SHL 2018/2019

Hej

Tro det eller ej men AIK supportrar har dragit igång en namninsamling för att Anders Broströms tröja ska upp i taket på Scandinavium, väldigt överraskande men väldigt roligt.

1544205014206.jpeg

AIK-fansens upprop – vill se Frölundaikonens (!) tröja i taket: ”Ett mysterium”

Mvh isan lover

Och mitt lag har 0-0 fortfarande borta mot Örebro. Jag hoppas på 3 poäng men det blir svårt. Inget av matchen på TV så får kanske gå upp och titta på norrskenet istället. Det var ganska starkt för en stund sedan.

Hej

En artikel om en lite bortglömd stjärna och lirare.

1544953782220.jpeg

Kent Nilsson, Mr Magic kallad för sin skicklighet med hockeyklubban, kom 1981 trea i NHL:s poängliga med 131 poäng – 49 mål och 82 assists.
37 år senare gäller det fortfarande som svenskt poängrekord under en NHL-säsong.
Men under samma säsong kapade Jörgen Pettersson åt sig en notering som ger även honom en förstaplats på en svensk NHL-lista, den för nykomlingar i världens bästa liga.
37 mål och 36 målgivande passningar på 62 matcher i grundserien ger ett snitt på 1,18 poäng per match. Tvåa på den listan är Peter Forsberg med 1,06 från sin debutsäsong i Quebec 1994–1995.

Sveriges bortglömda NHL-stjärna: ”Ibland kan jag känna att jag borde varit med”

Mvh isan lover

Full omgång i kväll. Det snackades på jobbet om att matchen mellan Växjö och Malmö går att ses på en "vanlig" kanal;), kom ihåg att detta är Småland.:laugh: Jag hoppas som vanligt att Klöklaget får stryk. Annars är det en extra intressant omgång efter uppehållet, HV möter DIF borta, svårt men lär bli jämnt. Ska även bli kul och se om Brynäs slår Skånelaget, samt Frölunda, som tappat lite, men bör slå Timrå. De andra matcherna blir säkert hemmasegrar.:xmas_smiley:

Full omgång i kväll. Det snackades på jobbet om att matchen mellan Växjö och Malmö går att ses på en "vanlig" kanal;), kom ihåg att detta är Småland.:laugh: Jag hoppas som vanligt att Klöklaget får stryk. Annars är det en extra intressant omgång efter uppehållet, HV möter DIF borta, svårt men lär bli jämnt. Ska även bli kul och se om Brynäs slår Skånelaget, samt Frölunda, som tappat lite, men bör slå Timrå. De andra matcherna blir säkert hemmasegrar.:xmas_smiley:
Som du vet har jag tur i kärlek, så har således slutat spela:cool:;):)men känner på mig att det är dags att gå emot detta skrock:pså blir en hundring på en hemlig femling i afton:)

Som du vet har jag tur i kärlek, så har således slutat spela:cool:;):)men känner på mig att det är dags att gå emot detta skrock:pså blir en hundring på en hemlig femling i afton:)
Bra @Micke.T fick en känsla av att du vinner i kväll:thumbsup:. Själv brukar jag vara kaxig och reta mina kollegor med att säga, "vill jag/vi vinna så gör jag/vi det", :pslår inte alltid in:) Men kul se deras min när det händer, och i kväll får Växjö stryk till ett bra odds:D:D:D:D

Man får hoppas att Brynäs vinner i kväll :xmas_smiley:.

Jag hade nästan glömt att SHL kör igång ikväll igen, det är riktigt gott. Där ser man vad jobbet ombord kan ställa till med. Självfallet hoppas jag att Klökers får stryk för på fredag väntar en ny svår match, Luleå hemma i Arenan. Men det är verkligen en svår start efter uppehållet.

Bra @Micke.T fick en känsla av att du vinner i kväll:thumbsup:. Själv brukar jag vara kaxig och reta mina kollegor med att säga, "vill jag/vi vinna så gör jag/vi det", :pslår inte alltid in:) Men kul se deras min när det händer, och i kväll får Växjö stryk till ett bra odds:D:D:D:D
:reta:
Jag håller mig till kärleken @Krille ;)
Spelade på Rögle, hur jag nu kunde spela mot mitt kära Brynäs:xmas_smiley:men @eirkar kan sitta nöjd i afton:)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
B
Svar
0
Visningar