Isaan 2017-2024.

Samma dumma logik att ursäkta sig med "rena landsbygden"

Rena struts beteendet.....
I sanning ja! Att köra utan hjälm är så korkat att det inte finns ord. Det behöver för sjutton inte vara du själv som är orsaken till en olycka som eventuellt resulterar i en krossad skalle. Att köra påverkad någonstans tänker jag inte kommentera, det finns inte ord för det heller.

I sanning ja! Att köra utan hjälm är så korkat att det inte finns ord. Det behöver för sjutton inte vara du själv som är orsaken till en olycka som eventuellt resulterar i en krossad skalle. Att köra påverkad någonstans tänker jag inte kommentera, det finns inte ord för det heller.
Hej

Det gäller bara att hitta någon ute bland risfälten eller i gummiodlingarna att krocka med, det kan nog ta lite tid och åtskilliga kilometer. Dessutom är farten oftast bara ca 20-25 km p.g.a dom dåliga grusvägarna.

Det här är nog något man kan diskutera hur länge som helst utan att någon kommer att ändra uppfattning, det är nog ungefär som med flytväst.

Mvh isan lover

Hej

Det gäller bara att hitta någon ute bland risfälten eller i gummiodlingarna att krocka med, det kan nog ta lite tid och åtskilliga kilometer. Dessutom är farten oftast bara ca 20-25 km p.g.a dom dåliga grusvägarna.

Det här är nog något man kan diskutera hur länge som helst utan att någon kommer att ändra uppfattning, det är nog ungefär som med flytväst.

Mvh isan lover
Någon i detta fall är du.

Hej

Mvh isan lover
Du kan snacka med din släkting om det där med hjälm, mc och supa, säg till honom att det är igen fara. Finns inget att krocka med och låg fart!

Passa på innann de stänger av hjärt lung maskinen bara.

Jag var den förste på min ganska stora skola i Lund som använde hjälm när jag körde moppe. Blev givetvis hånad för denna mesighet tills en kärring körde på mig och jag åkte med huvudet före rakt in i en stenmur. Utan hjälm hade min livslängd stannat vid 15 år.

Du kan snacka med din släkting om det där med hjälm, mc och supa, säg till honom att det är igen fara. Finns inget att krocka med och låg fart!

Passa på innann de stänger av hjärt lung maskinen bara.
Tycker du går på person nu. Alla vet att det inte går att kommunicera med pojken. Varför inte visa lite respekt. Olyckan har skett och går inte att backa på.

Alla bör ta varje tillälle i akt att påpeka att det alltid är fel att köra när man druckit.

De som uppmuntrar och propagerar för det ska inte få stå oemotsagda!

Hej

Mvh isan lover
Jag kör med hjälm& gul reflex väst ,här i byn, samt körkort å giltig försäkring,men det är jag det,ha det gött alla

Tycker du går på person nu. Alla vet att det inte går att kommunicera med pojken. Varför inte visa lite respekt. Olyckan har skett och går inte att backa på.
Det är SAKFRÅGAN

Det hävdas att det inte är nån fara att köra när man druckit och hjälm behövs inte-

Detta trots att det visats i tråden hur det kan gå.

Det var ren tur att inga oskyldiga också dog i den olyckan.

Hej

Så jag ska krocka med mig själv ?

Låter komplicerat.

Mvh isan lover
Inte alls, många lyckas med konststycket att köra omkull själv både nykter och berusad.
Det behövs inte så stor fart för att åka i backen och åka på en allvarlig skallskada.

Träd man kan krocka med utan motpart, även diken har en förmåga att ställa till singelolyckor.

Finns nog en och annan som blivit påkörda i fyllan av stolpar, av staket och andra farliga mottrafikanter.

Jag var den förste på min ganska stora skola i Lund som använde hjälm när jag körde moppe. Blev givetvis hånad för denna mesighet tills en kärring körde på mig och jag åkte med huvudet före rakt in i en stenmur. Utan hjälm hade min livslängd stannat vid 15 år.
Hej

Ja så är det ju, är olyckan framme så är det ju ingen tvekan om att en hjälm gör nytta.

Jag hade skolkamrater som dog i den åldern i moppeolyckor, men oftast var det dom mest våghalsiga med dom snabbaste trimmade mopparna.

Mvh isan lover

Hej

Lillebror visade stolt upp sina tatueringar idag som han är övertygad om har räddat livet på honom flera gånger.

20240109_152737.jpg

20240109_152659.jpg

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det ju, är olyckan framme så är det ju ingen tvekan om att en hjälm gör nytta.

Jag hade skolkamrater som dog i den åldern i moppeolyckor, men oftast var det dom mest våghalsiga med dom snabbaste trimmade mopparna.

Mvh isan lover
Jag hade en vanlig standardmoppe som maxade 35 km enligt mätaren. Det har liten betydelse när man blir påkörd av en kärring som påstod att hon inte såg mig. Polisen åtalade henne för vårdslöshet i trafik och hon fick betala för reparation samt sveda och värk.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K