Ojsan ojsan ojsan, detta är ju rena rama vilda västern ju,,, hahaha... tycker inte ni har fel i sak... men SÅÅÅÅÅ himla många förslag för att få "ordning" på en oärlig skurk till svensk var det länge sedan jag såg.... ;D ;D ;D
Som sagt var jag håller med Er om att det är för jävvligt, men kanske ni hade sett det i en lite annan dager om ni hade haft tillgång till lite mer nyheter än Aftonbladet och Expressen därhemma, och lite Bangkok post på det.
jag tänker då på det enorma utbud utav olika arbeten som erbjudes thai utomlands, och det är ALLTID thai själva som initierar dessa arbetstilfällen. Man ser ju här en kroknäsad hemsk svensk som åker runt i Thailand, och har kommit på en lysande ide´tycker han, och skaffar sig en gäng med thai som han kan liera sig med och sedan brakar det löst....
Glöm det pojkar, glöm det. Denna värld handlar inte enbart om dåliga utlänningar som skall "hängas högt", den handlar i mångt och mycket om thais egna enorma stora vilja att göra sina landsmän "illa", och nyttja och utnyttja dom och fullständigt skita i de konsekvenser som finns.
Ni skulle bara veta om den "trafik" som dagligen bedrives mellan thai själva, där dom skickar ut sina thaikvinnor ifrån "byarna" till OFTA arabländrna typ Bahrein och den goe-gängen därborta. Livet är tufft för kvinnorna därborta, och den syn som de männen har på kvinnor därborta syns sedan alltför väl i dödsstatistiken för thailändska kvinnor i arabländerna.
Siffran på de kvinnor som aldrig mer kommer hem utan helt enkelt "försvinner" därborta är grymt hög, säger dom som känner till det hyggligt väl. Denna trafik är också livlig till vissa asiatiska länder....
Jag fick reda på just nu för ett par dagar sedan om en thaikvinna i byn utanför Chattulat härhemma, som hade dragit iväg med runt 25st kvinnor ifrån området, kvinnor som hade belånat sig på upp till 60.000 baht, och som nästintill aldrig kommer att kunna betala tillbaka detta till skurkarna som nyttjar och säljer dessa kvinnor.
De tror alla att de skall arbeta på massageinstitut och tjäna grova pengar där, och komma hem som rika kvinnor. Många av dom kommer INTE att någonsin mer komma hem i detta livet, och de som lyckas med att rymma, har lyckats att med risk för sitt liv, ta sig till ambassaden i typ Bahrein.....
Exakt samma sak höll ju en kille som hette Greg, hans kvinna på med under ett par års tid..... Hon sket fullständigt vad hon höll på med. Hon fick provision, och bara sålde ut sina thailändska medsystrar....... De är stora jääkkla svin hela högen, och thai som säljer sina egna, jag tycker nog att de är den absolut värsta sorten.....
Jag försvarar ingen men tycker som även ledarn påpekade, att skulden skulle kanske läggas lite mer på de som AKTIVT ser till att detta kan ske......Och det är ju märker man thailändarna själva, så lägg ALLA på myrstacken då och inte bara en svensk kille som är en stor idiot
legolas