Isaan 2017-2024.

Hej

Den morbrors son som var inlagd för avgiftning försökte ta sitt liv i natt, han kom på något sätt över läkemedel av någon typ som han tog, han vårdas nu på sjukhus och hans föräldrar är där just nu.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Idag var vi i Phonphisai vid Mekongfloden, den var välfylld och vattnet forsade fram med god fart.

20231223_095802.jpg

Uppströms

20231223_095634.jpg

Nedströms

Mvh isan lover

Hej

Jag har hört mig lite för om det stora nybyggda huset mellan vår by och nästa, det är en lite speciell historia bakom detta, i huset mittemot oss har det bott en kvinna vars man åkte till Taiwan för att jobba för 15 årsedan, han kom inte tillbaka utan startade om med en ny familj i Taiwan.

Den här kvinnan fortsatte dock bo hos mannens mamma och uppfostrade deras gemensamma barn, nu efter alla år så hade hon bestämt sig för att skaffa en ny man via internet och hon fick där tag på en utlänning som kom hit och byggde det här stora fina huset.

Där bor nu kvinnan och den utländske mannen, men byborna vet i princip ingenting om honom, han håller sig i huset och besöker inte byn, så ingen vet riktigt vem han är eller vilket land han kommer ifrån, även kvinnan håller sig för sig själv och är inte så talför.

Mvh isan lover

Nu diskuteras om vi ska åka till ISAN och hämta hem svärfar 97 år. Han verkar tycka att ISAN är roligare än släktens sjukhem och har hittills inte bett om att få återvända till BKK. Eftersom jag inte varit så mycket i området kan det bli intressant för mig att se hur det ser ut i verkligheten. Om jag uppfattat diskussionerna rätt är det något i närheten av Udon.

Nu diskuteras om vi ska åka till ISAN och hämta hem svärfar 97 år. Han verkar tycka att ISAN är roligare än släktens sjukhem och har hittills inte bett om att få återvända till BKK. Eftersom jag inte varit så mycket i området kan det bli intressant för mig att se hur det ser ut i verkligheten. Om jag uppfattat diskussionerna rätt är det något i närheten av Udon.
Hej

Tror att du precis som svärfar kommer att gilla Isaan, nästan alla som har besökt oss här blivit positivt överraskade oavsett om dom har varit Thai ifrån Södra Thailand, Bangkok eller varit Svenskar, hoppas ni kommer iväg och att vi får höra vad du tycker om Isaan. Just Udon Thani är ju en bra plats att börja sitt besök i Isaan på.

Mvh isan lover

Hej

Frugans lillebror har tagit vara på en lösdrivande hund som flyttade in till honom, efter ett tag fick den 8 valpar som han inte kan ta hand om, så vi har samlat matrester och annat till dessa enda sedan vi kom till byn. Som tur är har han gett bort 4 av dom nu och ytterligare 2 av dom ska också få ett nytt hem.

20231222_132832.jpg

Här är 3 av dom små söta valparna.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Jag har fått reda på lite mer om den falang som har byggt det stora fina huset ute på en farm mellan vår by och nästa, han är tydligen Australiensare och är tillbaka tillfälligt i Australien nu över Jul och Nyår, jag träffade en annan Australiensare igår som visste vem det var.

Mvh isan lover
Herregud så nyfiken!!
Är du Ö:ns skvallerkärring?
Gå och snoka så i andras liv och lägga ut på forum.

Herregud så nyfiken!!
Hej

Ja här ute i spenaten väcker det intresse om en utlänning smäller upp ett hus av den här typen mitt ute i en farm, speciellt om huset är större och finare än alla Thailändska höjdare i området, man ska också ha klart för sig att huset står på mark som tillhör staten och är avsedd för jordbruk.

Att det sen är en medelålders relativt fattig frånskild kvinna ifrån byn som har lyckats charma denne Australiensare och fått honom att satsa på detta gör det naturligtvis ännu mer intressant här lokalt, jag är glad för kvinnans skull eftersom hon själv blev bedragen och lurad av sin man, nu får hon det förhoppningsvis bra ändå.

Mvh isan lover

Hej

Ja här ute i spenaten väcker det intresse om en utlänning smäller upp ett hus av den här typen mitt ute i en farm, speciellt om huset är större och finare än alla Thailändska höjdare i området, man ska också ha klart för sig att huset står på mark som tillhör staten och är avsedd för jordbruk.

Att det sen är en medelålders relativt fattig frånskild kvinna ifrån byn som har lyckats charma denne Australiensare och fått honom att satsa på detta gör det naturligtvis ännu mer intressant här lokalt, jag är glad för kvinnans skull eftersom hon själv blev bedragen och lurad av sin man, nu får hon det förhoppningsvis bra ändå.

Mvh isan lover
Inte det jag kommentera utan ditt beteende att gå runt och fråga om och snoka i andras privatliv.
Men inget ovanligt bland ö:bor, man känner även igen sådana figurer från Astrid Lindgrens sagor.
Har en ombord, också social och pratglad, liten skvallertant, Krösa Majja kallar dom andra honom bakom ryggen.

Inte det jag kommentera utan ditt beteende att gå runt och fråga om och snoka i andras privatliv.
Men inget ovanligt bland ö:bor, man känner även igen sådana figurer från Astrid Lindgrens sagor.
Har en ombord, också social och pratglad, liten skvallertant Krösa Majja kallar dom andra honom bakom ryggen.
Hej

Att fråga vem det är och var han kommer ifrån som har byggt det största och finaste huset inom åtskilliga mils radie tycker jag personligen är ett högst ringa snokande, på landet både i Sverige och övriga världen finns det ju något som heter social kontroll och det innebär att alla i princip vet allt om alla, många stadsbor finner det oerhört besvärande medans folk på landet ser mer som självklart och positivt.

Mvh isan lover

Hej

Att fråga vem det är och var han kommer ifrån som har byggt det största och finaste huset inom åtskilliga mils radie tycker jag personligen är ett högst ringa snokande, på landet både i Sverige och övriga världen finns det ju något som heter social kontroll och det innebär att alla i princip vet allt om alla, många stadsbor finner det oerhört besvärande medans folk på landet ser mer som självklart och positivt.

Mvh isan lover
Nu är jag ingen stadsbo och även jag har bott största delen av mitt liv i Sverige på en Ö och vet då ingen som såg positivt på snokare men dom var vanliga och oftast ökända.
Skvallertanter.
Finns nåt som heter privatliv, gå och ring på dörren om så förbaskat nyfiken.

Hej

Idag hade vi besök av byns skrotsamlare, han hämtade flaskor och burkar m.m, han väger detta och betalar några baht per kilo. Men jag ger honom detta gratis, tycker att det är en bra service att få det hämtat hemma.

20231227_111605.jpg

Han var lite dragen och osade Lao Kao, men som vanligt glad och pratsam.

20231227_111558.jpg

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Håller med dig, det är absolut inget snokande. Det är skillnad om man knackar på och frågar hur mycket pengar som finns på banken t ex. Jag gillar inte heller snokande men att undra vem som bor där faller knappast under den kategorin. Någon har tydligen vaknat på fel sida idag.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar