stoppan i finkan i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"in-ka " sa:
tack
siket as, låt han tas om hand av dom han blåst

Ja jag känner faktiskt igen han, han var ju på tapeten i nyhetssändningar och det var väl Uppdrag Granskning som också hade han som måltavla om jag inte mins fel!

Ja bar rätt åt han, lås in han för evigt!

ivrige Ivar

man blir ju gråtfärdig när man tänker på dom han blåst, många som skuldsatte sej för livet,
lägg aset i en myrstack

Först en myrstack och sen livstids inackordering på "Bangkok Hilton". Låt honom bara inte bli utlämnad till Sverige, då får han bo på det riktiga Hilton. >:(

"Berralund " sa:
Först en myrstack och sen livstids inackordering på "Bangkok Hilton". Låt honom bara inte bli utlämnad till Sverige, då får han bo på det riktiga Hilton. >:(

Ja, den är bra sätt han i en myrstack, eller som du vet berra, det finns ju dessa små nästan så man ser dem inte 1x1 millimeter små myror, de är riktiga små odågor, de bits som bara hel**vetet.

Vi var på marknaden jag och min fru som vi ofta brukar göra för att handla mat, jag satte mig ner på en cementavsats för att vänta på henne, helt plötsligt efter bara två minuter känner jag ett stickande i foten, jag tittade ner och det var miljoner sådana myror, [¤#@@¤%] vad ont det gjorde och jag hoppade upp och fäktade med både händer och fötter för att få bort dem, de är ettriga som [¤#@@¤%] alltså och giftiga de små ligisterna, så sätt han i en sådan sandhög.

Jag tycker också att en sådan människa som bara vill lura sig till pengar på inte omnt anande utländsk arbetskraft skall straffas hårt.

Nu är det ju inte bara han, utan han har ju kontakter i Thailand som förmedlar dessa jobb (thailändare) och de är lika skurkaktiga som han är.

Känner faktiskt igen honom, var han inte på tapeten i Uppdrag Granskning en gång och i nyheterna.

ivrige Ivar

"ledarn " sa:
Utan Thai kompisar fick han inte en enda bärplockare till Sverige..

Glöm inte det ni Thai lovers som bara dömer falangen !!

Nä Ledarn det var ju precis det jag skrev om du läser, men jag vet ju sen tidigare att du alltid svarar innan du läst ordentligt, jag skrev det att "han har kontakter i thailand med dem som förmedlar dessa jobb och de är thailändare och de är lika stora skurkar som han???

Insayt

"ledarn " sa:
Det var inte dig jag tänkte på....
Läste mycket väl att DU skrev det i ditt inlägg..

Men den stora "massan" som har skrivit i tråden nämner inte något om någon/några kompaner i Thailand...

Världen kretsar inte enbart runt dina inlägg :laugh: :laugh:

Nej det har du rätt i, men jag vet att du ofta bara klickar på "svara-knappen" istället för att klicka på "citera" och då vet man inte vem du svarar på, så tänk på det, nu klickade du på "Citera" och då vet jag ju att du svarar på mitt inlägg! No offens ;D

Insayt

"ledarn " sa:
Om jag bara hade tänkt på ditt inlägg så hade jag "citerat" ditt inlägg...
Nu citerade jag ju mitt egna för att belysa kumpaner...

Och du.... Ingen fara.... :wai:

Nejdå Ledarn, jag har alltid gillat dig och dina smarta kommentarer, så det är precis likadant här,,,,ingen fara, nu får vi väl på skallen av någon att vi skall gå in i det röda rummet med sammetstapeter ;D ;D ;D ;D

Insayt

"ledarn " sa:
Det var inte dig jag tänkte på....
Läste mycket väl att DU skrev det i ditt inlägg..

Men den stora "massan" som har skrivit i tråden nämner inte något om någon/några kompaner i Thailand...

Världen kretsar inte enbart runt dina inlägg :laugh: :laugh:
Hoppas att han åker på straff i Thailand innan de skickar honom vidare till Sverige.
Bangkok post har skrivit en del om thailändska kumpaner så jag hoppas de behåller honom och utreder länge. Men de svenska myndigheterna är väl rädd att han ska fara illa så de kräver väl hem honom snabbt.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... ment-fraud

"Wangthong " sa:
Hoppas att han åker på straff i Thailand innan de skickar honom vidare till Sverige.
Bangkok post har skrivit en del om thailändska kumpaner så jag hoppas de behåller honom och utreder länge. Men de svenska myndigheterna är väl rädd att han ska fara illa så de kräver väl hem honom snabbt.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... ment-fraud

Nä tyvärr så går ju inte det eftersom brottet inte begåtts i Thailand utan i Sverige, men fyra år i ett thailändsk fängelse hade ju gjort honom gott och då hade han inte sett lika välmående ut som på bilden.

Insayt

e det inte bättre att han fr stanna i Bkk hilton istället o skricka ner lite pengar för hans uppehälle där inne i kurran.
vad kostar inte detta kalaset för en person som ska avtjäna sitt straff i sverige.
med dessa lama lagar o det hotelboendet i fängelset i sverige mår ju han bra av,

först ska det lesas ett helt flygplan från sverige sen ska dom som hämtar honnom ha lön,
sen blir det rättegång några i svenska kurran, som kostar en massa pengar för att han sitter där, desutom får han lön när han sitter inne.
det är bara inse att han kommer får det ganska bra o kommer lindrit undan.
det är vad jag tycker o tänker

"lubo68 " sa:
e det inte bättre att han fr stanna i Bkk hilton istället o skricka ner lite pengar för hans uppehälle där inne i kurran.
vad kostar inte detta kalaset för en person som ska avtjäna sitt straff i sverige.
med dessa lama lagar o det hotelboendet i fängelset i sverige mår ju han bra av,

först ska det lesas ett helt flygplan från sverige sen ska dom som hämtar honnom ha lön,
sen blir det rättegång några i svenska kurran, som kostar en massa pengar för att han sitter där, desutom får han lön när han sitter inne.
det är bara inse att han kommer får det ganska bra o kommer lindrit undan.
det är vad jag tycker o tänker

lubo68, jag håller med dig,, men som jag sa, han kan inte straffas i Thailand för han har inte begått ett brott i Thailand, däremot kan ju thailändska myndigheter straffa hans medkumpaner i thailand allltså de thai som förmedlat jobben i Sverige dömmas.

Men visst han skulle behöva en omgång i ett thailändsk fängelse, tänk alla katöyer där de jublar över en falangrumpa ;D

Insayt

"Insayt " sa:
lubo68, jag håller med dig,, men som jag sa, han kan inte straffas i Thailand för han har inte begått ett brott i Thailand, däremot kan ju thailändska myndigheter straffa hans medkumpaner i thailand allltså de thai som förmedlat jobben i Sverige dömmas.

Men visst han skulle behöva en omgång i ett thailändsk fängelse, tänk alla katöyer där de jublar över en falangrumpa ;D

Insayt
han är kanske lagd åt det hållet oxo då. då e det inget straff utan omvänd ordning :laugh: :laugh:

"lubo68 " sa:
han är kanske lagd åt det hållet oxo då. då e det inget straff utan omvänd ordning :laugh: :laugh:

Ja vem vet, då hamnar han ju i paradiset och sen ganska snabbt får han både det ena och än det andra och hamnar i helvetet eller himlen beroende på vad Sankte Pär säger vid porten ;D ;D ;D

Insayt

"legolas " sa:
Ojsan ojsan ojsan, detta är ju rena rama vilda västern ju,,, hahaha... tycker inte ni har fel i sak... men SÅÅÅÅÅ himla många förslag för att få "ordning" på en oärlig skurk till svensk var det länge sedan jag såg.... ;D ;D ;D

Som sagt var jag håller med Er om att det är för jävvligt, men kanske ni hade sett det i en lite annan dager om ni hade haft tillgång till lite mer nyheter än Aftonbladet och Expressen därhemma, och lite Bangkok post på det.

jag tänker då på det enorma utbud utav olika arbeten som erbjudes thai utomlands, och det är ALLTID thai själva som initierar dessa arbetstilfällen. Man ser ju här en kroknäsad hemsk svensk som åker runt i Thailand, och har kommit på en lysande ide´tycker han, och skaffar sig en gäng med thai som han kan liera sig med och sedan brakar det löst....

Glöm det pojkar, glöm det. Denna värld handlar inte enbart om dåliga utlänningar som skall "hängas högt", den handlar i mångt och mycket om thais egna enorma stora vilja att göra sina landsmän "illa", och nyttja och utnyttja dom och fullständigt skita i de konsekvenser som finns.

Ni skulle bara veta om den "trafik" som dagligen bedrives mellan thai själva, där dom skickar ut sina thaikvinnor ifrån "byarna" till OFTA arabländrna typ Bahrein och den goe-gängen därborta. Livet är tufft för kvinnorna därborta, och den syn som de männen har på kvinnor därborta syns sedan alltför väl i dödsstatistiken för thailändska kvinnor i arabländerna.

Siffran på de kvinnor som aldrig mer kommer hem utan helt enkelt "försvinner" därborta är grymt hög, säger dom som känner till det hyggligt väl. Denna trafik är också livlig till vissa asiatiska länder....

Jag fick reda på just nu för ett par dagar sedan om en thaikvinna i byn utanför Chattulat härhemma, som hade dragit iväg med runt 25st kvinnor ifrån området, kvinnor som hade belånat sig på upp till 60.000 baht, och som nästintill aldrig kommer att kunna betala tillbaka detta till skurkarna som nyttjar och säljer dessa kvinnor.

De tror alla att de skall arbeta på massageinstitut och tjäna grova pengar där, och komma hem som rika kvinnor. Många av dom kommer INTE att någonsin mer komma hem i detta livet, och de som lyckas med att rymma, har lyckats att med risk för sitt liv, ta sig till ambassaden i typ Bahrein.....

Exakt samma sak höll ju en kille som hette Greg, hans kvinna på med under ett par års tid..... Hon sket fullständigt vad hon höll på med. Hon fick provision, och bara sålde ut sina thailändska medsystrar....... De är stora jääkkla svin hela högen, och thai som säljer sina egna, jag tycker nog att de är den absolut värsta sorten.....

Jag försvarar ingen men tycker som även ledarn påpekade, att skulden skulle kanske läggas lite mer på de som AKTIVT ser till att detta kan ske......Och det är ju märker man thailändarna själva, så lägg ALLA på myrstacken då och inte bara en svensk kille som är en stor idiot

legolas
du har helt rätt men vi som svenskar måste ju sopa rent i vår egen farstu före vi kan börja sopa hos andra, bedrägeriet utfördes ju i sverige dvs att inte betala ut lönerna

Först vill jag ge Lego en karma för sitt vidsynta och rättframma inlägg ,dessutom så undrar jag över en sak . Varför , varför är Thai alltid så djäkla sugna på att bli blåsta ,inte första gången de lånar upp till biljetter och sen blir blåsta ,inte siste heller det kan jag föräkra ..

Är de dumma i huvet ,eller hur fa.. Är det ställt innnför pannloben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp