Thailändska greps för att ha hjälpt utlänningar att få ut körkort.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En Thailändska i Pattaya som har hjälpt utlänningar ifrån ”Russia, Ukraine, China, Vietnam, Norway, Sweden, Poland, Belgium, the UK, Netherlands” m.fl att få Thailändska körkort greps av immigration police utanför sitt kontor.



"Fake" agent helping foreigners get driving licences arrested in Pattaya

80008

Picture: Naew Na

Thai immigration chief Lt Gen Sompong Chingduang and his teams reported Monday that a female Thai agent had been arrested for helping foreigners get Thai driving licences and register vehicles with false stamps and documentation.

"Vicki" (name transliterated from Thai) or Wikanda Munghangern, 44, was arrested in a sting operation outside her office near the Bang Lamung Department of Land Transport.

Naew Na said that she had been helping nationals from Russia, Ukraine, China, Vietnam, Norway, Sweden, Poland, Belgium, the UK, the Netherlands and other countries at between 1000 and 3,000 baht a time.

She was arrested on Friday when immigration officers posing as customers for her services met her in the car park by her office. Searches of her car, office and private address turned up lots of fake immigration stamps, fake letters of residence and other documents.

Source: Naew Na

Mvh isan lover

1563293091567.jpeg


1563293091567.jpeg
 
Hej

Det finns nog åtskilliga tusentals turister som egentligen inte uppfyller kraven för att få ett körkort, dom har nog ofta en person som denna att tacka för det, men immigration är tydligen aktiv även i denna bransch numera.
Börjar dom rota på allvar här skulle dom nog kunna avslöja ett berg av felaktigt utgivna körkort och folk som har varit behjälpliga med att utfärda dessa.

Mvh isan lover
 
Enligt vad jag hört ryktesvägen om denna tjej så fixade hon inte bara KK utan även var agent för olika uppehållstillstånd /Visum , så fanns nog anledning till ett besök , vet en som vart där varje år under 13 år för att "Låna" slantar till Extension of stay .. UK männsikor i pattis känner väl till henne
 
Hon kanske inte ville betala den nya högre avgiften till polisen... eller så hade hon "glömt" att betala ett tag.

För har man gjort detta utan bekymmer i 13år. Ja, då har man haft beskydd.

Detta är ren propaganda för polisen att "visa" att man agerar... hur många hundratals som henne finns det som gör exakt samma sak?
 
Och thai körkort som e sååååååååå svårt annars åxå att ta! :p:D:):xmas_smiley:
Känner gubbar som inte klarar synprovet, för dom är det halvsvårt att ta kk.
Tycker man kanske att då ska dom ju inget kk ha men ex en av dom kör hoj bättre och säkrare än dom flesta trots sitt synfel.
Tjejen däremot som precis tagit sitt kk utan fusk kör inte spec bra.
 
Känner gubbar som inte klarar synprovet, för dom är det halvsvårt att ta kk.
Tycker man kanske att då ska dom ju inget kk ha men ex en av dom kör hoj bättre och säkrare än dom flesta trots sitt synfel.
Tjejen däremot som precis tagit sitt kk utan fusk kör inte spec bra.
Kvinnor kör bättre än höns... Minns när min fru tog kortet, hon var närmast en trafikfara den första tiden. Backade in en kokospalm och sabbade kofångaren mm. Hon kör okej nu efter 5 år men parkera kan hon fortfarande inte...
 
Kvinnor kör bättre än höns... Minns när min fru tog kortet, hon var närmast en trafikfara den första tiden. Backade in en kokospalm och sabbade kofångaren mm. Hon kör okej nu efter 5 år men parkera kan hon fortfarande inte...
Men dom e klart att föredra framför unga grabbar som bara har tomgång eller fullgas på sin moppe.
Hört nåt om att jag själv va en sån, illasinnat rykte bara
 
Kvinnor kör bättre än höns... Minns när min fru tog kortet, hon var närmast en trafikfara den första tiden. Backade in en kokospalm och sabbade kofångaren mm. Hon kör okej nu efter 5 år men parkera kan hon fortfarande inte...
Du har tjej i ena inlägget och fru i andra, men vad har jag med det att göra. Vissa gillar att trava runt med damerna:D
 
Du har tjej i ena inlägget och fru i andra, men vad har jag med det att göra. Vissa gillar att trava runt med damerna:D
Som sagt inget som du har något med att göra. Men begreppen faen, gik, mia och mia noi kanske säger dig något.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp