Köpa flygbiljett i Sverige och bara skicka bokningsnumret?

Jag fick i Juli vid incheckning Bkk-Cph tillsammans med fru och dotter, som har UT, ett litet problem pga. av en trött ung oerfaren Thaitjej. Jag hade köpt ToR till dom, hon insisterade på att de skulle åka hem på returdatumet , fick förklara de ska inte tillbaka de har UT, hon fattade inte detta, dessutom fick vi 3 olika sittplatser,men detta löste vi ombord. Så visst finns det okunniga Thai.

Jag fick i Juli vid incheckning Bkk-Cph tillsammans med fru och dotter, som har UT, ett litet problem pga. av en trött ung oerfaren Thaitjej. Jag hade köpt ToR till dom, hon insisterade på att de skulle åka hem på returdatumet , fick förklara de ska inte tillbaka de har UT, hon fattade inte detta, dessutom fick vi 3 olika sittplatser,men detta löste vi ombord. Så visst finns det okunniga Thai.
Vad spelade det för roll om hon tyckte de skulle åka hem på returbiljetten eller inte? Vad hade hon med det att göra?

Vad spelade det för roll om hon tyckte de skulle åka hem på returbiljetten eller inte? Vad hade hon med det att göra?
Ja herrejä.....ar, hon hade noll koll. Har någon här på Thaisnack varit med om nåt liknande?
Detta va sent på kvällen ca23, kanske hon va trött, eller hade en dålig dag.
Vilket fall som helst dåligt jobb.

Senast redigerad av en moderator:
Är nog så att dom flesta i vilket land du än köper din flygbiljett och av dom flesta bolag så har försäljaren noll koll, dom är försäljare inte utbildade visum experter eller experter på alla olika länder.
Kan vara så att dom får upp på datorskärmen att det skall finnas en returbiljett, det skall vara utärdat ett visum etc. etc. Är likadant i sverige dom har ingen koll på alla världens länder och visumkrav dom är bara försäljare och får riktlinjer att följa.

När jag checkar in vid avmönstring tex. så kommer det upp på skärmen att jag skall visa ett letter of guarante och en sea mans book, dom vet inte vad det är men dom säger att det står här på datorskärmen att du skall visa upp det.

Så att det kan bli krångel vid biljettköp är väl inte så konstigt igentligen.

En biljettförsäljare på ett flygbolag har väl inte mycket högre utbildning än en försäljare på ICA ;)
Är väl lite internutbildningar men det mesta kommer nog upp på datorn.

Sist någon krånglade lite för mig var på Arlanda i våras vid incheckningen.

Han som stod i incheckningen frågade efter Visum till Thailand, visade han mitt visum.
"Men det går ju ut om 3 dagar det kan du inte åka på"
"Det står att jag måste äntra landet inom den satta datumen, inte att jag bara kan stanna till den satta datum, när jag kommer dit så får jag 90 nya dagar)

Han stod där som ett frågetecken en stund, ok det står entry before här så får väl anta att du har rätt då, men han visste inte.

Och detta var vid incheckning i Sverige av en Svensk gubbe, och han skulle vara experten för han stod och käckade sig innan och frågade tjejen i granndisken om hon ville se hur man gjorde när man checkade in någon.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A
Svar
15