Isaan 2017-2024.

Håller med dig, det är absolut inget snokande. Det är skillnad om man knackar på och frågar hur mycket pengar som finns på banken t ex. Jag gillar inte heller snokande men att undra vem som bor där faller knappast under den kategorin. Någon har tydligen vaknat på fel sida idag.
Nej jag har inte alls vaknat på fel sida, tycker han har Krösa Majja tendenser baserat på flera år i samma forum.

Håller med dig, det är absolut inget snokande. Det är skillnad om man knackar på och frågar hur mycket pengar som finns på banken t ex. Jag gillar inte heller snokande men att undra vem som bor där faller knappast under den kategorin. Någon har tydligen vaknat på fel sida idag.
Janne Josefsson skulle göra ett reportage om vilka som bodde på Strandvägen i Stockholm.

Det är ett av mycket få reportage som han aldrig gjorde klart och ännu mindre sände.

Janne Josefsson skulle göra ett reportage om vilka som bodde på Strandvägen i Stockholm.

Det är ett av mycket få reportage som han aldrig gjorde klart och ännu mindre sände.
Kanske lite skillnad mellan Strandvägen och spenaten i Isaan eller? Man skulle kanske ha skickat herr Josefsson dit istället, där hade han säkert haft större framgång.

Hej

20231227_132111.jpg

Idag betalade frugan skatt för sin mark på det lokala Opotor kontoret.

Mvh isan lover

Hej

Nu har dom som arbetar i Bangkok, Korat, Rayong och på andra platser i landet anlänt till byarna för att fira nyår, det blev lite mer liv och rörelse när dom kom hit med sina pickups fullastade med människor, moppar och annat. Nu blir det fest dygnet runt i några dagar. Vi får hoppas att det inte blir så många olyckor som det tyvärr brukar bli.

Mvh isan lover

Hej

Nu har dom som arbetar i Bangkok, Korat, Rayong och på andra platser i landet anlänt till byarna för att fira nyår, det blev lite mer liv och rörelse när dom kom hit med sina pickups fullastade med människor, moppar och annat. Nu blir det fest dygnet runt i några dagar. Vi får hoppas att det inte blir så många olyckor som det tyvärr brukar bli.

Mvh isan lover

Vi körde ner från Khon Kaen-området till Rayong i går och såg alla extrema köer norrut. Inga stora olyckor men ett flertal mindre kökrockar såg vi.

Hej

Mvh isan lover
Det är behagligare att åka runt i BKK nu när alla är i byarna.

Mycket hemvändartrafik inför långledigheten i samband med nyårsfirandet.
Stundtals tät trafik och köer.
Utanför Bangkok åkte vi förbi en trippelkrock med en liten Nissan March längst fram följt av en Ford Ranger Pick Up och slutligen en skåpbil i baken.
En stund senare passerade vi den här lastbilen.....

20231229_111705.jpg

Hej

När man ser på nyheterna här börjar jag undra om dom inte har större problem med våld, skjutningar och annat kopplat till droger och gäng här än i Sverige.

Fördelen här är att det finns så många kameror i både fordon, bostäder, affärer och korsningar o.s.v att man ofta kan gripa förövarna.

Detta våld och det ökande drogmissbruket i kombination med alla olyckor i trafiken gör att man känner sig mer otrygg sa min fru nu på morgonen.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16