Visum till Thailand

Gränsövergångarna mot Kambodja nere vid Chantaburi är just nu stängda p.g.a de oroligheter som skett vid gränsen så just nu är inte borderruns möjliga där.

1749356028400.webp
1749355996854.webp

Har missat att det nu är bara 30 dar i stället för 60 visafritt men har biljett för 49 dar nästa vecka. Vad är enklast? Kan man gå till konsulatet i Pattaya och förlänga?

Har missat att det nu är bara 30 dar i stället för 60 visafritt men har biljett för 49 dar nästa vecka. Vad är enklast? Kan man gå till konsulatet i Pattaya och förlänga?
Enklast är att söka visum via webbsidan Official Website of Thailand Electronic Visa

Men vart har du fått det ifråga att det bara är 30 dagar visumfritt nu? För det är det nog många fler som har missat isåfall inklusive thailändska ambassaden.

Thailand har meddelat att man kommer att halvera antalet dagar som utländska turister kan vistas i landet utan visum från 60 dagar till 30. Åtgärden kommer samtidigt som den sydostasiatiska nationen slår ner på resenärer som utnyttjar undantaget för att bedriva olaglig affärsverksamhet, sade turist- och sportminister Sorawong Thienthong.18 mars 2025

Detta hittade jag på

Royal Thai Embassy, Oslo

Konstigt att de inte kontrollerade det nya systemet med digitalt inrese. hade tagit mig tid ich både skriva ut det på papper och ha det på telefon. Nåja väl framme ovh temparaturen är bara kring 30 och under. Golfbanan hade ändrad sina gaddieregler så det skulle betalas i kassan direkt för gaddies. 15 gaddies forsvann till andra banor men gumman som stannade kvar för att hon var för gammal för att byta fick sedvanliga 300bath i dricks utöver det som jag betade i kassan.

Konstigt att de inte kontrollerade det nya systemet med digitalt inrese. hade tagit mig tid ich både skriva ut det på papper och ha det på telefon. Nåja väl framme ovh temparaturen är bara kring 30 och under. Golfbanan hade ändrad sina gaddieregler så det skulle betalas i kassan direkt för gaddies. 15 gaddies forsvann till andra banor men gumman som stannade kvar för att hon var för gammal för att byta fick sedvanliga 300bath i dricks utöver det som jag betade i kassan.
När du gjort TDAC online finns det i immigrations system med ditt passnummer och behöver inte visas.
Dom ser det i passkontrollen.
Möjligen när du checkar in i Sverige eller annat land vissa flygbolag kan fråga om det.
Kan vara bra att kunna visa det.

Dom kanske ser att du hade registrerat ditt TM6 innan när dom scannar ditt pass. Det är väl hela iden med att det ska vara digitalt också tänker jag.

Senast ändrad:
Brukar du inte betala caddie fee innan rundan? Vilken bana? Jag kan inte påminna mig en bana som inte tagit caddie fee i samband med att man betalar greenfee innan start och jag har ändå spelat på thailändska banor i 20 år. Dricksen betalas självklart efter rundan utefter prestation.

Brukar du inte betala caddie fee innan rundan? Vilken bana? Jag kan inte påminna mig en bana som inte tagit caddie fee i samband med att man betalar greenfee innan start och jag har ändå spelat på thailändska banor i 20 år. Dricksen betalas självklart efter rundan utefter prestation.
tror jag betade typ 250b innan jag fick gaddien annars hade gått bra utan vilket är lite annorlunda mot tidigare
Då betalade jag bara och gaddien väntade utanför. Nu råkade jag hitta en ensam gaddie som sa att jag skulle betala först.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
50 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp