nöja sig med att själva ta på sig en hjälm utan att klaga på den stora majoritet som väljer att inte ha det.

När inte ens polisen själva bär hjälm måste det väl nästan ses som valfritt.

Sen tar ju byborna inklusive mig själv på sig hjälm om man åker längre turer på stora vägar till andra distrikt och provinser, då kör man ju på vägar med mycket trafik och i högre farter.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar