Körkort och körkortsprov i Thailand

Sen detta om att det kostar att få ut tillex ett intyg om Residence, det är väl inte fel på nogot sätt , vi Svenskar som anser att det //, vad har vi för rätt att nyttja Thailändska statens resurser dvs skattemedel på service till oss invandrare ......................

JO, jo , det blev kanske en tankeställare till en och annan snäljåp i Thailand , bara att vända på situationen så att säga ...:)

Dylika rasistiska insinuationer är inte tillåtna här och inlägget redigeras därför efter en anmälan. // Forumvärden

Senast redigerad av en moderator:
Jag var på IM den 17: januari i år och då var det gratis. Phuket är fantastiskt vackert och billigt utom i Patong.

Håller med dig , gillar Rawai beach bäst , dock tycker jag att det är för utspritt , men djäkligt vackert är det , samt rent och fint vatten med bra fiske ....:thumbsup::thumbsup:

Berra !!Dessa sk.Internationella körkort som alla pratar om är ingenting annat än en vedimerad översättning på ditt Svenska körkort . Nu finns nya körkort i de flesta länder över hela värden , dessa skall enligt reglerna vara utformade så att det finns all info på Engelska , detta gör att de Svenska körkorten kan användas i stort sett överallt...
Glöm dessa översättningar som bla. OK utfärdar för ett par hundra .. Du har redan allt på ditt Svenska ... OK ???;)
Har bara Sv på mitt körkort, möjligt de nyare är på eng ?
Ikk har ju även förklaring på Thai vilket säkert kan vara bra.

:)Jag vet vem det var ,så det är inget att bry sig i , han vurmar för detta som ger honom bröd på bordet ....
Så nu släpper vi detta .
talte med Långeman , tydligen så är det bara de nyaste körkorten som har Engelsk text förutom Svenska ,,, dessa skall gälla i Thailand så ni som har endast Svensk text behöver således ett IKK , Det framgår klart för vad mitt körkort är utfärdat ,dvs MC samt Bil , det är utförlig info på baksidan av kortet , tror även detta finns på de äldre ...

:)Jag vet vem det var ,så det är inget att bry sig i , han vurmar för detta som ger honom bröd på bordet ....
Så nu släpper vi detta .
talte med Långeman , tydligen så är det bara de nyaste körkorten som har Engelsk text förutom Svenska ,,, dessa skall gälla i Thailand så ni som har endast Svensk text behöver således ett IKK , Det framgår klart för vad mitt körkort är utfärdat ,dvs MC samt Bil , det är utförlig info på baksidan av kortet , tror även detta finns på de äldre ...

Då måste körkorten vara väldigt nya, jag förnyade mitt i höstas och där finns ingen engelsk text. Så där sparade man inte in den kostnaden. Dåligt av Transportstyrelsen måste jag säga.

Om ni vänder på körkortet så ser ni alla symboler , det är detta som krävs , sen ser de att det är ett Svensk körkort , detta skall enligt transportstyrelsen funka över alla länder i denna överenskommelse, jag visade min kamrat på turistpolisen idag eftermiddag, det skall funka anser han , om polisen inte godtar det så besök stationen innan ni betalar en böter , det Svenska skall gälla ...

Om ni vänder på körkortet så ser ni alla symboler , det är detta som krävs , sen ser de att det är ett Svensk körkort , detta skall enligt transportstyrelsen funka över alla länder i denna överenskommelse, jag visade min kamrat på turistpolisen idag eftermiddag, det skall funka anser han , om polisen inte godtar det så besök stationen innan ni betalar en böter , det Svenska skall gälla ...

Symbolerna finns där men inte ett ord på engelska. Men duger det så är det ju perfekt.

Symbolerna på baksidan är ju likvärdiga med de jag har på mina Thaikörkort , Namn samt datum kan ju ej heller misstolkas , på de gamla fanns ej denna symbolinfo som jag nu har på mitt nya . Även en Kalle Anka polis kan tyda detta , iofs så är Thailand Thailand :(

Bara testa med Sv först och skulle det inte funka tar man fram ikk. Men får bli ett Thai kk sen iaf.

Symbolerna på baksidan är ju likvärdiga med de jag har på mina Thaikörkort , Namn samt datum kan ju ej heller misstolkas , på de gamla fanns ej denna symbolinfo som jag nu har på mitt nya . Även en Kalle Anka polis kan tyda detta , iofs så är Thailand Thailand :(

Jag va ju och löste ut mitt beslagtagna MC-kort igår, och det satt en lapp med tre bilder, två hade en bock för och den tredje ett kryss.. Thaikk och den internationella KK-"boken" hade en bock och en bild på ett utländskt kk hade ett kryss... Detta är väl det som trafikpolisen går efter, att det är symboler som även ett ostron kan tyda spelar ingen roll. Dom är där för att samla in pengar... Thai som åker flera stycken utan hjälm släpps förbi poliskontrollen men JAG skall tas in och kollas upp in i minsta detalj, bara att betala och se glad ut.

Jag va ju och löste ut mitt beslagtagna MC-kort igår, och det satt en lapp med tre bilder, två hade en bock för och den tredje ett kryss.. Thaikk och den internationella KK-"boken" hade en bock och en bild på ett utländskt kk hade ett kryss... Detta är väl det som trafikpolisen går efter, att det är symboler som även ett ostron kan tyda spelar ingen roll. Dom är där för att samla in pengar... Thai som åker flera stycken utan hjälm släpps förbi poliskontrollen men JAG skall tas in och kollas upp in i minsta detalj, bara att betala och se glad ut.
Jo jag har sett samma på 2a gatan många gånger , de skiter antagligen högaktningsfullt i vilka överenskommelser med andra länder som gjorts, jag skall kolla detta noga när jag börjar jobba uppe på Pratumnak , skall förmodligen sitta där en dag i veckan hos Turistpolisen , vägrar gå ut och fjanta mig på Walking , jag är ingen som blir upphetsad på uniformer , men jag tar gärna fördelarna av att jobba åt dem , samt att jag kanske kan hjälpa en och annan stackars farang som hamnar i kläm . Tid har jag ju en helv massa av .. ;)

Jo jag har sett samma på 2a gatan många gånger , de skiter antagligen högaktningsfullt i vilka överenskommelser med andra länder som gjorts, jag skall kolla detta noga när jag börjar jobba uppe på Pratumnak , skall förmodligen sitta där en dag i veckan hos Turistpolisen , vägrar gå ut och fjanta mig på Walking , jag är ingen som blir upphetsad på uniformer , men jag tar gärna fördelarna av att jobba åt dem , samt att jag kanske kan hjälpa en och annan stackars farang som hamnar i kläm . Tid har jag ju en helv massa av .. ;)

Då har du ju chansen att bånka ba...r

Jag har för mycket tid och min kompis tyckte att jag kunde fundera på att sitta ett pass i veckan på kontoret för att hjälpa faranger med deras problem , jag snackar ju Tyska , Engelska ,finska samt våra andra Nordiska språk så de anser att de har glädje av detta , men fn vad dom kollar upp en nu , Svenska Ambassaden koll i straffregistret i Sverige samt Militärtjänst mm . De har tagit in fel folk förut anser de så dessa kontroller är nytt . Kan väl säga att det är många fördelar för de som jobbar åt dem ;)

Då har du ju chansen att bånka ba...r
Som volontärpolis så kan du aldrig röra en Thai , om inte fara för annans liv finns , du är där för att hjälpa och inte för att stjälpa .. dumma fulla faranger som är en fara för sig stjälva eller andra kan du frihetsberöva dock ej Thai, En Thai som rör dig i tjänst kan påräkna lång tid i fängelset , de anses att uniformen som du ev bär är en symbol för Thailands konung så att ge sig på en uniformerad polis är riktigt allvarligt .....Själv kommer jag att ha svarta byxor samt en polispiketröja , gillar inte att fjanta runt i boots samt camouniform som de andra puckona på walking ....-

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar