Det står inte om det, och jag har inte hittat någon speciellt bra källa till hur det ligger till. Men det finns thailändare som har frågat precis samma sak på sina forum, och de svar som ser mer seriösa och ordentliga ut är att man kan visst åka fast fler gånger. Dock påpekas det att det har betydelse vad det gäller också. T. ex. om du får en parkeringsbot så sätter de ju inte på en till en stund senare, och har man fått böter för att ha kört utan hjälm så finns det förståelse för att man man åtminstone behöver få den dagen på sig att köpa en hjälm.
Såg att de försöker trixa lite också, och de hade upptäckt att när polisen har tagit körkortet så kan det ofta fungera att visa upp boten för att komma undan en efterföljande bot. Tar polisen körkortet så gäller boten nämligen som körkort inom betalningstiden.
En annan skrev att hon brukar plocka fram den tidigare boten och visa polisen innan han ens hunnit säga något, och på det viset blivit bortviftad.
Hur trixande kommer att fungera för oss faranger är ju svårt att veta, men försöka duger heter det ju.
Har en egen erfarenhet av böter som jag fick för att förra ägaren inte hade vägt om bilen efter att ha monterat Carryboy. De var dock hjälpsamt inställda och berättade hur jag skulle göra och att det inte skulle bli några mer problem om jag ordnade det inom några dagar (kommer inte ihåg exakt hur många).
Det verkar iaf. tydligt att man inte går säker från fler upprepade böter, så lyckas man med imunitet tack vare tidigare bot så kan man nog betrakta det som bonus.