Visum till Thailand

Personligen förstår jag inte den stora saken. Vill man stanna 60 dagar så är det ju bara att skaffa ett Turistvisum för 350 kr vilket man kan göra jätte enkelt hemma från soffan. Att någon skulle välja att stanna hemma eller åka någons annanstans för detta låter märkligt.
Det är inte bara märkligt, utan även osant. I princip alla som nyttjade 31-60 dagar kan, som du säger, klara sig lika bra med ett riktigt visum. I vanlig ordning är han bara sig själv närmast.

För oss svenskar oftast inget bekymmer om dom inte kräver en viss försäkring av ett visst bolag.
Det fanns förslag på försäkring för alla som skulle vara inbakad i flygbiljetten så även om man hade egen reseförsäkring fick man ta avgiften som en extra skatt.

Skulle användas som en fond för att betala sjukhusräkningar som turister smet ifrån eller inte kunde betala.

Förslaget att man skulle betala kontant före IM togs bort.

Det fanns förslag på försäkring för alla som skulle vara inbakad i flygbiljetten så även om man hade egen reseförsäkring fick man ta avgiften som en extra skatt.

Skulle användas som en fond för att betala sjukhusräkningar som turister smet ifrån eller inte kunde betala.

Förslaget att man skulle betala kontant före IM togs bort.
Ja det är ju ingen bra lösning för oss skötsamma

Ja det är ju ingen bra lösning för oss skötsamma
Det kan vara en smidig lösning om det blir ett krav på att vara försäkrad för att få resa in att den är inbakad i biljetten som en skatt.
Att visa upp sin reseförsäkring i passkontrollen skulle ta väldigt mycket tid i anspråk.
Särskilt för Indier, kineser, araber och ryssar.

Minns ju hur det var 2022 när det var krav på covidförsäkring på engelska, signerad och stämplar från Länsförsäkringar.
Jag blev tvungen att köpa en separat i Manila för att byta plan på Suvvan.
Annars fick jag inte borda planet.

Finns varianter av multipe som kräver bevis att man har de pengar som krävs.

METV och den ännu bättre femåringa DTV som medger 180 dagar per år.
Så vitt jag vet finns det två former av Turistvisum Ett vanlig för enkel inresa och ett multipple. Båda kräver att man visar upp medel som i svenska mått mätt handlar om väldigt lite pengar. Inkomst eller behållning på ett svensk konto går bra. Dubbel eller trippel finns inte.

DTV är något helt annat. kräver mer uppvisade medel och framförallt en legitim anledning till att kvalificera till visumet som inte handlar om turism

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
52 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp