Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

Det var enklare när man fick köpa pappersbiljetter hos resebolagen. Jag köpte ofta enkelresa till Thailand, han jag köpte resan av bokade då en resa med något flygbolag ut ur landet och när jag kommit in i landet så meddelade jag honom så han avbokade den biljetten.
Fast det har blivit mycket bättre nu än före pandemin.
Även lågprisflyg tillåter ombokning av sina billigaste biljetter nu.
Dock inte återbetalning.
Före var det bara att kasta och köpa en ny.
Alla mina inställda resor med olika bolag på grund av pandemin har jag kunnat använda till nya resor i år.
Qatar Airways betalade tillbaka mer i Sek än jag gett, då dollarn gått upp.

Fast det har blivit mycket bättre nu än före pandemin.
Även lågprisflyg tillåter ombokning av sina billigaste biljetter nu.
Dock inte återbetalning.
Före var det bara att kasta och köpa en ny.
Alla mina inställda resor med olika bolag på grund av pandemin har jag kunnat använda till nya resor i år.
Qatar Airways betalade tillbaka mer i Sek än jag gett, då dollarn gått upp.
Köpte en tur/retur med Thai en gång men blev tvungen att stanna längre så biljetten gick ut, jag fick betala 10 000 Baht för att ändra den biljetten och det tycker jag var okay.

Rekommenderar du att förfalska en biljett för att lura incheckning och immigration?

Faktiskt ett dumt råd då dom ibland kollar upp biljetter vid incheckningen via det gemensamma bokningssystem de flesta bolag använder sig av.

Bara knappa in biljettens referens i datorn så är det kört.

Har man bestämt sig för att resa ut för att få nya dagar är det väl bara att köpa en riktig biljett till Saigon, Kuala Lumpur, Singapore mm, som ofta är billiga och använda biljetten.
Nej, det finns inget "gemensamt" system där allt finns, flygbolaget kan i praktiken bara kolla upp sina egna bokningar. Thai air kan aldrig se en separat air Asia.

Sen kan man låta bli att "ställa ut biljetten" dvs bara göra en bokning med ett PNR.

De bluffbolagen som du hänvisar till utfärdar heller inga biljetter och fan vet om PNR är äkta där heller.

Nej, det finns inget "gemensamt" system där allt finns, flygbolaget kan i praktiken bara kolla upp sina egna bokningar. Thai air kan aldrig se en separat air Asia.

Sen kan man låta bli att "ställa ut biljetten" dvs bara göra en bokning med ett PNR.

De bluffbolagen som du hänvisar till utfärdar heller inga biljetter och fan vet om PNR är äkta där heller.
Amadeus är kanske det största och det används av många bolag.
Finns några till och mellan vissa är det möjligt att kolla.
Olika allianser kan även skicka bagage hela vägen även om det är olika biljetter och olika flygbolag.
För det mesta vill dom inte, men dom kan.

Thai kan se allt inom Star Alliance.
Oneworld med många bolag kan se bokningar hos Star Alliance och vidarebefordra bagage.

Bara dumheter att föreslå att ändra använda biljetter.

Är incheckning misstänksam på en biljett hos AirAsia är det bara att gå till deras hemsida och kolla.
Namn och referens på biljetten räcker som login.

Inte alls ovanligt med människor på flykt, förfalskade resehandlingar, risk för terrordåd mm.
Många länder gör flygbolaget ansvarig om någon resenär nekas inresa med en falsk onwardbiljett.
Flygbolaget tvingas flyga tillbaka resenären till ursprunglig flygplats.

Senast ändrad:
Amadeus är kanske det största och det används av många bolag.
Finns några till och mellan vissa är det möjligt att kolla.
Olika allianser kan även skicka bagage hela vägen även om det är olika biljetter och olika flygbolag.
För det mesta vill dom inte, men dom kan.

Thai kan se allt inom Star Alliance.
Oneworld med många bolag kan se bokningar hos Star Alliance och vidarebefordra bagage.

Bara dumheter att föreslå att ändra använda biljetter.

Är incheckning misstänksam på en biljett hos AirAsia är det bara att gå till deras hemsida och kolla.
Namn och referens på biljetten räcker som login.

Inte alls ovanligt med människor på flykt, förfalskade resehandlingar, risk för terrordåd mm.
Många länder gör flygbolaget ansvarig om någon resenär nekas inresa med en falsk onwardbiljett.
Flygbolaget tvingas flyga tillbaka resenären till ursprunglig flygplats.
Varför föreslår DU falska dummy biljetter då om det är så farligt?

Sen är din kunskap om hur GDS systemen fungerar ytterst bristfällig.

Har rest 12 år 6 gånger om året till Thailand med bara enkelbiljetter, vilket visum måste du visa upp biljett vid ansökan, jag har aldrig visat flygbiljett heller vid visumansökan, den har jag köpt efter jag fått visum?
Enda gången något flygbolag har frågat om returbiljett har varit Qatar men dom är kända för det, aldrig fått frågan av andra flygbolag.
Har vare sig haft returbiljett eller dummie biljetter när jag flygit, senast för par veckor sen.

Varför föreslår DU falska dummy biljetter då om det är så farligt?

Sen är din kunskap om hur GDS systemen fungerar ytterst bristfällig.
Det är inte falska biljetter utan en ombokningsbar biljett med rätt till namnändring som en resebyrå kan låta dig använda en viss tid mot ersättning. Den klarar kontroll på flygplatser och av immigration.
Sen ändras den till en ny användare om och om igen.

Kan väl säga dig att i Manila kontrollas alla biljetter då Filipino inte får resa utan biljett tillbaka och många försöker fuska dagligen för att jobba illegalt utan wp.

Jag kan enkelt kontrollera om en biljett är äkta på några minuter i min telefon åt vem som helst.

Ge mig efternamn och referensnummer.
Bara att gå till flygbolagets hemsida och logga in med dessa uppgifter.

Jag kan ändra din stol, beställa specialmat, assistans om du vill.

Kan jag så kan samtliga som jobbar med incheckning göra det busenkelt.
Risken är mindre för en svensk på Arlanda än en Afghan på väg till Bangkok.

Det är inte falska biljetter utan en ombokningsbar biljett med rätt till namnändring som en resebyrå kan låta dig använda en viss tid mot ersättning. Den klarar kontroll på flygplatser och av immigration.
Sen ändras den till en ny användare om och om igen.

Kan väl säga dig att i Manila kontrollas alla biljetter då Filipino inte får resa utan biljett tillbaka och många försöker fuska dagligen för att jobba illegalt utan wp.

Jag kan enkelt kontrollera om en biljett är äkta på några minuter i min telefon åt vem som helst.

Ge mig efternamn och referensnummer.
Bara att gå till flygbolagets hemsida och logga in med dessa uppgifter.

Jag kan ändra din stol, beställa specialmat, assistans om du vill.

Kan jag så kan samtliga som jobbar med incheckning göra det busenkelt.
Risken är mindre för en svensk på Arlanda än en Afghan på väg till Bangkok.
Detta bekräftar bara din okunskap ytterligare. Det är inga "biljetter" som man köper via de bluff bolag som du rekomenderar, det är en PNR högst troligen är falsk eller inte är giltig, dvs biljetter har inte ställts ut och bokningen har automatisk kancellerats.

Det är nåt man man själv kan fixa på valfri OTA genom att boka men inte betala för biljetten.

Sen är det klart som själve fan att man inte "klarar sig" på någon typ av falsk bokning om CIA, FBI, NSA rycker in en back stage. Men en hemgjord PNR räcker för att komma in i Thailand man behöver inte betala för den.

Detta bekräftar bara din okunskap ytterligare. Det är inga "biljetter" som man köper via de bluff bolag som du rekomenderar, det är en PNR högst troligen är falsk eller inte är giltig, dvs biljetter har inte ställts ut och bokningen har automatisk kancellerats.

Det är nåt man man själv kan fixa på valfri OTA genom att boka men inte betala för biljetten.

Sen är det klart som själve fan att man inte "klarar sig" på någon typ av falsk bokning om CIA, FBI, NSA rycker in en back stage. Men en hemgjord PNR räcker för att komma in i Thailand man behöver inte betala för den.
Du fortsätter rekommendera hemmagjorda biljetter.

Skrämmande råd i ett forum.

Dummy biljetter kallas också riktiga biljetter som man inte tänker använda.
Räcker att hitta en billig för 100-200kr och aldrig använda den.

Jag har en tjej som bokar mina biljetter ut ur landet (för att visa upp) en thailändsk resebyrå. Jag betalar henne 500B för detta.

Innan pandemin brukade jag boka bussbiljett till Pnom Penh... även detta för att visa upp

Har inte fått förfrågningar om returbiljett på ett tag vid incheckning däremot vet jag att Oman air var stenhårda på detta förut och de var det enda bolaget man blev totalnekad att stiga på utan utresebiljett.

Jag har en tjej som bokar mina biljetter ut ur landet (för att visa upp) en thailändsk resebyrå. Jag betalar henne 500B för detta.

Innan pandemin brukade jag boka bussbiljett till Pnom Penh... även detta för att visa upp

Har inte fått förfrågningar om returbiljett på ett tag vid incheckning däremot vet jag att Oman air var stenhårda på detta förut och de var det enda bolaget man blev totalnekad att stiga på utan utresebiljett.
Qatar vet jag sådana ombord som blivit nekade och fått boka vid incheckning för att komma med.
Men som sagt själv alltid flygit på enkelbiljett och aldrig haft problem, har flugit med både visum och utan visum, förutom med Qatar i Oslo en gång så har jag aldrig blivit frågad om en returbiljett, Oman air har jag dock aldrig flygit med men dom kanske är som Qatar då.
Har haft en jäkla tur i 12 år med andra ord.....

Resande till Filippinerna måste ha en biljett ut ur landet. Det kontrolleras noga vid incheckning.
Tidigare räckte det med att den var daterad ett år i framtiden.
Nu efter pandemin är det inom en månad när man reser in visumfritt.
Det har gjort att många nu löser detta med billiga biljetter för att slänga eller låna en av en resebyrå.
När man väl är inne i landet är det bara att besöka IM och förlänga ditt turistvisum i upp till tre år i etapper.

Resande till Filippinerna måste ha en biljett ut ur landet. Det kontrolleras noga vid incheckning.
Tidigare räckte det med att den var daterad ett år i framtiden.
Nu efter pandemin är det inom en månad när man reser in visumfritt.
Det har gjort att många nu löser detta med billiga biljetter för att slänga eller låna en av en resebyrå.
När man väl är inne i landet är det bara att besöka IM och förlänga ditt turistvisum i upp till tre år i etapper.
Filippinerna har ju striktare regler där.
Mönstrade av ihop med en Norrman som jag seglade ihop med som skulle hem till Filippinerna vi flög med samma flyg till Bangkok han skulle byta till Manilla där.
Han var tvungen att visa returbiljett vid incheckningen i Oslo, jag stod bakom honom i kön, jag behövde inte som skulle till Thailand.
Han behövde alltid en dummie ticket när han flög hem, så är ju inte samma, det är inte filippinerna han skall till.

Filippinerna har ju striktare regler där.
Mönstrade av ihop med en Norrman som jag seglade ihop med som skulle hem till Filippinerna vi flög med samma flyg till Bangkok han skulle byta till Manilla där.
Han var tvungen att visa returbiljett vid incheckningen i Oslo, jag stod bakom honom i kön, jag behövde inte som skulle till Thailand.
Han behövde alltid en dummie ticket när han flög hem, så är ju inte samma, det är inte filippinerna han skall till.
Thailand är inte lika noga men det var många förr som blev nekade när dom bara hade en enkel med Norwegian.

Förr skiljde det väldigt lite mellan en enkel och en tor.

Ska man inte bosätta sig i Thailand så ska man väl hem någon dag så det är praktiskt med en returbiljett.

Thailand är inte lika noga men det var många förr som blev nekade när dom bara hade en enkel med Norwegian.

Förr skiljde det väldigt lite mellan en enkel och en tor.

Ska man inte bosätta sig i Thailand så ska man väl hem någon dag så det är praktiskt med en returbiljett.
Jo självklart är det väl lika bra att ha en retur om man skall tillbaks men då är det väl lika bra att beställa en riktig med flex datum om man är osäker på datum än en dummie, för rekomenderar ni dummie så är det ju i praktiken en enkel han har köpt för returbiljetten är ju oanvändbar.
Norwegian har jag bara flygit till Thailand 2 gånger tror jag det var så har liten erfarenhet men dom 2 gångerna gick det bra med enkel.

Jo självklart är det väl lika bra att ha en retur om man skall tillbaks men då är det väl lika bra att beställa en riktig med flex datum om man är osäker på datum än en dummie, för rekomenderar ni dummie så är det ju i praktiken en enkel han har köpt för returbiljetten är ju oanvändbar.
Norwegian har jag bara flygit till Thailand 2 gånger tror jag det var så har liten erfarenhet men dom 2 gångerna gick det bra med enkel.
Ja, riktiga ombokningara biljetter är det bästa.
Att någon vill åka med en enkel är kanske en fråga om att inte vill ligga ute med mycket pengar för en dyr biljett.

Flugit med thaiair köpt via Odenresor å bokat om tre gånger kostat några kronor men värt, Odenresor är bra att ha att göra med tycker jag

Flugit med thaiair köpt via Odenresor å bokat om tre gånger kostat några kronor men värt, Odenresor är bra att ha att göra med tycker jag
Odenresor är inte som förr, nu är dom väl uppköpta och ingår i en koncern.
Idag så är det samma ägare bakom de flesta som säljer biljetter under många olika namn.

Oden är i Rececentrumgruppen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar