Visum till Thailand

Med tanke på alla korkade ändringar av visumregler i Thailand så vet jag inget från ena dagen till nästa, jag skulle inte förvånas ett piss om Thailand plötsligt beslutar att summan ska vara i den sökandes hemlands valuta.

Du är ju expert på det mesta så du kanske vet.
800k Thaibath , alt 400k Thaibath för vad som kallas ext. baserat på marriage, tänkte faktiskt söka detta i år , får se vad som behövs i fråga om dokument . vill inte låsa 800k just för detta , och de får inte ligga på ett låst konto heller .. Min pension ligger på lite drygt 700k så kör på marriage denna gång tänkte jag

800k Thaibath , alt 400k Thaibath för vad som kallas ext. baserat på marriage, tänkte faktiskt söka detta i år , får se vad som behövs i fråga om dokument . vill inte låsa 800k just för detta , och de får inte ligga på ett låst konto heller .. Min pension ligger på lite drygt 700k så kör på marriage denna gång tänkte jag

Det är samma uppgifter som jag fick förra året, men man vet aldrig med thailändska myndigheter.

Jag väntar på news om försäkringskraven , fn vet vad som skall hända . Biljetter för frugan och mig samt hunden och 6 månaders försäkring gick på 25 k sek .. iofs så har jag råd med det ,men letar billigare alternativ

Med tanke på alla korkade ändringar av visumregler i Thailand så vet jag inget från ena dagen till nästa, jag skulle inte förvånas ett piss om Thailand plötsligt beslutar att summan ska vara i den sökandes hemlands valuta.

Du är ju expert på det mesta så du kanske vet.
Tycker nog tvärtom än vad du tycker i just detta fallet. Så himla många ändringar har det väl inte varit de sista 10 åren eller? Kan du ge mig ens 3 stycken??

Jag väntar på news om försäkringskraven , fn vet vad som skall hända . Biljetter för frugan och mig samt hunden och 6 månaders försäkring gick på 25 k sek .. iofs så har jag råd med det ,men letar billigare alternativ
Phonta, du kan allt vara lugn, finns överhuvudtaget inga alls ens inlämnade förslag till försäkrings-snacket som varit. Så detta kommer att ta flera år, OM det ens blir av.. Det mesta är snack ifrån tidningarna och expats som är oroliga..

Tycker nog tvärtom än vad du tycker i just detta fallet. Så himla många ändringar har det väl inte varit de sista 10 åren eller? Kan du ge mig ens 3 stycken??
Måste nog hålla med Walter51 , i denna fråga har väl inget ändrats sen jag började åka 2006

Phonta, du kan allt vara lugn, finns överhuvudtaget inga alls ens inlämnade förslag till försäkrings-snacket som varit. Så detta kommer att ta flera år, OM det ens blir av.. Det mesta är snack ifrån tidningarna och expats som är oroliga..
Jo misstänker det . men blir det . då blir det inte kul för dem som inget har kvar i Sverige ,svindyra lär de bli för oss som då är fyllda 70

För mej som reser som turist så har ändringarna varit långt fler än 3 de senaste 10 åren, hur det är för de som har de olika lång-visumen och bor på hel eller deltid i Thailand vet jag inte så mycket om då jag inte varit speciellt intresserad av det tidigare.

Så kan det nog vara ,jag har aldrig åkt på turistvisum ,så det är för mig okänt :thumbsup:

För mej som reser som turist så har ändringarna varit långt fler än 3 de senaste 10 åren, hur det är för de som har de olika lång-visumen och bor på hel eller deltid i Thailand vet jag inte så mycket om då jag inte varit speciellt intresserad av det tidigare.
Stefan, seriöst nu då! Ge mig någon ändring då? Pratar du om ändring i lagen och reglerna för de olika visumen, eller gnäller du bara lite över hur olika de olika immigrations-kontoren är vad det gäller tolkningen av lagen???

Stefan, seriöst nu då! Ge mig någon ändring då? Pratar du om ändring i lagen och reglerna för de olika visumen, eller gnäller du bara lite över hur olika de olika immigrations-kontoren är vad det gäller tolkningen av lagen???
Så kan det defakto vara valter51 , det kan ses som ändringar ,, Det är fn inte kul när de tolkar lagen som fan tolkar bibeln , har varit med om detta ett par ggr .. Det står även i deras föreskrifter "det är upp till den enskilde Mig officeren " det är ju helt klart en medveten lucka för korruption alt maktmissbruk

En ändring:
Man kan idag förlänga sina 30 dagar med 30 dagar till hos Immigration i Thailand.

En ändring:
Man kan idag förlänga sina 30 dagar med 30 dagar till hos Immigration i Thailand.
Kan jag inte svara på , men tror nog att detta skall funka i Pattis , tror mig ha hört att en kompis gör detta , men sen måste han ut för att få 30 nya , han är endast turist
Men är inte säker , så bara en chansning av mig

Du pratar väl nu om "tourist VISA excempt" antar jag!!! Alltså en VISA-FRI vistelse i Thailand, där man kan förlänga de fria dagarna med ytterligare 30 dagar.... Det är väl inget nytt eller??

Hur länge har du kunnat göra detta?
Vi andra har kunnat göra detta i dryga året vad jag vet.

Kan jag inte svara på , men tror nog att detta skall funka i Pattis , tror mig ha hört att en kompis gör detta , men sen måste han ut för att få 30 nya , han är endast turist
Men är inte säker , så bara en chansning av mig

Två kompisar gjorde så förra året och jag ska göra det i år, ska bara vara nere i 6 veckor.

Hur länge har du kunnat göra detta?
Vi andra har kunnat göra detta i dryga året vad jag vet.
Men får jag fråga dig en viktigare sak? Är det detta att du får förlänga din vistelse som är orsak till din irritation över "alla" ändringar, som du säger sker hela tiden? Det är väl i så fall en himla bra grej eller?

Stefan missade att svara dig på en sak, jag tror att 30 dagar plus 30 dagar kom till cirka slutet december 2016, så inget speciellt nytt alltså..

Liknande trådar

V
Svar
2
Visningar
2 K
Leif Svensson
L
A
Svar
236
Visningar