Visum till Thailand

"Berralund " sa:
Fasen, det är ju så länge sen att jag knappt minns det själv.

Det beror kanske lite på vilken gate man kommer av vid, men normalt sett så fortsatte jag förbi jättekön ca 100 m till nästa Immigration och där fanns nästan inte en kotte. Men detta antar jag kan misslyckas om det kommer in plan till andra gater men kan ju vara värt ett försök.
Men det ligger på samma våning då. Fortsätter man den breda gången eller viker man av upp till den första och sen 100m??

Om jag minns rätt (det är ju 1,5 år sedan jag var där) så va det bara att fortsätta framåt, men jag blir lite osäker nu. Annars är det väl bara till att bita i det sura äpplet och köa, vad gör några minuter extra när du skall stanna så länge? ;)

Kolla här och förklara

level2.jpg

Nej, det måste vara dom tre orangea, därefter kommer ju baggagebanden följt av tull och utgång. Så får jag det till att vara om minnet inte sviker helt.

Du får skriva och berätta efter ankomst!

"Berralund " sa:
Nej, det måste vara dom tre orangea, därefter kommer ju baggagebanden följt av tull och utgång. Så får jag det till att vara om minnet inte sviker helt.

Du får skriva och berätta efter ankomst!
Det får bli så, ska skriva ut sidan och kolla. Kan bli kul :)

"Rolf " sa:
Då vet i varje fall jag. Tur att du kom in med ditt inlägg. Annars så hade jag inte vetat att adressen skulle stå har inte en susning om vilken adress vi har i Thailand.
Den har jag inte lärt mej ännu så det blir till att ta en lapp med sej.

Kanske denna : Husnummer får du luska ut själv.

Casa Seaside Rayong Village 239 Moo.5, Tapong, Muang, Rayong 21000, Thailand

insayt

"Insayt " sa:
Kanske denna : Husnummer får du luska ut själv.

Casa Seaside Rayong Village 239 Moo.5, Tapong, Muang, Rayong 21000, Thailand

insayt
Jo nåt i den stilen är det, hur man nu ska få plats med det på den lilla lappen. Har för mej att man knappt får plats med ettt hotell namn

"Rolf " sa:
Det får bli så, ska skriva ut sidan och kolla. Kan bli kul :)

Rolf förstår att du är uppspelt, skulle jag också vara, mycket nu! Men de gånger jag landat där är det bara att gå rakt fram hela tiden kanske i 300 meter och sen till vänster en stor öppning och där är passkontrollen, följ bara flocken du kan inte missa.

Sen kommer baggagebanden och sen rakt ut och igenom tullen, sen rulltrappan ner till taxi och bussar.

Nu har jag ju inte flugit med Thai än, men skall göra det nu, kanske man kommer från annat håll då, men följ bara strömmen, det är ju fler än du som skall igenom passkontroll mm och fråga är ju ett inte allt för osäkert tips! Lugn och fin bara, så kommer detta att bli bra.

insayt

"Rolf " sa:
Jo nåt i den stilen är det, hur man nu ska få plats med det på den lilla lappen. Har för mej att man knappt får plats med ettt hotell namn

Ja om det nu är som en del säger här att du måste ha nytt varje gång, så kan du ju göra som Ledarn säger, skriv Casa Seaside, 21000 Rayong räcker gått och väl!

insayt

Jo jo jag har passserat där flera gång och stått i kö, men finns det en till så kanske det är mindre kö där. F@n jag är ju röksugen som en jädra knarkare :D Fort ska det gå ( i passkontrollen alltså) :)
Sen är ju frugans fot inte 100 så det går inte så fort frammåt efter att hon bröt den.
Men det blir bättre

"Insayt " sa:
Ja om det nu är som en del säger här att du måste ha nytt varje gång, så kan du ju göra som Ledarn säger, skriv Casa Seaside, 21000 Rayong räcker gått och väl!

insayt
Tror att jag gör det och bara lägger till hus nummret

"Rolf " sa:
Lurar på att ta med en rullbräda och kasta upp'na på :D :D
Men mc med sidovagn ska vi ha.

Så här heter det på Thai, om du får för dig att fråga! ;)

รถเทียมข้างรถจักรยานยนต์ rót thiiam khâng rót djà krà jaan jon :thumbsup:

insayt

"Insayt " sa:
Så här heter det på Thai, om du får för dig att fråga! ;)

รถเทียมข้างรถจักรยานยนต์ rót thiiam khâng rót djà krà jaan jon :thumbsup:

insayt
Bra tack, ska skriva ut detta och ta med om det behövs.
Kan aldrig skada.
Tack igen :wai:

Hej. Har tänkt vara i Thailand i 180 dagar och ska söka dubbel turistvisa. NNu säger dom på anbasaden att man måste ha två resor. En resa för dom två första månaderna och sen en för dom andra två. Dom räknar inte med att man ska förlänga men även om man gör det så måste man visa upp en biljett för ut och inresa den andra gången. Dom säger att man inte får enligt dom göra visarun utan måste ha giltig biljett för bägge resorna Nu undra jag om någon här har söky dubbel turistvisa nyligen och hur ni då gjorde. Vill ju inte beställa en resa för 180 dagar om man nu inte kan använda den. Tack på förhand. Kjelle

Förbättrede visumregler för lärare och gästande affärsmen iThailand.

Rutiner förbättras för utländska investerare
tvåårig visum för lärare
Online 90 dagars rapporterings
förbättrat förfarande för arbetstillstånd ansökan

BANGKOK: - Den gemensamma Ständiga kommittén för handel, industri och Banking har gett en uppdatering av sina förslag om att ändra landets visum och arbetstillståndsvillkoren, som det står har fått ett positivt svar - med vissa områden som redan har fastställts av regeringen byråer.

Issara Wongkusolkij, ordförande i JSCCIB och ordförande i thailändska handelskammaren, i går sade den viktigaste ändringen av arbetstillståndsbestämmelser som föreslås till regeringen i fråga separation av regler för lågutbildade invandrade arbetstagare och utländska investerare, för att ge mer stöd för investerare, tillsammans med förbättring av olika företag och utländska visum.

Kalin Sarasin, generalsekreterare i kammaren, sade att det hade varit ett möte mellan inrikesministern, arbetsmarknadsdepartementet, Immigration Bureau, UD, Tourism Authority of Thailand och JSCCIB, bland annat den 10 september.

Resultatet av diskussionen har redan lett till vissa förändringar i visumregler och arbets tillstånd, tillade han.

Dessa inkluderar ett förbättrat förfarande om ansökningar om arbetstillstånd, en online-alternativ för 90-dagars rapportering, och befrielsen från arbetstillståndsvillkoren för en utländsk affärsman enbart i kungariket för ett möte, även om en företagare som vill ha tillstånd makten kommer fortfarande att kräva arbetstillstånd.

Företagarna som vill besöka en utställning i Thailand kommer också att undantas från kravet att få ett arbetstillstånd, men de kommer fortfarande att behöva en om de vill öppna en monter eller handel på en mässa.

Men om det är ett statligt drivna utställningen, till exempel "Thai-Fex World of Food", någon utländsk aktör som vill öppna en monter eller handel vid evenemanget kommer inte att kräva arbetstillstånd.

Under tiden kan utländska lärare nu ansöka om ett maximalt visum tvåårig, men de behöver arbetstillstånd garantera deras anställning.

Utländska studenter måste fortfarande ansöka om ett år till år visum, medan utlänningar som vill besöka för att använda sjukvården i Thailand kommer att beviljas tillstånd att stanna upp till 60-90 dagar, med möjlighet till förlängning med presentationen av läkarintyg.

Dock säger Kalin uppgifter om arbetstillstånd och visum regler, förfaranden och tillämpningar fortfarande behövs för att vara mer tillgänglig och lättare att förstå, och JSCCIB uppmanade myndigheter att öka användningen av teknik för att ge bättre tillgång för utlänningar .

Darren Buckley, ordförande i amerikanska handelskammaren i Thailand, sade han uppskattade varje regering försök att förenkla förfarandet för att få ett arbetstillstånd och förbättring av visumkraven för affärsresenärer som besöker Thailand tillfälligt, eftersom systemet hade alltför komplicerade frågor.

Om systemet är enklare och bättre organiserad, skulle det öka utländska investerares sentiment, sade han och tillade att effekterna av de nya reglerna återstår att se, men eftersom de bara infördes förra månaden.

Källa: http: //www.nationmul...e-30244996.html

Detta var ju på nyheterna igår. Lite lurigt att läsa sådana där google-översättningar faktiskt.

Vad det gäller utländska lärare så har dom lagt ett förslag som Immigration ställde sig "positiva" till, som dom uttryckte sig!! Det handlar då om förlängningar, inte VISA förstås.

Men detta kommer nog att ta ganska lång tid. Först skall man lägga ett förslag till en lag, och sedan skall Immigration godkänna förslaget, och sedan skall det klubbas igenom. Och som dom uttrycker sig, "not any time soon"!!!

Jag tyckte översättning var bra, var den automatöversatt var det betydligt bättre än de jag har varit i kontakt med. :thumbsup:

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
51 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp