Växla pengar

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Shilton, 10 april 2018.

Taggar:
  1. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Ska man tro SEB så borde jämviktskursen för kronan vara 9,70 mot euron istället för 10,37 å 7,90 mot dollarn istället för 8,39 hade nog varit mumma det för bht-kursen :) nä är nog dags för herr ingves tänka om vilket jag nu iofs betvivlar att han kan å har den insikten, borde eller måste väl stå klart att hans taktik ej fungerar å nått nytt tänk behövs annars lär vi väl ha minst -5% vid nästa lågkonjuktur å nära 1-1 mot bht :'(:(:rolleyes:

2. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

Såja, snart under 3,70

krister gillar detta.
  3. Phonta

Phonta Forumveteran

Kan ju som sagt bli riktigt illa med en senil gubbe vid spakarna ,, detta ihop med ett gäng pajasar i regering kan nog sänka Sverige ordentligt :(

gunnarg, pontiac-51 och krister gillar detta.
  4. pontiac-51

pontiac-51 Aktiv medlem

Sånt är livet

NilsG och magunnar gillar detta.
  5. magunnar

magunnar Forumveteran

Så mycket falskhet bor det här.
    Den man förlorar, vinner en annan
    näää för mycket zero nu:rolleyes:

pontiac-51, eirkar, Micke.T och 2 andra gillar detta.
  6. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Och så dök Anita Lindblom upp. Undrar vad du blandade i din Zero egentligen.? Kanske vanlig Cola? :D

krister, pontiac-51, eirkar och 3 andra gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. pontiac-51

pontiac-51 Aktiv medlem

Lungt har euro i ett annat land så jag kanske klarar mig

magunnar gillar detta.
  9. Phonta

Phonta Forumveteran

Har Thaibath i ett annat land så lugnt ett år eller kanske två :):), I februari tänkte jag att det var bäst att plocka över en riktig sudd ...

10. manfarang

manfarang Medlem

Enda hoppet är nog att inflationen knatar upp några hack och håller sig stabilt på 2 procent, så riksbanken kan avskaffa minusräntan. Som det är nu finns det ingen vettig som köper svenska kronor om de inte måste. Men världsekonomin är fortsatt stark så finns hopp. Men blir det en räntehöjning i USA så tappar väl kronan ytterligare, och det verkar tyvärr ganska troligt.

soysanwan och Berralund gillar detta.
  11. Birger

Birger Forumräv

Ali Baba och hans 348 rövare...

Phonta gillar detta.
  12. Isan Lover

Isan Lover Forumräv Guldmedlem

Hej

Helt rätt, det är den låga räntan som är problemet inte kronan i sig, höjs räntan blir kronan attraktivare och stärks.

Mvh isan lover

soysanwan gillar detta.
  13. nmax

nmax Forumveteran

Problemet är att Riksbanken håller kvar vid 2% målet, en taktik som är helt förlegad i dagens samhälle där e handel mm pressar priserna. Vilka länder med stark ekonomi har idag 2% inflation? Typ inga mer än Sverige envisas med det.
    När väl läget kommer för Riksbanken att höja räntan och kanske stärka kronan så kommer nästa lågkonjunktur som ett brev på posten. Höja räntan när konjunkturen sviktar? Skulle inte tro det. Har man inte lyckats höja nu när det är glödhet högkonjunktur hur fn ska dom då lyckas när konjunkturen går ner?
    Nä kursen kanske går upp mot 3.90 typ men någon riktig förstärkning av kronan kan vi nog se oss i månen efter. Enda hoppet är att bahten tappar mot övriga världen.

Khuntan, Berralund och soysanwan gillar detta.
  14. Berralund

Olyckskorp! Men tyvärr är ditt scenario inte alls osannolikt. Tvärtom tror jag att du kan ha helt rätt.

15. Khuntan

Khuntan Medlem

Jag tror även att detta är nog planerat. Allt faller på plats lönehöjningar blir inga problem.

16. Isan Lover

Isan Lover Forumräv Guldmedlem

Hej

Så kan det ju gå men vi får hoppas att du har fel, mycket kan ju hända framöver som kan påverka både den Thailändska och Svenska valutan, vi får hoppas på en bättre kurs.

Mvh isan lover

17. Berralund

Det räcker med att en konflikt urartar, t ex Syrien. Dom så kallade marknaderna är väldigt känsliga för allt, så håll i hatten gott folk. :rolleyes:

pontiac-51 och magunnar gillar detta.
  18. magunnar

magunnar Forumveteran

Ojjj! Måste köpa mig en hatt, har ingen till att hålla i:D:D:D

Berralund gillar detta.
Laddar...
Liknande ämnen - Växla pengar
  1. Lara Croft
    Svar:
    3
    Visningar:
    1.032
  2. Jonas
    Svar:
    24
    Visningar:
    2.142
  3. Isan Lover
    Svar:
    5
    Visningar:
    251
  4. Pepsi
    Svar:
    69
    Visningar:
    1.535
  5. Micke.T
    Svar:
    20
    Visningar:
    916
  6. Jonas
    Svar:
    4
    Visningar:
    444
  7. Farang 2008
    Svar:
    14
    Visningar:
    1.213
  8. Jonas
    Svar:
    0
    Visningar:
    427
  9. Bahten
    Svar:
    24
    Visningar:
    2.350
  10. Pjodd
    Svar:
    33
    Visningar:
    4.245

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?